پارس ناز پورتال

پرو کشوری هزار رنگ

پرو کشوری هزار رنگ

پرو کشوری هزار رنگ

پرو دو شرایط آب و هوایی متمایز دارد؛ خشک و مرطوب، زمستان این کشور برای سفر مناسب‌تر است تا تابستان. اما واقعیت این است که آب و هوای لیما در طول سال چندان نوسان ندارد. از آنجایی‌که لیما در نیمکره جنوبی قرار دارد ماه‌های دی تا اردیبهشت گرمترین فصل سال با کمترین میزان بارش است.

 

بهترین فصل برای سفر به پایتخت پرو ماه‌های فروردین و اردیبهشت است؛ زمانی که گرمای هوا به قدری نیست که آزار دهنده باشد و امکان استفاده از تفریحات آبی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی این شهر هم برای گردشگران فراهم است.

 

در لیست بهترین غذاهای جهانی

 

در سال‌های اخیر غذاهای متنوع پرو در لیست بهترین غذاهای جهانی جا خوش کرده است. در حالی که دستور تهیه غذاهای ملی این شهر به بسیاری از کشورهای دیگر هم برده شده اما تجربه محلی آنها چیز دیگری است.

 

از آنجایی که لیما در کنار اقیانوس آرام قرار دارد شما می‌توانید بهترین غذاهای دریایی را در این شهر بیابید. اگر لیما یک غذای محلی داشته باشد آن سویچ(Cevich) است؛ یک بشقاب از ماهی‌های طعم دار شده با پیاز قرمز، فلفل و ادویه‌های خاص و البته سیب زمینی.

 

سیب زمینی یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌ها و چاشنی‌های این سرزمین است و شما می‌توانید انواع و اقسام طعم‌های سیب زمینی را در این شهر تجربه کنید.اگر در بازار میوه لیما گشتی بزنید حتما تنوع گونه‌های سیب زمینی و انبوه آووکادو شما را شگفت زده خواهد کرد. غذای کاسا(Causa) ترکیبی از سیب زمینی، آووکادو، تن ماهی و تخم مرغ سفت شده که غذای بسیار لذیذی است.

 

آجی دو گالینا(Aji de Gallina) هم یکی از غذاهای مشهور پرو است که از ترکیب فلفل آجی زرد، شیر، نان، سیب زمینی و سس خامه تهیه می‌شود. غذای بسیار خوشمزه و رنگارنگی که مورد علاقه توریست‌ها هم واقع شده است. اگر دنبال رستوران‌های مشهور با غذاهای محلی هستید بهتر است سری به رستوران کبیچاریا لامار(Cebichería La Mar)، پسکادوس کاپیتالاس(Pescados Capitales) و لا رد (La Red) بزنید.

 

جشنواره‌های لیما

پرو کشوری با جشنواره‌ها و مناسبت‌های متعدد است که بسیاری از آنها مناسبت‌های مذهبی و بزرگداشت شخصیت‌های مهم است.و به طور میانگین در هر ماه یک جشنواره یا روز خاص در پرو برگزار می‌شود. در ادامه شما را با تعدادی از جشنواره‌های مهم لیما آشنا خواهیم کرد.

 

روز 18 ژانویه سال 1535 لیما توسط فاتح اسپانیایی فرانسیسکو پیزارو تاسیس شد و سالگرد این روز هر سال با برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف جشن گرفته می‌شود. در این روز رژه بزرگی در سراسر لیما به نام پاساکالز برگزار می‌شود و هنرمندان با اجرای موسیقی  فولکلور تاسیس لیما را جشن می‌گیرند. کنسرت موسیقی یکی از بهترین قسمت‌های این مراسم است که با استقبال بسیار زیاد مردم پایتخت روبرو می‌شود.

 

کارناوال فوریه کارناوالی مملو از جشن و سرور است که در سراسر لیما برگزار می‌شود. در این کارناوال انواع و اقسام برنامه‌های سرگرم کننده از آب بازی و فعالیت‌های مختلف برپا می‌شود. غذاهای محلی در کارناوال سرو می‌شود و مردم شهر در این جشن مشارکت دارند.

 

ماه آوریل هم فصل برگزاری مسابقات ملی اسب سواری است. هر سال در این ماه در نزدیکی محل حفاری‌های باستان شناسی ماماکونا مهم‌ترین مسابقات پرورش دهندگان اسب پرو برگزار می‌شود. علاوه بر تماشای نژادهای معروف اسب شما می‌توانید در جشنی که مملو از غذاهای محلی است نیز شرکت کنید.

 

29 ژوئن به عنوان جشن سنت پیتر و سنت پل شناخته می‌شود. سنت پیتر به عنوان حامی ماهیگیران معروف است. او در بنادر و خلیج کوریلوس و لورین در جنوب لیما ماهیگیری می‌کرده و هر سال در تمام این مسیر بزرگداشتی برای او و حفاظت از ماهیگیران و دریا برگزار می‌شود.

 

فقط تاکسی!

پایتخت پرو به خوبی به جهان و سایر شهرهای این کشور متصل است. اما رانندگی در این شهر برای توریست‌ها بسیار چالش انگیز است زیرا پیدا کردن مسیر در جاده‌های جنگلی، خیابان‌های پر ترافیک و رانندگی در میان رانندگان بی پروای این شهر بسیار دشوار است.

 

سیستم حمل و نقل عمومی این شهر هم چندان برای توریست‌ها مفید نیست؛ مسیرها بسیار نامشخص است و شلوغی اتوبوس‌ها غالبا مانع سوار شدن توریست‌ها می‌شود. در عوض تاکسی وسیله سریع و مقرون به صرفه برای گردش در لیما محسوب می‌شود.

 

تقریبا اکثر ماشین‌های شخصی هم در لیما مسافر کشی می‌کنند اما بهتر است شما به نشانه تاکسی که در بالای اتومبیل‌ها ثبت شده توجه کنید تا امنیت بیشتری داشــته باشید.

 

 

بهترین مکان اقامت

از مهمانخانه‌هایی که توسط خانواده‌های بازنشسته اداره می‌شود بگیرید تا هتل‌های لوکس بین المللی، در لیما شما انتخاب‌های فراوانی برای اقامت دارید. البته این را هم فراموش نکنید که در کشور پرو، لیما در حقیقت گران‌ترین شهر هم محسوب می‌شود اما با این وجود امکانات اقامتی مناسب برای مهمانان در آن به وفور فراهم است.

 

 

هتل بی

هتل بی یک هتل تازه تاسیس در شهر لیما محسوب می‌شود؛ هتلی با عمارتی مدرن که به سبک کلاسیک و دراماتیک تزئین شده است. این هتل 17 اتاق دارد که هر کدام از آنها با حیاطی زیبا احاطه شده است.شما می‌توانید از پشت بام هتل منظره اقیانوس را تماشا کنید و در گالری‌های مجاور هنر مدرن را دنبال کنید. این هتل 20 کیلومتر با فرودگاه بین المللی خورخه چاوز فاصله دارد و صبحانه و چای بعد از ظهر در آن به طور رایگان سرو می‌شود. برای اقامت در این هتل لاکچری باید شبی 240 دلار بپردازید.

 

 

زیباترین ساختمان شهر

هتل کانتری کلاب یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر است؛ عمارتی که در سال 1927 به سبک معماری استعماری اسپانیایی ساخته شده و هنوز هم شکوه خود را حفظ کرده است. این هتل با کاشی‌ها و شیشه‌های رنگارنگ، سقف چوبی و نقاشی‌های دیواری نمایانگر تاریخ لیماست.

 

83 اتاق این هتل تمامی امکانات رفاهی را برای مهمانان خود فراهم کرده. استخر فضای باز، باغ مملو از درختان نخل و سالن مجهز بدنسازی از دیگر امکانات این هتل است. برای اقامت در این هتل 5 ستاره باید شبی 170 دلار بپردازید.

 

 

هتلی با ساحل اختصاصی

هتل جی دبلیو ماریوت با ساحل اختصاصی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اقامت در پایتخت پروست. اتاق‌های بزرگ و مدرن این هتل مجهز به تلویزیون ال سی دی، دستگاه قهوه ساز و اینترنت رایگان هستند.این هتل مجهز به سالن ماساژ، خدمات زیبایی و باشگاه ورزشی و سوناست. در رستوران ویستا شما می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین المللی را انتخاب کنید. برای اقامت در این هتل باید 110 دلار بپردازید.

 

 

عمارتی زیبا

هتل لا کستلانا با عمارتی زیبا و اتاق‌هایی دلپذیر اقامت شما را در لیما خاطره انگیز می‌کند.42 اتاق این هتل توسط باغ‎های سرسبز احاطه شده و صبحانه آن در رستورانی مدرن سرو می‌شود. فاصله این هتل تا فرودگاه بین المللی 14 کیلومتر و مرکز خرید لارکومار با یک پیاده روی 10 دقیقه‌ای در دسترس است. اینترنت پرسرعت و استفاده از امکانات سالن ورزشی برای مهمانان هتل رایگان است. برای اقامت در این هتل باید شبی 60 دلار بپردازید.

 

 

چگونه برویم؟

شما برای ورود به پرو نیاز به ویزا دارید اما از آنجایی‌که کشور پرو در ایران سفارت ندارد باید به نزدیک‌ترین سفارتخانه این کشور واقع در ترکیه، قطر  یا کویت مراجعه کنید.

 

برای درخواست ویزای توریستی به پرو باید پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، دو قطعه عکس رنگی، دعوتنامه از پرو و یا برگه رزرو هتل و بلیت هواپیما، نامه تمکن مالی و گردش حساب را همراه خود داشته باشید.

 

در حال حاضر پرواز مستقیمی از ایران برای پرو وجود ندارد اما شما می‌توانید با استفاده از خطوط هوایی قطر ایرویز، ایر فرانس و کی ال ام خودتان را به پایتخت این کشور برسانید.