پارس ناز پورتال

این ویدئوها در شبکه های اجتماعی لایک بالایی می گیرند

این ویدئوها در شبکه های اجتماعی لایک بالایی می گیرند

این ویدئوها در شبکه های اجتماعی لایک بالایی می گیرند 

اگر شما نیز از آن دسته افراد فعال در شبکه های اجتماعی ویدئویی هستید شاید علاقه داشته باشید که فیلمهای شما لایک بالایی بگیرند.هر ویدئویی که در فضای مجازی اکران می‌شود زیبا نیست. همه ي ویدئوهای پرمخاطب هم لزوما ویدئوهای خوبی نیستند و ممکن هست از نظر اخلاقی یا مسائل گوناگون دیگری ایراد داشته باشند.

 

با وجود این، مخاطب هاي باهوش همۀ وقت} محتوای مفید را تشخیص میدهند و آن را کشف میکنند. این مخاطبان خاص یعنی اکثر کاربران آنلاین منبع الهام خیلی از ویدئوسازهای مجازی یا حتی تحلیلگران دنیای ویدئویی میباشند. این تحلیلگران، ویدئوهای پرطرفدار دنیا را بر اساس تعداد مخاطب هاي شان دسته بندی می‌کنند و نتایج آن را منتشر کرده اند.

 

دسته بندی و تحلیل انها سلیقه خاصی را نشان می‌دهد که ممکن هست کمتر کسی به آن دقت کرده باشد. در این مقاله «راهنمای ساخت محتوا» سراغ موضوعات خاصی رفته ایم که در یکی از بزرگترین شبکه مجازی ساخت و عرضه فیلم آنلاین، جزء پربازدیدترین ویدئوها بوده هست. با مطالعه این بخش، سلیقه بخش زیادی از بیننده هاي مجازی دست تان می‌آید و میتوانید به شیوه جدیدی محتوای تان را فراهم سازی کنید.

 

آنالیز محصول
برندها را مقایسه کنید

فرض کنید میخواهید یک جنس اخیر بخرید یا بین دو برند گوناگون در تب و تاب هستید. یکی از برترین راه ها جستجو در فضای مجازی و پیدا کردن ویدئوهایی هست که دو مدل گوناگون از یک جنس را با هم مقایسه کرده اند. این ویدئوها از پربیننده ترین ویدئوهای دنیای مجازی میباشند که اصطلاحا به آن ها «Product Review» می‌گویند.

 

شاید برای تان دیدنی باشد که بدانید سازندگان این ویدئوها لزوما تولیدکنندگان یک محصول نبوده اند. تولیدکنندگان معمولا مشابه هایي از محصولات شان را برای تست و آزمایش در اختیار افراد می گذارند و انها اجازه دارند تا قابلیت هاي محصول را بررسی کنند. ویدئوهای «بازبینی محصول»، فرآورده همان ابتکار هست و هیچ هزینه اضافه اي برای سازنده اش ندارد.

 

سبک زندگی
سبک زندگی هاي دیدنی

سبک زندگی و اتفاقا روزمره آدم ها همۀ وقت} برای دیگران خوشگل هست. اگر آدم معروفی باشید، ویدئوی تان اکثر دیده می‌شود و چشم ها اکثر به طرف تان کشیده میشود ولی مفهومش این نیست که دیگران نمی‌توانند مخاطب جذب کنند. یکی از پربیننده ترین ویدئوهای مجازی مربوط به سبک زندگی افراد و نظراتی هست

 

که آن ها درمورد پدیده هاي گوناگون، اتفاق هاي روزمره یا به طور کلی، از سبک زندگی شان به اشتراک گذاشته اند. هر چند جذب مخاطب از این راه خیلی خوشگل و در عین حال ساده به نظر می‌رسد اما حواس تان باشد که مرزهای خصوصی و غیرخصوصی را در ویدئو هاي تان رعایت کنید. هر شخصی میتواند آن ویدئو را ببیند، پس چیزی راکه نباید کسی بداند یا انتشار آن اشتباه هست، در اختیار دیگران نگذارید.

 

چگونه کار میکند
زندگی را آموزش بدهید

ویدئوهایی که با عنوان How-to یا «چطور انجامش دهم؟» در فضای مجازی وجود دارد، یکی از پربیننده ترین ویدئوها در سراسر دنیا میباشند. این ویدئوها در تعداد زیادی از موارد بی کلام میباشند و یک کار خاص را آموزش میدهند. کلیپ هاي کوتاه آشپزی، آموزش تعمیر اتومبیل، وسایل الکترونیکی یا حتی ویدئویی برای آموزش نصب پرده، کابینت و راه اندازی تلویزیون، جزء پربازدیدترین ویدئوهای «چطور انجامش دهم؟» در دنیاست.

 

گاهی موضوعاتی که مخاطبان به دنبالش میباشند، از این هم ساده تر هست و شامل بخش پوشیدنی زندگی مثل «چطور دستمال گردن ببندیم» می‌شود. بررسی نتیجه جستجوها در گوگل نشان داده که برخی از مردم ساده تر از انچه ما فکر می‌کنیم دنبال ویدئو یا محتوای دلخواه شان میگردند.

 

برای مشابه می‌نویسند: «چطور کابینت را نصب کنم؟» و بعد دکمه جستجو را فشار میدهند. ویدئوهای How-to با ساده ترین کلیدواژه ها همین افراد مبتدی را شکار می‌کنند.

 

بازی
تماشای بازی زیبا هست

بازی کردن همۀ وقت} برای آدم ها خوشگل بوده هست، اما با گسترش ویدئوهای آنلاین، کسانی میباشند که از تماشای بازی دیگران هم لذت می‌برند. ویدئوهایی که از «بازی کردن» ضبط و اکران میشود، یکی از خوشگل ترین ویدئوهای دنیای مجازی هست که مخاطبان زیادی را به خودش جذب کرده هست.

 

این ویدئوها فوت و فن هاي گریز از هر مرحله را به مخاطب نشان میدهد و در یک کلام وی را با بازی همراه میکند. اگر بتوانید از بازی تان فیلم بگیرید، مخاطب زیادی با شما همراه می‌شود.

 

طنز
خنده را جدی بگیرید

ویدئوهای کمدی و طنز همۀ وقت} جذابیت خاص خودشان را داشته اند. دوربین پنهان ها، استندآپ کمدی یا ویدئوهای خوشگل و کوتاه همۀ وقت} طرفداران خاص خودشان را داشته اند و سابقه شان به مدت ها پیش از ویدئوهای آنلاین بر میگردد. با وجود این، بحث هاي طنز هنوز هم پرطرفدار میباشند و مزه پرانی هاي زیبا همه ي وقت دنیایی مخاطب جذب میکنند. ویدئوهای کوتاه از برنامه هاي تفریحی و دیدنی، سوتی ها یا رخدادهای بامزه هرروز و … سال هاست طرفداران خاص خودشان را دارند.

 

بعد از خرید محصول
بسته بازکن ها

برخی از ویدئوها مربوط به دوران «بعد از خرید» میباشند. کسانی که این ویدئوها را منتشر میکنند، بعد از خریدن اقلام گوناگون پوشیدنی، غذایی و … بسته هاي کالا را باز می‌کنند و از انها بهره گیری می‌کنند و از واکنش شان فیلم میگیرند.

 

تولیدکنندگان این ویدئوها درمورد ویژگی هاي چیزی که خریده اند، نظر میدهند. خوبی ها و بدی هاي آن را برای مخاطبان شان بازگو میکنند. اگر سوژه فیلم «خرید لباس» باشد، فوت و فن هاي خاص مربوط به آن را هم انتشار میدهند و درمورد راحتی یا ویژگی هاي خاص پوشاک حرف میزنند.

 

توصیه خرید
چی بخرم؟

«توصیه خرید» یکی دیگر از زیبا ترین ویدئوهای مجازی هست که در این سال ها مدام دست به دست میشود. کسانی که این ویدئوها را منتشر می‌کنند، خودشان چیز تازه اي نخریده اند ولی در این موارد صاحب نظر میباشند. در نتیجه می‌توانند به مخاطبان شان توصیه بدهند چه چیزی را بخرند و از چه چیزی صرف نظر کنند.

 

تولیدکنندگان این ویدئوها معمولا در رشته تخصصی خودشان آدم به روزی میباشند و درمورد اجناس مختلفی که به حوزه کاری شان مربوط می‌شود، آگاهی دارند. انها با هدف مشاوره دادن وارد دنیای مجازی شده اند، نقطه قوت اکثر انها رابطه مستمرشان با مخاطب هست؛ انها به پیام هاي افراد جواب میدهند.

 

آرشیو
ویژه کلکسیونرها

محتواهای عجیب و ویدئوهایی با موضوعات خاص و مخاطب پسند همه ي وقت خاطر سرشناس شدن تولیدکنندگان این ویدئوها شده اند. کلکسیونرها یکی از خاص ترین و دیدنی ترین سازندگان ویدئوهای آنلاین میباشند که طرفداران زیادی هم در دنیای مجازی دارند. کلکسیونرها سبک زندگی شان و چیزهایی راکه جمع آوری کرده اند،

 

در دنیای مجازی اکران می‌کنند. این ویدئوها که شامل اشیای کلکسیونی و توضیحات آنهاست، یکی از زیبا ترین محتواهای آنلاین میباشند که باعث شهرت کلکسیونر هم شده هست. این نوع ویدئوها تنها سراغ کلکسیونرها نمی‌روند. هر شخصی که چیز جالبی در منزل اش دارد یا کار عجیبی انجام میدهد، دقت مخاطبان مجازی را جلب میکند.

 

گفتگو
پرسش و پاسخ هاي پربیننده

پیدا کردن پاسخ پرسش ها در اساس هاي گوناگون گاهی بسیار پیچیده میشود. پیدا کردن پاسخ درست و توضیحات تکمیلی هم ساده نیست. در چنین مواقعی ویدئوها کمک بسیار مهمی میباشند. «پرسش و پاسخ هاي ویدئویی» یکی از مهمترین و زیبا ترین محتواهای مجازی هست.

 

این ویدئوها در اساس هاي مختلفی ساخته میشوند. برخی هاي شان دنبال پاسخ دادن به سوالات علمی و منطقی مخاطب میباشند اما گروهی دیگر از این ویدئوها که در خارج از ایران طرفداران بسیار زیادی دارند، سراغ پاسخ دادن به پرسش هایي از سلبریتی ها و چهره هایي میروند. یکی از ترفندهایی که باعث جذابیت این پاسخ ها می‌شود بهره گیری از چهره هاي سرشناس و شناخته شده جهانی هست.

 

آموزش
معلم هایي که دیده می‌شوند

 به گزارش پارس ناز ویدئوهای آموزشی همه ي وقت مخاطب هاي خاص خودشان را دارند. در این ویدئوها ،آموزگار یا کارشناسی وجود دارد که درمورد مبحث خاص درسی توضیح میدهد. کسانی که این ویدئوها را منتشر میکنند، لزوما استاد دانشگاه نیستند و همه ي وقت هم سراغ بخش هاي سخت و عجیب علم نمیروند.

 

مخاطب این ویدئوها معمولا دو طیف کودکان یا دانش آموزان دبیرستانی میباشند. گرچه خود ویدئو باید برای مخاطب جذابیت داشته باشد و مطالب را به شکلی قابل فهم ارائه کند.