پارس ناز پورتال

وقتی علاقه به داشتن ظاهر زیبا تبدیل به بیماری می شود

وقتی علاقه به داشتن ظاهر زیبا تبدیل به بیماری می شود

وقتی علاقه به داشتن ظاهر زیبا تبدیل به بیماری می شود 

شمار زیادی از افراد میباشند که انقدر به ظاهرشان اهمیت می‌دهند که از نظر دیگران غیرعادی جلوه میکنند و نوعی مریض خوانده می‌شوند. بادی ایمیج تصور ذهنی هست که هر فردی از اوضاع ظاهری اندام خود دارد و امروزه بیشتر زنان و مردان خود را بیش از اندازه درگیر این موضوع کرده اند. نظریات زیادی درمورد اندام مفید می‌شنویم

 

و تصاویر زیادی ازاندام هاي مفید میبینیم. گاهی اوقات با وجود اینکه می‌دانیم این تصویر ها فتوشاپ شده میباشند باز هم این فکر در سرمان میوفتد که باید به فکر مفید کردن اندام خود ما مثل آنها باشیم.و اما در این آشفته باز چه کنیم؟ چطور خود ما را دوست داشته باشیم

 

و در برابر کسی که از اندامش خوشنود نیست جولان ندهیم؟ چطور با احساس شرمندگی مبارزه کنیم و پذیرش را تمرین کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ها مقاله زیر را بخوانید.

 

خودارزشی ارتباطی به سایز و اندازه ندارد
آهای شما!! بله شما ارزش خیلی چیزها را دارید. شما ارزش خوشحالی را دارید. شما یک انسان فوق العاده هستید و باید این را در خودتان مشاهده نمایید. اگر احساس می‌کنید که هرگز نمیتوانید درمورد خودتان مثبت فکر کنید نفس عمیقی بکشید و این را بدانید که شما نه تنها خوشگل و خوش تیپ بلکه باهوش و عاقل هم هستید.

 

در ابتدا اجازه دهید چند مقاله را به شما توضیح دهم;
بادی ایمیج; بادی ایمیج تصویری هست که از بدن خود در ذهن می سازید. و احساسی هست که نسبت به اندامتان دارید. هر طرز فکری که درمورد نگاه دیگران نسبت به خودتان داشته باشید روی خود پنداری شما تاثیر منفی میگذارد و باعث ایجاد افکار منفی نسبت به ظاهر خودتان می‌شود. این احساسی هست که نسبت به خودتان از درون و بیرون دارید و این مسئله را نباید حداقل بگیرید.

 

عزت نفس; آیا خودتان را دوست دارید؟ آیا تشخیص میدهید که چقدر خوش تیپ و جذاب هستید؟ اگر اینچنین باشد پس عزت نفس بالایی دارید. اگر نه عزت نفس پایینی دارید و برایتان سخت هست که احساس ارزشمند بودن و خودباوری کنید. وقتی عزت نفس بالایی داشته باشید احساس قدرت, اشتیاق و خودباوری می‌کنید. به سلامت ذهنی و احساسی تان اهمیت میدهید.

 

خوشبختانه چند روش برای بالا بردن عزت نفس وجود دارد.این را تشخیص دهید که چقدر مفید و فوق العاده هستید; فهرستی از تمام خصوصیت هاي منحصر به فرد خودتان بنویسید. این از خود خوشنود بودنتان را نشان نمی‌دهد بلکه خودباوری شما را نشان میدهد. می‌بینید که سرشار از خصوصیت هاي مفید هستید و از این بابت خودتان را تحسین کنید.

 

کارهایتان را قلبا انجام دهید; چه در مدرسه و چه در محیط کار یادگیری به شما قدرت و خودباوری قدرت تغییر جهان را می‌دهد.

 

فعال باشید; به کلاس رقص بروید یا کارهای گروهی انجام دهید, پیاده روی کنید و همۀ وقتتان را با پیام هاي تلفن همراه نگذرانید. برترین راه برای دوست داشتن خود تمرکز روی سلامتی هست.

 

نسبت به خودتان خشونت نداشته باشید; آیا دائما به خودتان این چیزها را میگویید؟ من خیلی چاق هستم. من خیلی زشت هستم. از ظاهرم بدم می‌آید. تمام اینها را روی کاغذ بنویسید و بعد به آنها فکر کنید. چقدر به شما استرس می‌دهد؟ به ریشه انها فکر کنید.

 

احتمالاً شما به خودتان چاق میگویید احتمالا هم یکی از نزدیکانتان به شما گفته هست که شکمتان بزرگ شده هست. این مسئله بسیار مهم هست که آیا به دلیل سلامتی می‌خواهید لاغر کنید یا به دلیل حرف دیگران. مهم نیست دیگران درمورد شما چه می‌گویند مهم سلامتی شماست.

 

یک فهرست اخیر بنویسید; فهرستی از مانتراهایی که میخواهید تمرین کنید بنویسید. بعنوان مثال; “دیگر به خودم حرف هاي خشن نمی‌زنم.دیگر اندام دیگران را قضاوت نمی‌کنم تا خودم حس بهتری نسبت به خودم داشته باشم. دیگر به دیگران اجازه نمیدهم درمورد ظاهرم اظهار نظر کنند.

 

خودتان را به بحران بکشید; برای یک هفته کوشش کنید به خودتان توهین نکنید. چه حسی دارید؟ آیا حس نمیکنید وضعین فیزیکی بهتری دارید؟

 

با مهربانی حرف بزنید حتی اگر صدای درونتان باشد
حرف هایي که درونتان میزنید همۀ وقت} همانجا نمی مثل بلکه روی احساس شما و نظرتان نسبت به دیگران تاثیر میگذارد. حتی اگر جملاتی منفی که با خودتان میگویید کم هست باز هم میتوانید انها را کمتر کنید. گفتگوهای باطنی تان را مدیریت کنید و کوشش کنید جملات منفی را با جملات مثبت عوض کنید.

 

از سنجش کردن دست بردارید
میل ما آدمها به سنجش کردن خود با دیگران به اندازه میل به آب هنگام تشنگی قوی هست. تنها کسی که اجازه داریم خود ما را با او سنجش کنیم قبل خود ما هست. به جایگاهی که همین اکنون دارید و جایگاهی که در قبل داشتید فکر کنید.

 

وقتی از دور به دیگران نگاه میکنید با خود فکر میکنید که چقدر آسان به این جا رسیده اند. اما شما هیچ چیز درمورد مسیری که طی کرده اند نمیدانید. به جای حسادت و آرزوی اینکه کاش جای انها بودید از آنها الهام بگیرید و در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید تا به خودتان سربلندی کنید.

 

پس از امروز شروع کنید. قدم هاي کوچکی برای دوست داشتن خودتان بردارید. خودتان را با هیچ کسی سنجش نکنید. و دیگران را به دلیل موفقیت هایشان تحسین کنید و از موقعیت و ظاهری که هم اکنون دارید شاد و خوشنود باشید.