پارس ناز پورتال

تاثیر ورزش در لاغری و کاهش وزن کودکان چاق

تاثیر ورزش در لاغری و کاهش وزن کودکان چاق

تاثیر ورزش در لاغری و کاهش وزن کودکان چاق 

ورزش در کودکان اگر در همان سنین ابتدایی انجام شود مانع از چاقی و همین طور سلامت بدن وی خواهد شد. چاقی معضلی هست که امروزه کودکان بسیاری را درگیر خود کرده هست. آیا می دانید فعالیت بدنی منظم چه فوایدی برای کودکان دارد؟ یکی از فواید ورزش منظم، رسیدن کودکان به وزن مناسب و جلوگیری از چاقی هست. والدین باید به ورزش کودکان دقت نمایند.
پزشک سید ضیاء‌الدین مظهری؛ متخصص تغذیه

 

الف) تحت تاثیر انجام ورزش مرتب منظم و در حد تعادل به میزان IGF1 یا Insulin like growth Factor افزوده می شود.

 

ب) كلسترول بد (LDL) كاهش و كلسترول مفید و محافظ قلب و عروق (HDL) افزایش می‌یابد.

 

ج) نه تنها چربی‌ها سوزانده شده و از اثرات مریضی‌زایی انها كاسته می شود، بلكه استخوان‌ها نیز بهتر رشد می‌كنند و به تراكم مواد معدنی آن ها افزوده می شود.

 

د) از میزان ترشح انسولین كاسته می شود و ضمن جلوگیری از فرسودگی پانكراس سطح انسولین در گردش خون نیز كاهش می‌یابد و احتمال مقاوم‌تر شدن گیرنده‌هاي انسولین كمتر و احتمال بروز سندرم متابولیك نادرتر میشود.

 

ر) ورزش، عامل تقویت‌كننده سیستم دفاعی و ایمنی بدن هست.

 

ز) با انجام ورزش‌هاي سبک حافظه بهتر و قوی‌تر و یادگیری و یادآوری افزون‌تر می شود.

 

 به گزارش پارس ناز خانواده‌ها و جوان‌هایي كه خودشان را آماده امتحانات نهایی یا شركت در كنكورهای ورودی به دانشگاه‌هاي كشور می‌سازند باید به این موضوع دقت نمایند كه با نشستن دایمی و خوردن شكلات و شیرینی و ساعت‌هاي مدید مطالعه و كاستن شدید از میزان خواب و برهم زدن ساعت بیولوژیكی و بی‌خوابی‌هاي شبانه هم به سلامتی و اندام موزون خود صدمه خواهند زد و هم در قبال این همۀ داده، ستاده‌شان بسیار كمتر از حد انتظار خواهد بود.

 

بنابراین تناسب و تعادل در خواب و غذا و تنوع در گزینش مواد خوراکی مصرفی را قویا پیشنهاد می‌نماییم.در نظر داشته باشید كه با تمام زحمات و شب زنده‌ داری‌ ها جهت یادگیری، مغز خسته و فاقد آرامش شده و قادر نخواهید بود تمام آموخته‌هایتان را به موقع و تمام و كمال به یاد آورید و با سرعت كافی و دقت وافی پاسخ موردنظر را برگزینید.