پارس ناز پورتال

وقتی بخشی از کیبورد از کار می افتد

وقتی بخشی از کیبورد از کار می افتد

وقتی بخشی از کیبورد از کار می افتد 

اوقاتی پیش می آید که بخشی از کیبورد شما از کار می افتد یا حروف را اشتباه تایپ می کند. معمولا وقتی کیبورد یو اس بی را به لپ تاپ وصل می کنیم کیبورد لپتاپ درست کار نخواهد کرد. مثلا گاهی متوجه می شویم که برخی دکمه ها به درستی کار نمی کنند یا حتی گاهی با ایجاد پارازیت هایی،

 

حروف و ارقام به اشتباه صادر می شوند. خوشبختانه با توجه به فراگیری زیاد این مشکل راه‌حل‌هایی برای رفع آن در اینترنت ارائه شده که در ادامه‌ی مطلب ما یکی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.اگر بخشی از دکمه‌های کیبورد شما حروف اشتباهی می‌نویسد، مثلاً به جای L یا P حروف ۳ یا ستاره (*) نوشته می‌شود، اما بقیه‌ی دکمه‌ها هیچ مشکلی ندارند، مشکل از استاندارد Number Lock است.

وقتی بخشی از کیبورد از کار می افتد

خاموش کردن Num Lock بر روی لپتاپ‌های مختلف متفاوت است؛ برای مثال در لپتاپ‌های لنوو باید کلیدهای ترکیبی Fn+F10 را فشار دهید. یا در لپتاپ‌های ASUS این کلیدها Fn+Insert است.

 

البته عملکرد این استاندارد چیزی بیشتر از یک دکمه‌ی معمولی است. یعنی اگر یک کیبورد اکسترنال وصل کنید و دکمه‌ی Num Lock را از روی آن فشار دهید، کارکرد دکمه‌های کیبورد لپتاپ‌تان هم از کلیدهای معمولی به کلیدهای عددی و حروفی ثانویه تغییر خواهد کرد.

 

آیا تا به حال با این مشکل روبرو شده بودید؟ اگر چیز بیشتری در این مورد می‌دانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.