پارس ناز پورتال

ویندوز ایکس پی همچنان در دنیا محبوب است

ویندوز ایکس پی همچنان در دنیا محبوب است

ویندوز ایکس پی همچنان در دنیا محبوب است 

با وجود اینکه شرکت مایکروسافت سخت در حال کار کردن روی نسخه هاي ویندوز 10 هست، اما مردم جهان همچنان ویندوز ایکس پی را هم بهره گیری می کنند. اگرچه مایکروسافت از چندسال گذشته پشتیبانی از ویندوز XP را متوقف کرده هست، اما از محبوبیت ویندوز ایکس پی کم نشده و کاربران زیادی در سراسر جهان همچنان از آن بهره گیری می کنند.

 

به نظر میرسد کاربران زیادی در سراسر جهان دوست دارند به هر قیمتی که شده همچنان از ویندوز محبوب اما بسیار قدیمی مایکروسافت ، ویندوز XP بهره گیری کنند. رخنه‌هاي امنیتی زیادی در این سیستم عامل وجود دارند که تعداد زیادی از آن‌ها نزد هکرهای حرفه‌اي و حتی تازه‌کار آشکار هست. متاسفانه اضافه بر بهره گیری توسط کاربران عادی،

 

در تعداد زیادی از سیستم‌هاي بانکی جهان همچنان شاهد بهره گیری از ویندوز ایکس پی هستیم. همین موضوع نگرانی‌هاي زیادی را درمورد حملات سایبری خطرناک ایجاد می کند.

 

محبوبیت ویندوز ایکس پی
اگرچه مایکروسافت از تاریخ هشتم آوریل سال 2014 پشتیبانی از این سیستم عامل را متوقف کرد، اما همچنان شاهد محبوبیت ویندوز ایکس پی نزد کاربران سراسر جهان هستیم. بر اساس جدید ترین آمار منتشر شده، محبوبیت ویندوز ایکس پی به حدی هست که باید آن را سومین سیستم عامل کامپیوتری محبوب در سراسر جهان دانست.

ویندوز ایکس پی همچنان در دنیا محبوب است

سهم ویندوز ایکس پی اکنون حدود 7.04 درصد هست که با دقت به سال عرضه آن و همین طور توقف پشتیبانی و عرضه به‌روزرسانی از 3 سال گذشته، بسیار عجیب به نظر میرسد.

 

محبوبیت ویندوز ایکس پی از تمامی توزیع‌هاي لینوکس و نسخه‌هاي مک اکثر هست.با دقت به آمار منتشر شده در می‌یابیم محبوبیت ویندوز ایکس پی بعنوان یک سیستم عامل دارای رخنه‌هاي امنیتی و بدون دریافت پشتیبانی و آپدیت از سوی شرکت سازنده، از ویندوز 8، انواع توزیع‌هاي لینوکس و همین طور نسخه‌هاي گوناگون سیستم عامل مک اکثر هست.

 

رده اول و دوم محبوب‌ترین سیستم‌هاي کامپیوتری جهان نیز در اختیار مایکروسافت هست. با دقت به آمار اخیر منتشر شده، نیمی از سیستم‌هاي کامپیوتری جهان در حال بهره گیری از ویندوز 7 میباشند! در ادامه می توانید پنج مورد از محبوب‌ترین سیستم عامل‌هاي کامپیوتری جهان را دیدن کنید. این آمار توسط Net Applications بعنوان شرکتی فعال در اساس آنالیز و ارزیابی وب منتشر شده هست.

 

ویندوز 7 : 48.5 درصد
ویندوز 10 : 26.28 درصد
ویندوز ایکس پی : 7.04 درصد
ویندوز 8.1 : 6.96 درصد
مک 10.12 : 3.21 درصد

ویندوز ایکس پی همچنان در دنیا محبوب است

 به گزارش پارس ناز محبوبیت ویندوز ایکس پی از نظر درصد سهم آن در بین سایر سیستم‌ عامل‌ها را دریافتیم. اما به طور دقیق چه تعداد کاربر در سراسر جهان در حال بهره گیری از این سیستم عامل میباشند؟ شرکت Gartner بعنوان یک فعال قدرتمند در دنیای آی تی، در سال 2014 تعداد کامپیوترهای در حال بهره گیری در سراسر جهان را 2 میلیارد تخمین زد.

 

از آن زمان تاکنون، هیچ شرکتی این نرخ را به‌روزرسانی نکرده هست. اگر از روی محافظه کاری همچنان تعداد کامپیوترها را 2 میلیارد در نظر بگیریم، حداقل 140 میلیون مورد از آن‌ها از ویندوز ایکس پی بهره گیری میکنند.اگر شما نیز جزو کاربران این سیستم عامل هستید، بهتر هست رفته رفته به فکر ترک آن باشید.

 

محبوبیت ویندوز ایکس پی نباید سبب به خطر انداختن حریم خصوصی و اطلاعات شما شود. ویندوزهای اخیر همچون ویندوز 8.1 و ویندوز 10 مصرف رم تقریبا پایینی دارند و شاید بتوانید آن‌ها را بر روی سیستم کامپیوتری قدیمی خود نصب کنید.