پارس ناز پورتال

رابطه بزرگ بودن پستان زنان و سرطان سینه

مجموعه : بهداشت زنان
رابطه بزرگ بودن پستان زنان و سرطان سینه

ارتباط‌ بزرگ بودن پستان زنان و سرطان سینه 

سرطان سینه مریضی شایع میان خانم ها هست که مي توان با داشتن اطلاعات کافی نسبت به این مریضی خود را تا حدی مصون نمود.شایع ترین نوع سرطان پستان سرطان از منشاء مجاری شیری هست و از آنجا که این نوع بافت اکثر در یک چهارم بالایی و خارجی پستان وجود دارد در حدود نیمی از سرطان هاي پستان در ربع فوقانی و خارجی آن یافت مي شوند.

 

به تازگی محققان ارتباط‌ اي بین سایز سینه و خطر ابتلا به سرطان پستان را یافته اند به گفته ي انها سینه هایي که به علت سایز بزرگ به هم نزدیک و فشرده میباشند دو برابر خطر ابتلا به سرطان پستان در انها اکثر هست.محققان آمریکایی با بررسی 200.000 زن دریافتند زنانی که بافت چربی در سینه ي انها اکثر هست تشخیص به موقع وجود احتمالی تومور در سینه

 

را حتی گاهی در جریان ماموگرافی نیز به حداقل مي رسانند ، به طوری که خانم ها خودشان نمی‌توانند به روشهای پیشنهاد شده برای معاینه توسط خود فرد وجود غده و تومور را احساس کنند.کارشناسان و محققان دانشگاه کالیفرنیا ، سان فرانسیسکو پس از بررسی هاي دقیق روی هزاران زن به این نتیجه رسیده اند.

 

زنان مورد مطالعه در این تحقیق به 4 گروه تقسیم شدند که شامل زنانی سینه شان کاملا با بافت چربی پوسانده شده بود ، زنانی که اکثر از نیم سینه بافت چربی داشت ، زنانی که بافت چربی سینه شان در حد متوسط بود و زنانی که این میزان کمتر در سینه آن ها وجود داشت.

 

سختی سرطان پستان در سینه هاي سایز بزرگ

این زنان بر زمینه فاکتورهای گوناگون مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت زنانی که بافت چربی و فشردگی سینه هاي انها اکثر بود در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار داشتند.بافت پستان در سینه هایي که به علت بزرگی به هم نزدیک تر میباشند به علت وجود چربی اکثر دیرتر و سخت تر وجود و رشد غده را در خود نشان مي دهد.

 

 به گزارش پارس ناز متأسفانه در كشور ایران بحبوحه فراواني سرطان پستان در میان زنان در دهه چهار و پنج عمرشان هست که طبق گفته تعداد زیادی از پزشکان يك دهه پايين ‌تر از آمارهای جهانی ست. به همين دليل توصيه مي‌شود تمام زنان زیر 40 سال به فاصله یک تا دو سال توسط دکتر معاینه شوند و از این سن به بعد هر سال به دکتر مراجعه کنند.

 

در واقع از چهل سالگي به بعد بايد اضافه بر معاينات ماموگرافي تصويربرداري از پستان هم سالانه انجام شود تا با تكرار اين بررسي‌ ها به صورت منظم، بتوان سرطان پستان رادر مراحل اوليه شناسايي و نسبت به درمان قطعي آن اقدام نمود.