پارس ناز پورتال

وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟

وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟

وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟ 

گوشی چون همیشه همراه ما است در معرض خطر قرار دارد که یکی از این خطرها افتادن در آب یا خیس شدن است.در این مواقع شما باید گوشی خود را نجات دهید. شاید برای خود و یا اطرافیانتان پیش آمده باشد که به طور اتفاقی گوشی همراهتان خیس شود و سراسیمه به دنبال نجات گوشی باشید و گاهی اوقات برخی از اقدامات نا به جا برای حفظ گوشی نیز می تواند کاملا به مرگ آن منتهی شود.

 

بنابراین بهتر است این مطلب را درباره اقدامات سریع و درست برای حفظ گوشی خیس شده خوانده و به خاطر بسپارید تا در صورت اتفاق، گوشی خود و یا دیگران را از نابودی کامل نجات دهید!

 

1. تا حد امکان به سرعت گوشی را از آب خارج کنید.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟راه کارهای مناسب برای حفظ گوشی پس از خیس شدن

 

2. اگر فورا گوشی را از محل آب خارج کنید، ممکن است گوشی شما دچار صدمات زیاد نشده باشد.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟3. پس از خارج کردن گوشی از آب، فورا چند دستمال کاغذی و یا پارچه نرم آورده و گوشی را روی آن قرار دهید و در عین حال خودتان شروع به خارج کردن درب باطری و باطری کنید.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟نجات مبایل از سوختگی پس از خیس شدن

 

4. اگر داخل گوشی سیم کارتی قرار دارد، آن را نیز خارج کنید.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟اولین اقدامات پس از خیس شدن گوشی مبایل

 

5. هر گونه وسایل جانبی متصل به گوشی اعم از هدفون، مموری کارت، جلد مبایل و… را خارج کنید.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟پس از خیس شدن مبایل چه کنیم؟

 

6. گوشی را با یک پارچه و یا حوله نرم خشک کنید.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟روش های خشک کردن گوشی پس از خیس شدن

 

7. از جارو برقی استفاده کنید.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟8. به هیچ وجه از سشوار برای خشک کردن گوشی استفاده نکنید!!
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟9. با استفاده از یک ماده با قدرت جذب بالا ، رطوبت موجود در دستگاه را از بین ببرید. یکی از مواد در دسترس و عالی برنج خام است که می تواند رطوبت را جذب کند.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟10. اجازه دهید گوشی مدتی روی حوله ، دستمال و یا هر گونه دستمال کاغذی جاذب باقی بماند. بهتر است در یک محل آفتابی باشد تا به خشک شدن هر چه بیشتر هر گونه نقاط کوچک و غیرقابل دسترس کمک کند.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟11. گوشی را تست کنید. پس از گذشت حداقل 24 ساعت و یا بیشتر، به گزارش پارس ناز چک کنید که تمام قسمت های گوشی تمیز و خشک به نظر برسد.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟12. وقتی گوشی کاملا خشک شد، اگر با باطری گوشی روشن نشد، بدون باطری به شارژر متصل کنید، اگر کار کرد، احتمالا لازم است یک باطری جدید تهیه کنید.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟13. گوشی خود را به یک فروشگاه معتبر ببرید. گاهی آنها می توانند گوشی را تعمیر کنند. بهتر است حقیقت خیس شدن گوشی را پنهان نکنید. چرا که نشانگرهایی وجود دارد که رطوبت را ثابت می کند و علاوه براین اگر دقیقا توضیح دهید که چه اتفاقی افتاده است، افراد تعمیرکار بهتر می توانند به شما کمک کنند.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟14. هرگز قطعات گوشی را از هم جدا نکنید، مگر آنکه در این کار مهارت داشته و یا آموزش گرفته اید.
وقتی گوشی خیس شد چکار کنیم؟

 

پرشین وی