پارس ناز پورتال

ورزش پیوسته چه تاثیری روی بدن دارد؟

ورزش پیوسته چه تاثیری روی بدن دارد؟

ورزش پیوسته چه تاثیری روی بدن دارد؟ 

ورزش پیوسته به معنای ورزش سنگین به مدت چند دقیقه است که باعث میشود تا قند اضافه و ذخیره شده در بدن به مصرف برسد. ورزش پیوسته می تواند چربی های شکم را با سرعت بالا آب کند و شامل تمرینات ورزشی برای سی تا شست ثانیه با حداکثر توان شماست و به منظور سوختن قند انبار شده در بدن (گلیکوژن) انجام می پذیرد.

 

در ادامه ی این تمرینات سنگین ، سی تا شست ثانیه تمرینات ورزشی با تاثیر کمتر و برای ریکاوری بدن برای شخص در نظر گرفته می شود. این نوع از ورزش باعث می شود بدن برای تامین انرژی ضروری ، تمام سی و شش ساعت ادامه را از سوخت قند های انبار شده استفاده کند.

 

شما تنها به سه تا شش سری ، برای سی تا شست ثانیه و سه بار در هفته ، از ورزش پیوسته نیاز دارید تا تغییر و بهبود را در بدن خود حس کنید. بیشتر ورزش کردن همیشه مفید نیست. مطمئن شوید بدن به میزان کافی استراحت می کند.

 

ورزش پیوسته مجموعه ای از بهترین تمرینات قدرتی و هوازی است.

 

ورزش های قدرت و استقامت

اولین پاسخ های هورمونی در بدن به ورزش های قدرت و استقامت شامل بالا رفتن سطح هورمون های رشد می شود. این هورمون برای سوخت و ساز چربی ضروری است . همچنین سیگنال های توسط این هورمون به آنزیم های چربی سوزی ، مبنی بر بهبود بافت ماهیچه ای ، فرستاده می شود.

 

هورمون رشد موقع خواب بیشترین فراوانی را در بدن دارد و این مقدار برابر با زمانی است که تمرینات ورزشی فشرده انجام می دهیم.ورزش های قدرتی میزان سازگاری گلوکز را افزایش داده و حساسیت بیشتری به گیرنده های انسولین می بخشند . این تمرینات به بدن شما اجازه می دهد به یک سوزاننده چربی به جای قند تبدیل شود.

 

این نوع از تمرینات همچنین سوخت و ساز بدن را بعد از ورزش، نسبت به ورزش ایروبیک ، در سطح بالایی نگه می دارند. علاوه بر ماهیچه های بدون چربی ، ورزش پیوسته تراکم استخوان را افزایش می دهد.

 

تمرینات هوازی ، ایروبیک

فواید زیادی در ارتباط با ورزش ایروبیک وجود دارد ، البته موارد منفی هم کم نیست. ورزش های هوازی میزان استراحت ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد و در جوان ماندن مغز ، افزایش گردش خون در ناحیه ی مغز و سم زدایی موثر است .

 

اما ورزش های هوازی سطح تستوسترون را در بدن کاهش داده ، سیستم ایمنی بدن را بعد از ورزش تضعیف کرده و میزان هورمون استرس (کورتیزول ) را نیز افزایش می دهد. افزایش سطح هورمون استرس با افزایش اشتها همراه خواهد بود ، ذخیره ی چربی را افزایش خواهد داد و بازسازی بعد از ورزش را کند می کند.