پارس ناز پورتال

پاتوق گداهای تهرانی کشف شد

پاتوق گداهای تهرانی کشف شد

پاتوق گداهای تهرانی کشف شد 

در طول روز انبوهی از جمعیت گداها را در سطح شهر و سر چهار راه ها می بینیم.این گداها کجا پاتوق دارند و مقر اصلی شان کجاست؟ اقدام مشترک سازمان های مسئول در جمع آوری متکدیان با شهرداری تهران موجب شد که در طول 10 روز از پاتوق گدایان تهران کجاست؟اجرای این طرح 700 متکدی در نقاط پررونق تکدیگری جمع آوری شوند.

 

متکدیان حرفه ای که حضور مکرر داشته و در این مورد سابقه دار محسوب می شوند به سامانسراهای لویزان و اسلامشهر منتقل شده اند.هفته گذشته بود که همشهری در مطلبی با تیتر«به متکدیان پول ندهید» از اجرای طرح جمع آوری متکدیان خبر داده و اعلام کرده بود که شهروندان به عنوان یکی از ارکان اصلی موفقیت در اجرای این طرح نباید به متکدیان پول بدهند.

 

به گفته محمدباصری، معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، پشت پرده تکدیگری واقعیت های تلخ و آزاردهنده ای وجود دارد، چه آنکه برخی مشاهدات حاکی از این است که گروه های مافیایی تکدیگری با بکارگیری و استثمار کودکان، زنان و مردان نیازمند سعی در درآمدزایی دارند.

 

به گفته وی، متکدیان جمع آوری شده اغلب در خیابان سعادت آباد در منطقه 2، منطقه یک، منطقه 12و منطقه 19حضور داشته اند. مناطق 3و 6نیز در رده های بعدی قرار دارند. آنطور هم که شنیده شده سرشاخه های تکدیگری ماهانه بین 3تا 5میلیون از این طریق درآمد دارند و روزانه بین 20تا 30هزار تومان به افراد تحت نظر خود حقوق تکدیگری پرداخت می کنند.

 

به گفته وی از نهم تا 19مرداد ماه 251واحد گشت شهرداری در خیابان های تهران با همکاری نیروی انتظامی 700متکدی را جمع آوری کرده اند که از این تعداد 323متکدی مرد حرفه ای، 233متکدی مرد بی خانمان، 45متکدی حرفه ای خانم که بارها سابقه جمع آوری داشته اند و 87متکدی بی خانمان خانم هستند.

 

همچنین 20متکدی خارجی باید به این جمع اضافه شوند که به وضعیت آنها هم رسیدگی شده است.باصری با تأکید بر نحوه ساماندهی افراد جمع آوری شده تصریح کرد: متکدیان حرفه ای که حضور مکرر داشته و در این مورد سابقه دار محسوب می شوند به سامانسراهای لویزان و اسلامشهر منتقل شده اند.

 

به گفته وی با همکاری مسئولان کمیته امداد امام قرار است متکدیانی که حرفه ای محسوب نمی شوند و نیازمند واقعی هستند به این سازمان معرفی شوند. در مورد متکدیان شهرستانی نیز صحبت هایی برای اخذ نیابت قضایی و ارجاع این افراد به شهرهای خود مطرح شده است.

 

معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت کودکان متکدی گفت: برای جلوگیری از بدترشدن وضعیت این کودکان قرار است تا امکان حضور کودکان را در مراکز پرتو مناطق ٣ و ٦ در ساعات کاری کودکان فراهم آوریم.معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی درباره مبلغ همراه متکدیان

 

در زمان دستگیری نیز اظهار داشت: متکدیان همواره خود را در خطر برخورد قانونی می بینند به همین دلیل افرادی به عنوان حامی در کنار این افراد هستند که هر 10دقیقه پول آنها را می گیرند تا درصورت جمع آوری مبلغ چندانی در اختیار آنها نباشد. بر این اساس، معمولاً در زمان جمع آوری حدود 20تا 40هزار تومان در جیب این افراد است.