پارس ناز پورتال

وقتی مردان در خانه گوشه گیر و منزوی می شوند

وقتی مردان در خانه گوشه گیر و منزوی می شوند

وقتی مردان در خانه گوشه گیر و منزوی می شوند 

بانو ها در خانه باید مراقب رفتارهای همسران خود باشند، به ویژه اوقاتی که وی گوشه گیر و منزوی شده که حتماً باید خاطر ریشه یابی شود. یکی از مشکلاتی که اغلب زنان از آن گله مندند سکوت و انزوای مردان به هنگام بازگشت از محل کار به خانه هست.

 

حق وردی روانشناس و مشاور در صحبتی اظهار داشت: برخی مواقع زوج ها با وجود این که در کنار یکدیگر زندگی میکنند اما رفتار آنها نسبت به یکدیگر امثال دو فرد اجنبی هست و روابط عاطفی سردی دارند زیرا هر یک در طول روز سرگرم کار و مشغله روزمره خود میباشند و فرصت کافی را برای با هم بودن ندارند.

 

وی ادامه داد: دوست داشتن و احساس ارزشمند بودن از جمله موضوعاتی هست که برای مردان اهمیت دارد، از این جهت زنان باید کوشش کنند تا وقت بیشتری را به همسر خود اختصاص دهند و حتی برای نیم ساعت هم که شده در طول شبانه روز با همسر خود صحبت کنند.

 

حق وردی افزود: برخی از مردان بعد از بازگشت از محل کار خود به خانه منزوی و گوشه‌گیر می شوند و غالبا این رفتار آنها ناشی از دشواری های و مسایل محیط کارشان هست و صحبت کردن درمورد دشواری های کاری برای مردان کاری سخت و دشوار هست و بردباری این شرایط برای زنان کار راحتی نیست.

 

این روانشناس و مشاور گفت: تغییراتی مثل سکوت، انزوایا عصبی شدن در مردان علامت هایي هست که باید جدی گرفته شوند و در این شرایط زنان باید بدون سرزنش و نصیحت کردن و در یک موقعیت مناسب زمانی و مکانی به آرامی سر صحبت را با وی باز کنند و دشوار همسر خود را جویا شوند.

 

حق وردی در اتمام پافشاری کرد: نباید انتظار داشت همه ي افراد از نظر اجتماعی شبیه به یکدیگر عمل کنند و به اندازه هم اجتماعی باشند، فردی که از نظر شخصیتی آرام و درون گرا هست و کمتر با دیگران رابطه برقرار میکند را نباید اجتماع گریز یا دچار اضطراب تلقی کرد، زیرا تفاوت‌هاي فردی بین انسان‌ها مساله اي هست که هویت و شخصیت افراد را تعریف میکند و این تفاوت ها تا زمانی که باعث ناراحتی یا افت عملکرد فرد نشوند، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.