پارس ناز پورتال

سخنان وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر توییتر

سخنان وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر توییتر

سخنان وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر توییتر 

وزیر اخیر ارتباطات آذری جهرمی اعلام کرد که خودش از اینترنت بی فیلتر بهره گیری میکند و درمورد رفع فیلتر توییتر نیز سخن گفت. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اخیر ایران بیان کرد که مجوز بهره گیری از اینترنت بدون فیلتر دارد و از فیلترشکن بهره گیری نمیکند. وی همین طور در مورد رفع فیلتر توییتر توضیح داد.

 

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد که از فیلترشکن بهره گیری نمی کند چرا که مسئولان در چارچوب مقررات میتوانند‌ از کارگروه تعیین مصادیق خواهش اینترنت بدون فیلتر داشته باشند. جوان ترین وزیر کابینه دولت در مورد شبکه های مجازی و شبکه هاي پیام رسان تصریح کرد

 

که بستن ابزارهای ارتباطی ممکن هست بعنوان یک مسکن عمل کند اما راه حال مساله نیست. پیام رسان‌ها ضررهایی برای کشور دارند اما از منافع و مزایایی هم برخوردارند. جمع‌بندی ما تا به حال این بوده که منافع اکثر از مضرات میباشند و باید تلاش کنیم تا این مضرات را به ویژه در حوزه فرهنگی کاهش دهیم

 

آذری جهرمی در مورد رفع فیلتر توییتر و یوتیوب اظهار کرد:به علت نگاه قبلی که وجود داشته, مواضع بر بستن این شبکه‌ها بوده هست اما میتوان این نگاه را با احترام به فرهنگ و اطمینان دادن به مراجع تغییر داد. خود توییتر هم پیش قدم شده و اعلام آمادگی کرده شرایط ما را بررسی کند و به فرهنگ و عقایدمان احترام بگذارد.

 

ما نیز این مساله را در شورای بینظیر شبکه های مجازی منعکس کردیم و اگر آنجا به جمع‌بندی برسند و چارچوب مورد تایید آن‌ها قرار بگیرد، ما می توانیم این موضوع و بحران‌هاي فرهنگی آن را حل کنیم.وی در ادامه افزود در حال آماده، داده‌هاي زیادی از کشور بر روی یک اپلیکیشن قرار می گیرد که برای رژیم صهیونیستی هست.

 

مردم به اینکه از این داده‌ها ممکن هست چه بهره گیری‌اي شود کاری ندارند. آن‌ها سرویس می خواهند و نمیشود خود ما در داخل حرکت نکنیم و دسترسی به این سرویس‌ها را هم ببندیم.

 

رفع فیلتر توییتر

 به گزارش پارس ناز وزیر اخیر ارتباطات ایران در مورد برنامه‌هاي آینده خود نیز بیان کرد که ما در مجلس تعهد دادیم تا در طول برنامه چهار ساله، متوسط سرعت دسترسی خانگی را از 6 تا 8 مگابیت بر ثانیه به دست کم 20 مگابیت بر ثانیه برسانیم. هم‌چنین افزایش کیفیت پخش اینترنت و کاهش قطعی‌ها از دیگر اهداف آذری جهرمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازهم خواهد بود.