پارس ناز پورتال

ورزش می تواند بیماری برونشیت را تشدید کند

ورزش می تواند بیماری برونشیت را تشدید کند

ورزش می تواند بیماری برونشیت را تشدید کند 

برونشیت قسمت هایي از ریه و دستگاه تنفسی را با مشکل مواجه می‌کند و نکته مهم برای مبتلایان این مریضی ورزش کردن هست. گاهی این سوال برای افرادی که ورزش میکنند پیش می آید که آیا می توانند زمانی که به مریضی برونشیت مبتلا میشوند به ورزش‌ عادی خود ادامه دهند یا این نوع فعالیت برای آن ها زیان آور هست.

 

مریضی برونشیت با سرفه و تنگی نفس همراه هست. گاهی اوقات ممکن هست ورزش باعث افزایش شدت نشانه‌هاي مریضی برونشیت شود با این حال در صورتی که ورزش با توجه و مراقبت انجام شود و شدت فعالیت ورزشی به خوبی تنظیم شود مشکلی برای این بیمار ایجاد نمی کند. حتی ورزش مداوم میتواند به ریکاوری برونشیت نیز کمک کند.

 

در صورتی که بیمار احساس کند که سرفه‌هاي او شدیدتر شده هست یا نمیتواند نفس بکشد باید ورزش‌ را متوقف کند.بهتر هست ورزشکار در هوای متعادل ورزش کند زیرا گرما و سرمای چندان باعث سخت‌تر شدن نفس می شود.

 

ورزش به صورت کلی برای سلامت شش‌ها خوب هست و در زمان ورزش عضلات نیازمند اکسیژن بیشتری میباشند، به همین علت شش‌ها و قلب اکثر کار می کنند. کم کم زمان ورزش باعث می شود که عضلات کارایی بهتری داشته باشند و کمتر اکسیژن مصرف کنند. این مساله میتواند از شدت نشانه‌هاي مریضی برونشیت بکاهد.

 

 به گزارش پارس ناز این که در زمان ابتلا به برونشیت می توان ورزش کرد یا خیر بستگی به شدت مریضی نیز دارد.در صورتی که نشانه‌هاي مریضی تنها در ناحیه گردن و سر باشد معمولا انجام ورزش بی‌خطر هست.به افرادی که برونشیت دارند پیشنهاد می شود که گذشته از ورزش بدن را گرم کرده و پس از آن بدن را سرد کنند.

 

انجام ورزش‌هایي با شدت کم نیز برای شروع مناسب هست. در حین ورزش استراحت‌ نیز داشته باشید. به اندازه کافی مایعات بنوشید و بهتر هست که فضا را مرطوب نگه دارید.

ورزش می تواند بیماری برونشیت را تشدید کند