پارس ناز پورتال

پسران و پدران بازیگر در سینمای ایران

مجموعه : اخبار سینما
پسران و پدران بازیگر در سینمای ایران

پسران و پدران بازیگر در سینمای ایران

از قدیم همواره این رویه در میان خانواده ها بسیار رواج داشته که شغل ها از پدر به پسر به ارت می رسیده است در سینما هم همینطور بوده است. در این مطلب می خواهیم پسران و پدران بازیگر در سینمای ایران را به شما دوستان معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

به گزارش پارس ناز ، در عصر حاضر تنوع کاری بسیار زیاد شده است و شرایط تقریباً به نحوی است که افراد به دنبال علاقه خود می روند اما نکته بسیار مهم این است که فرزندان ازجمله پسرها اگر در قرن حاضر و شرایط کنونی بخواهند شغل پدر را ادامه دهند باید خود نیز دارای سواد و استعداد باشند.

 

اما گاهی برخی از شغل ها از چنان جذابیتی برخوردار است که فرزندان قید استعداد و گاهی سواد را می زنند و ورود به عرصه کاری پدر را به هر شکلی که است ترجیح می دهند.

 

سینما و بازیگری از آن دسته شغل های جذاب است که فرزندان سینماگرها را علاقه مند به حضور در حرفه کاری پدرشان می کند. در تصاویر زیر مروری بر آقا پسرهای سینما داریم که که در این عرصه دنباله رو حرفه پدر شدند.

 

انوشیروان و برزو ارجمند

 

مرحوم انوشیروان ارجمند از سال ۱۳۶۲ بازیگری را شروع کرد، او را بیشتر با آثاری همچون قاعده بازی، دوئل، تردید، کیفر و سریال هایی مثل امام علی (ع) می شناسند،

پسران و پدران بازیگر در سینمای ایران

یاد و خاطره این هنرمند همواره در ذهن مخاطبان باقی می ماند. حضور پسرش برزو ارجمند در سریال های طنز باعث شده است که عامه مردم به خوبی برزو ارجمند را بشناسند.

 

فرامرز و سام قریبیان
پسران و پدران بازیگر در سینمای ایرانفرامرز قربیان با درخشش در آثاری مثل ردپای گرگ، بیگانه بیا، گوزن ها … استعداد خود را به نمایش گذاشت، او دو سال پیش با ساخت(گناهکاران) نشان داد که در عرصه کارگردانی هم دستی توانا دارد.

 

“سام قریبیان” از ۱۶ سالگی بازیگری را شروع کرده است، او در سالیان اخیر با بازی در خط ویژه، گردباد، لاله، نیم رخها و … در عرصه بازیگری فعال بوده است، اولین فیلم سینمایی سام قریبیان هم با عنوان ۳۶۰ درجه در تهران با حضور فرامرز فریبیان مقابل دوربین رفت و مهرماه امسال اکران شد.

 

منوچهر و ایرج نوذری

پسران و پدران بازیگر در سینمای ایرانزنده یاد منوچهر نوذری که در ابتدا با صداپیشگی و فعالیت در رادیو فعالیت های هنری اش را آغاز کرد. او بعدتر با بازیگری در مجموعه ها و فیلم های توانایی های دیگرش را نمایش گذاشت،

 

اجرای(مسابقه ی هفته) و فعالیت طولانی در برنامه (جمعه ایرانی) از جمله یادگاری هایی است که او برای همیشه در تاریخ هنرایران به جا گذاشته است. پسرش ایرج نوذری را بیشتر با مجموعه ای چون (کلانتر) و یا بازی در فیلم( آکواریوم) به یاد داریم.

 

سعید و ساعد سهیلی

پسران و پدران بازیگر در سینمای ایران

سعید سهیلی پس از ساختن فیلمهایی همچون: مردی شبیه باران، سنگ کاغذ قیچی، چارچنگولی، با گشت ارشاد و کلاشینکف دیده شد.

 

سهیلی پسر که سال گذشته سال درخشش او بود، با آثاری همچون: چند متر مکعب عشق، رخ دیوانه، کلاشینکف، در سینمای ایران رخ نمود، او که با آثار پدر شروع کرده است، حالا رفته رفته جزو امیدهای سینمای ایران به شمار می رود. ساعد دانش آموخته گرافیک است.

 

فتحعلی و علیرضا اویسی
پسران و پدران بازیگر در سینمای ایرانبازی ماندگار فتحعلی اویسی در فیلمهای ناخدا خورشید، سرب، هی جو، بانو، جهان پهلوان تختی و فیلم مومیایی۳ در یادها مانده است.

 

در تلویزیون هم نقش آفرینی او در یک قسمت از مجموعه تهران ۱۱ و مجموعه چمدانهای بسته تحسین همگان را برانگیخت.

 

اوج هنرنمایی و موفقیت فتحعلی اویسی، ‌بازی در مجموعه تلویزیونی بدون شرح بود. پسرش علیرضا اویسی ظاهرا جز چند تجربه محدود و البته خوانندگی مشترک با پدر اثر درخور دیگری ندارد.

 

سعید و سپند امیرسلیمانی

پسران و پدران بازیگر در سینمای ایران

سعید امیرسلیمانی از سال ۱۳۵۱ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او پدر سپند امیرسلیمانی و کمند امیرسلیمانی بازیگران سینما و تلویزیون است.

 

و اما سپند بازیگر جوانی است که او را در نقش‌های متفاوتی در سینما و تلویزیون دیده‌ایم. او در خانواده‌ای کاملا هنری بزرگ شده است.

 

عبدالرضا و پندار اکبری
پسران و پدران بازیگر در سینمای ایران

پندار اکبری بازیگر جوان سینما و تلویزیون متولد ۱۴ آذر ماه سال ۶۱ در تهران می باشد. او فارغ التحصیل رشته عکاسی و تصویربرداری است.

 

پندار پسر عبدالرضا اکبری است که از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون می باشد. عبدالرضا اکبری که با بازی چشمگیر در چندین تله تئاتر توانست به سینما راه یابد در بسیاری از سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی از جمله : مزد ترس، دختری با کفش‌های کتانی، کانی مانگا، اخراجی‌ها، جدال در تاسوکی و … به ایفای نقش پرداخته است.