پارس ناز پورتال

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود 

برخی از سلسله هاي پادشاهی میباشند که نسلشان تا سال هاي بعدی نیز ادامه داشته هست و حالا نیز می‌توان نواده هاي آنان را به وفور یافت. ژن‌هاي مفید اروپایی هرچقدر که زندگی پرزرق و برق و گران‌قیمتی داشته‌باشند هرازچندگاه میان مردمشان می آیند و با انداختن چندعکس با تیپ و لباس ساده خودشان را سوژه رسانه‌ها میکنند.

 

برای همین خبر معاشرت با متروی یک شاهزاده و یا خلبانی سلطان در یک آژانس هواپیمایی از خبرهای متداول کشورهای سلطنتی هست اما این خاندان سلطنتی در هزاره سوم دقیقا چکار میکنند و در خانواده‌هایشان چه می‌گذرد؟در جهان 38 کشور هنوز سیستم حکومتی سلطنتی دارند که در بیشترآنها سلطان حالت تشریفاتی دارد

 

و تنها در کشورهای عربی سلطان همه ي‌چیز را به طور مستقیم اداره میکند. میان این 38 کشور, 10 کشور اروپایی مثل دانمارک, بریتانیا, لیختن‌اشتاین, لوکزامبورگ,موناکو,هلند, نروژ, سنت لوسیا, اسپانیا و سوئد نیز وجود دارد که هم چنان این سیستم در آن‌ها به صورت تشریفاتی وجود دارد. اما در این خانواده‌هاي سلطنتی چه می‌گذرد.

 

دانمارک

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود

چندروز پیش خبری منتشر شد که شاهزاده دانمارکی بچه‌هایش را با دوچرخه به مدرسه میبرد و محافظ شخصی این شاهزاده نیز با دوچرخه همراه او در حرکت هست. قدیمی ترین حکومت پادشاهی در اروپا برای دانمارکی هاست. دانمارکی‌ها همه ي ساله بعنوان شاد و بشاش‌ترین کشور جهان معرفی میشوند

 

و گفته می شود مهم ترین علت این ماجرا فاصله طبقاتی کم این کشور هست. با این حال دانمارکی‌ها با وجود آنکه در اروپا قرار دارند هنوز نتوانستند درچندسال جدید تیم فوتبال شادوخندان و موفقی داشته باشند.پادشاهان دانمارکی باوجود حفظ ژست ساده زیستی, قصرها و ساختمان هاي حیرت انگیزی برای خود دارند.

 

به طوریکه قصرهای سلطنتی شهر کپنهاگ درتمام جهان مشهور هست که ازدواج هاي خانواده سلطنتی نیز به شکل باشکوهی در آن برگزار می شود. از قبل نیز باب بوده که بعد از ازدواج هرکدام از اعضای خانواده سلطنتی یکی از قصرها بعنوان هدیه ازدواج به آن ها داده می شد. گرچه اغلب اقامتگاه تابستانی و زمستانی پادشاهان باهم تفاوت دارند.

 

مردادماه سال جاری خبری از دربار خاندان سلطنتی این کشور منتشرشد که حسابی سروصدا کرد. «مارگاریت دوم» ملکه دانمارک که در حال آماده ۸۲ سال دارد اعلام کرد که دوست ندارد بعد از مرگش در کنار همسرش سلطان دانمارک دفن شود. علت این ماجرا هم این هست که بانو ملکه همۀ وقت} از این که شخصیت دوم کشورش بوده غمگین هست و دوست داشته خودش سلطان باشد. نکته دیدنی اینجاست تصمیم بانو ملکه با موافقت همسرش روبرو شده هست.

 

موناکو

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود

اگر موناکو را تنها با اسم تیم فوتبالی در فرانسه می‌شناسید اشتباه کرده اید. دومین کشور کوچک جهان که مساحت آن تنها دوکیلومتر مربع هست سلطان دارد. این کشور ۴۰ هزارنفری به دلیل شمار چندان کازینوهایش مقصد شمار زیادی از پولدارهای اروپایی هست. شاهزاده این کشور اکثر از ۶۰ سال پیش با گریس گلی بازیگر مشهور هالیوود ازدواج کرد

 

تا اسم این کشورپادشاهی اکثر برسر زبان ها بیفتد. با این حال در این کشور خوش آب و هوا همۀ وقت} اخبار ضدونقیضی درمورد فراماسونرهای مستقر در آن وجود دارد.

 

هلند

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود

پرگل ترین کشورجهان هم پادشاهی اداره میشود. سلطان فعلی کشور هلند ۴سال هست در این سمت حضور دارد و پیش از این مادرش بیش از ۳ دهه بعنوان ملکه این کشور بود و در نهایت تصمیم گرفت خودش را بازنشسته اعلام کند و در مراسم پرخرج و شلوغی برای پسرش تاجگذاری به پا کند و جمعیت زیادی را برای این روز مهم به خیابانها کشاند.

 

در حال آماده سلطان ویلیام الکساندر ۴ سالی هست سلطان نارنجی‌هاست و چون خلبان هست ماهی ۲ بار بی‌سروصدا در خطوط هواپیمایی این کشور برای مردم خلبانی میکند.با این حال باید بدانید که سلطان هلند نقش چندانی در هدایت سیاسی این کشور ندارد و اکثر بعنوان سمبل همبستگی مردم این کشور هست.

 

هلند دو مجلس نمایندگان دارد که حزب دارای بیشترین رای اولیه وزیر را گزینه میکند که قدرتمندترین فرد سیاسی کشور هست.

 

نروژ

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود

این کشور سرد اروپایی هم سلطان دارد. اما سلطان قدرت چندانی ندارد و هفته اي یک‌بار با وزرا ملاقات می کند که بفهمد وضعیت از چه قرار هست. سلطان نروژی‌ها از آن آدمهاست که با مترو در معاشرت هست تا خوراک سلفی‌بگیران نروژی باشد. اما در این کشور سرد و آرام پنگوئن‌ها نقش تعیین کننده‌اي دارند. آن قدر که بعنوان یکی از المان‌هاي این کشور به حساب می آیند. در سال ۲۰۰۸ در این کشور به یک پنگوئن مقام شوالیه اهدا شد.

 

اسپانیا

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود

قطعا پردردسرترین سلطان این لیست از آن سلطان اسپانیاست. اسپانیایی‌ها همه ي وقت درگیر چندباره شدن کشورشان بودند و با شمار زیادی از ایالات‌شان مثل باسک و کاتالان‌ها درگیر بوده‌اند. ستم حکومت مرکزی و شخص ژنرال فرانکو به باقی مناطق این کشور باعث شده که ایالات گوناگون همواره به مادریدی‌ها روی خوش نشان ندهند و حتی هنگام حضور سلطان اسپانیا در مسابقات ورزشی با هو کردن و توهین از وی پذیرایی کنند.

 

در سال ۲۰۱۴ خوان کارلوس سلطان وقت اسپانیا خودش را بازنشسته کرد و پسرش فلیپه جایگزین وی شد. با وجود تمام تلاش‌هاي خانواده سلطنتی هیچ‌گاه این کشور روی همبستگی را ندید و حتی بعد از قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۰ هرکدام از بازیکنان پرچم ایالت خودشان را به دست گرفتند تا این قهرمانی را برای ایالت‌شان کنند.

 

سوئد

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود

سلطان سوئد را احتمالا بتوان کم قدرت ترین سلطان این لیست نامید. او با این که مثل باقی هم کیشانش یک مقام تشریفاتی دارد گویا در حاکمیت روی خانواده اش هم پیروز نبوده هست. دوسال پیش خبر ازدواج کارل فلیپ پسر سلطان با یک بازیگر تلویریونی و مدل مشهور به اسم سوفیا هلکوئیست حسابی خبرساز شد.

 

به قول اخبار زیرمیزی خانواده سلطنتی تمایلی به این ازدواج نداشتند و در نهایت مجبور شدند مراسم پرزرق و برقی برای عروس شان بگیرند.دیدنی هست بدانید خلیفه سلطان سوئد دخترش ویکتوریاست.

 

بریتانیا

پادشاهانی که هرگز نسلشان منقرض نمی شود

بی حدس قدرتمندترین فرد این لیست ملکه الیزابت دوم هست. احتمالا خاندان سلطنتی در انگلستان سمت تشریفاتی داشته باشند. اما قطعا نفوذ ملکه انکار نشدنی هست. طوری که در سرود ملی این کشور عبارتی وجود دارد که ‌می گوید:« خدا ملکه را حفظ کند.» ملکه در انگلستان فرمانده نیروهای مسلح هست

 

و ارتش بریتانیا تحت دستور وی هست. ملکه الیزابت دوم در واقع همان بانو ملکه, ملکه چندین کشور به اسم انگلستان, اسکاتلند, ولز, ایرلند و حتی استرالیا هست و همه ي از او حساب می برند.زندگی پر راز و رمز ملکه و میزان نفوذ وی در رویدادها و تصمیمات مهم جهان همواره موردتوجه بوده‌هست و این که کشوری به بزرگی استرالیا با هزاران کیلومتر فاصله هنوز مستعمره انگلستان و تحت حکم ملکه هست.

 

ازدواج شاهزاده ویلیام نوه ملکه با کیت میدلتون و مراسم ازدواج باشکوه آن ها در سال 2011 در همۀ رسانه‌هاي جهان بازخورد داشت آن‌قدر که لباس عروس کیت تا سالها الهام بخش طراحان لباس عروس بود. بعد از این ازدواج کیت میدلتون احتمالاً رسانه‌اي ترین چهره خاندان سلطنتی شد و طرفداران بسیاری هم پیدا کرد طوری که هیچ کدام از حرکاتش از چشم رسانه‌ها و عکاسان خبری دور نماند.

 

بعد از ازدواج هرعضو خانواده سلطنتی یک کاخ و محدوده‌اي به اسم وی می شود که اسم آن به صورت پسوند به اسم شناسنامه‌اي وی می‌چسبد. با وجود تصویر‌هاي ساده از مدرسه رفتن نتیجه ملکه و پسر ویلیام و کیت و مانور رسانه‌ها روی ساده‌زیستی خاندان سلطنتی طبق آمار شهریه این مدرسه ابتدایی بیش از 20 هزار پوند یعنی حدود 105 میلیون تومان هست.

 

هزینه خاندان سطلنتی بسیار بالاست. به طوریکه سالانه سالانه چیزی معادل 123 تا 184 میلیون پوند هزینه خاندان سلطنتی می شود. بنا بر این گزارش, ملکه سالانه 7 میلیون و 900 هزار پوند تنها برای انجام وظایفش در نقش ملکه و نفر اول کشور دریافت میکند.