پارس ناز پورتال

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیا

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیا

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیا

هر کشوری برای عبور و مرور خود می تواند وسایل نقلیه محلی خاص خود را داشته باشد. در این مطلب وسایل نقلیه عمومی و محلی در سایر کشور های دنیا را مشاهده خواهید کرد.

 

کیسه‌های سیب‌زمینی، گونی‌های برنج، الوار‌های بلند و ساقه‌های ضخیم نیشکر در بسیاری از کشورها به همان شکل قدیمی حمل می‌شوند. بومیان از چارپایان، دوچرخه و موتورسیکلت برای حمل‌ونقل برخی از کالاها و اجناس استفاده می‌کنند.

 

کنگو: چوکودو

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیادو چرخ کوچک، چوبی بلند میان این دو چرخ برای حملِ بار و یک فرمان چوبی در کنگو چوکودو نامیده می‌شود که وسیله حمل‌و‌نقل مناسبی است برای مردم فقیر این کشور. چوکودو بیشتر در شرق کنگو ساخته و استفاده می‌شود. کم خرج بودن این وسیله حمل‌و‌نقل، آن را محبوب ساخته است.

 

فیلیپین: جیپنی

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیاخودروهای جیپنی گرچه سال‌هاست در فیلیپین رایج‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل عمومی هستند، اما دود زیادی که این خودروهای قدیمی تولید می کنند محیط زیست را به شدت می‌آلاید.

 

جیپنی همان جیپ ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم است که بازسازی شده و رنگ و شکل ملی گرفته و به یکی از نمادهای فرهنگی فیلیپین تبدیل شده‌ است. از ویژگی‌های آن تزئینات زیاد و جادار بودنش است.

 

ویتنام: دوچرخه موتوری

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیادوچرخه موتوری در ویتنام یکی از مهم‌ترین وسایل حمل‌و‌نقل بار است. گفته می‌شود تنها در هانوی، پایتخت این کشور با ۶ و‌ نیم میلیون جمعیت، حدود ۴ میلیون راننده دوچرخه موتوری در رفت‌و‌آمد هستند. این وسیله حمل‌و‌نقل محبوبیت خود را نزد گردشگران نیز حفظ کرده است. آنها تورهای تفریحی با دوچرخه موتوری را بسیار دوست دارند.

 

کامبوج: نوری

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیانوری یا قطار بامبوس که روزی یکی از مهم‌ترین وسایل حمل‌و‌نقل ارزان در کامبوج بود، اکنون به یک جاذبه توریستی برای گردشگران این کشور تبدیل شده است؛ گردشگرانی که با یک کوله‌پشتی سفر می‌کنند و پول زیادی ندارند. نوری صفحه‌ای با ابعاد ۵ در ۵ مترمربع است از چوب یا بامبوس که روی ریل‌هایی نصب شده و با سرعتی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت بار خود را در میان مزارع برنج و روستاها حمل می‌کند.

 

تایلند: توک‌توک

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیاتوک‌توک، موتور سه‌چرخه یا اتوریکشا در تایلند و بسیاری از کشورهای آسیایی چون هند، پاکستان، بنگلادش و سری‌لانکا، وسیله‌ای بسیار مهم برای حمل‌و‌نقل است. گردشگران به توک‌توک بسیار علاقمندند. رانندگان می‌توانند محمولاتی بزرگ را با مهارت بسیار و سرعتی گیج‌کننده از کوچه و خیابان‌ها بگذرانند.

 

کامبوج: ریکشای رکابی

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیاریکشای رکابی از توسعه ریکشاهای کشیدنی، که در آنها یک مرد گاری‌ای را به دنبال می‌کشد که در آن یک یا دونفر نشسته‌اند، به وجود آمده‌اند. ریکشای رکابی وسیله نقلیه‌ای با سه چرخ بزرگ است و در بسیاری از کشورهای آسیا به عنوان وسیله‌ای مناسب و ارزان برای حمل‌و‌نقل به کار می‌رود.

 

افغانستان: الاغ

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیاالاغ یکی از وسایل حمل‌و‌نقل کهن در جوامع بشری است. استفاده از این حیوان برای حمل‌و‌نقل در کشورهایی چون افغانستان سابقه‌ای ۵ هزار ساله دارد. به خصوص در دورانی که قیمت نفت به شدت افزایش یافته بود، استفاده از الاغ برای حمل‌و‌نقل از نظر مالی بسیار مناسب بود.

 

آلمان: دوچرخه باری

وسایل نقلیه محلی در سایر کشور های دنیابسیاری از کشورهای اروپایی بار دیگر به وسایل حمل‌و‌نقل ساده و سنتی روی آورده‌اند. دوچرخه باری وسیله حمل‌و‌نقل سنتی آلمان است. با این وسایل می‌توان گل، خرید روزانه و حتی کودکان را حمل کرد.

 

این وسیله نقلیه به ویژه در شهرهای بزرگی چون برلین و کلن آلمان طرفداران بیشتری یافته است. دوچرخه‌های باری اما ارزان نیستند و برای خریدشان باید بیش از هزار یورو پول پرداخت.