پارس ناز پورتال

ویژگی های شخصیتی افراد منفی گرا

ویژگی های شخصیتی افراد منفی گرا

ویژگی های شخصیتی افراد منفی گرا 

منفی گرا بودن در زندگی می‌تواند منجر به اذیت خود فرد و نزدیکان شود و اگر این خصلت ترک شود در جهت بهبود زندگی فرد بهتر خواهد بود. فقدان خودباوری, افکار تیره‌وتار, بی‌اعتمادی و پریشانی. این‌ها خصوصیات افراد منفی گرا میباشند و چنین افرادی دور و بر ما وجود دارند. در این مطلب با خصوصیات افراد منفی گرا اکثر آشنا می شوید.

 

همۀ وقت} نگران میباشند;

این خصوصیت‌ها بیانگر نیاز بسیار شدید افراد منفی گرا به محافظت شدن و مطلع بودن هست. افراد منفی گرا برای مبارزه با نگرانی‌شان, باید خودآگاهی را تمرین کنند و در زمان حال زندگی کنند.”هر انچه قرار هست رخ بدهد, رخ می دهد, خواه ما نگران باشیم یا نباشیم.”

 

وقتی به افرادی برخوردید که برایتان تعیین تکلیف کردند و به شما گفتند با زندگی خود چه‌کار کنید یا چه‌کار نکنید, فلان منزل‌ را بخرید یا بهتر هست شغل خود را عوض کنید, مطمئن باشید سروکارتان با آدم‌هاي منفی‌گرا افتاده هست. آن ها خودشان هم متوجه این نیستند, اما این حرف‌ها نشان می دهد که هنوز دشواری های زندگی خود را حل نکرده‌اند و اکنون مقابل شما ایستاده‌اند و با تعیین تکلیف برای شما, می خواهند از دشواری های‌شان فرار کنند!

 

همه ي وقت در اوضاع پیش‌فرض زندگی میکنند;
این که بعضی آدم ها این‌قدر منفی‌گرا می شوند, دلایل عصب‌شناختی دارد. به عبارت دیگر, بخشی از مغز آن ها که “آمیگدال” اسم دارد و به‌عنوان هشداردهنده عمل می کند, مدام به‌دنبال خطر, اخبار بد و ترس می گردد. دانشمندان بر این یقین میباشند که این اوضاعِ پیش‌فرضِ مغز این دسته از آدم‌هاست,

 

به لحاظ تکاملی قابل درک هست و تمام مکانیسم “جنگ یا گریز” را تشکیل میدهد. مغز در این مکانیسم برای کنار آمدن با همه اخبار بدی که در حافظه ذخیره شده‌اند, از نورون‌هاي خود بهره گیری میکند.از جانب دیگر, افراد مثبت‌گرا این توانایی را دارند که با دشواری های مواجه شوند, ارزیابی‌شان کنند و با آن ها رویارویی کنند.

 

بدبین میباشند;
افراد منفی گرا به‌ندرت در انتظار نتایج مفید میباشند و همه ي وقت تصور می کنند همۀ چیز قرار هست به بدترین شکل به آخر برسد.

 

همه ي وقت اخبار بد را پیگیری می کنند;
افراد منفی گرا مدام نزد شما می آیند و عباراتی از این قبیل را بر زبان می‌آورند; “شنیدی چه فاجعه‌اي شده؟ تو اخبار دیدم …” بعد هم اخبار بد را با همه جزئیات برایتان بازگو خواهند کرد. قسمت دردناک قضیه این هست که مواجهه با اخبار بد بسیار بیش از انچه در قبل تصور می‌شد

 

بر روحیه‌ افراد تأثیر میگذارد. مواجهه‌ بیش‌ازحد با اخبار و حوادث تأسف‌بار, عینک منفی‌نگری را بر چشمان فرد میگذارد.به همین دلیل بهتر هست از روی کاناپه‌ روبه‌روی تلویزیون بلند شوید, موبایل تلفن همراه خود را بر زمین بگذارید و تماشای اخبار تلویزیون یا چرخ زدن در کانال‌هاي تلگرام را محدود کنید. سخت هست, نه؟ احتمالا, اما مثبت‌‌گرا ماندن خیلی مهم‌تر هست.

 

خیلی دلنازک میباشند;
این دسته از افراد معمولاً در مقابل انتقاد دلنازک میباشند و حتی اگر از انها تعریف هم بکنید, بد برداشت می کنند. اگر عباراتی را بر زبان بیاورید که اصلا از انها منظور بدی نداشته‌اید, به این دسته از افراد برمی‌خورد و آن عبارات را بی‌ادبانه تفسیر می کنند.

 

از همۀ غمگین میباشند;
این دسته از افراد, مدام غر میزنند. معمولاً از آب‌وهوای بد, رئیس بداخلاق, اقبال و اقبالِ نداشته خود شاکی میباشند. انها به‌ندرت به سایر عوامل هم نگاه میکنند تا مثلاً فقدان انرژی, خلاقیت و کم‌همتی خود را گناهکار بدانند.

 

هرگز از منطقه‌ امن خود بیرون نمی آیند;
یکی از خصوصیات افراد منفی گرا این هست که بیرون آمدن از محیط آشنا برایشان کابوس هست. انها نمی توانند با شکست, ترس, ناراحتی و بحران‌ها روبه‌رو شوند. از این جهت هرگز قادر نخواهند بود تجارب اخیر کسب کنند و سرنوشت ابدی‌شان این هست که در منطقه امن کسالت‌بار خود باقی بمانند.

 

در زندگی پیروز نبوده‌اند;
این فقدان موفقیت ممکن هست معلول عوامل مختلفی باشد, اما منفی‌گرایی دلیل اصلی آن هست. افراد منفی گرا معمولاً گمان میکنند عمده باهوش نیستند, در ورزش استعداد ندارند و در کل به‌اندازه‌ کافی مفید نیستند. اما آن چه موفقیت آن ها را به‌صورت جدی تهدید میکند,

 

این هست که هوش هیجانی انها توسط رفتار انتقادی‌شان لطمه دیده هست. علاوه‌بر‌این, معمولاً درمورد آدم‌هاي بدقلقی که با آن ها مواجه شده‌اند, کسانی که هرگز با آن ها مشارکت نمی کردند و کسانی که کنار آمدن با آن ها سخت بوده هست, با شما گفتگو‌ می کنند.

 

هرگز درمورد آینده هیجان‌زده نمی شوند;
آیا تا‌به‌حال توجه کرده اید که افراد منفی گرا هرگز نمیتوانند راجع به پروژه‌ها و برنامه‌هاي آینده, دیدگاه مثبتی داشته باشند؟ در واقع آن ها اصلا برنامه‌اي برای آینده ندارند چرا که آنقدر در بدبختی‌هایشان غرق شده‌اند که آینده‌اي را متصور نیستند. یک فرد مثبت‌اندیش, برای آینده‌ خود برنامه و نقشه دارد. فرد مثبت‌گرا در بزرگراه خلوت و زیبایی به پیش میرود و فرد منفی‌گرا در تونل ظلمات گیر کرده هست.

 

اخبار مفید را هم بد تفسیر می کنند;
اگر شغل رؤیایی‌تان را به‌دست آورده‌اید, نامزد کرده اید و منزل جدیدی خریده‌اید, هیجان‌زده‌اید و میخواهید این خبرها را برای فرد منفی‌گرایی بازگو کنید, لطفا دست نگه دارید! چرا؟ برای این که او حتماً راهی پیدا خواهد کرد تا این خبر‌هاي مفید را منفی جلوه بدهد, محتاطانه درمورد‌ خطرات راه به شما اخطار بدهد و بگوید که قبل از اقدام حتماً مفید فکر کنید.