پارس ناز پورتال

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است 

جوان 31 ساله اندونزیایی تا کنون توانسته از 19 دانشگاه مدارک معتبر در سطح بالا دریافت کند که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. قاره آسیا، همانطور که از نظر فرصت های گردشگری و ظرفیت های باستانی و تاریخی، یکی از شگفت انگیز ترین مناطق جهان محسوب می شود، بلکه از جنبه های علمی و نخبگانی که در طول قرن ها به جامعه جهانی معرفی کرده است، از نظر تعداد و تاثیرگذاری، برترین قاره نیز به شمار می رود.

 

نخبگان آسیایی، اکنون فرماندهی و مدیریت برترین شرکتها و سازمان های جهانی را بر عهده دارند که گوگل و مایکروسافت و کوکاکولا، تنها مشتی نمونه خروار است. در قاره کهن، همواره وقتی صحبت از نخبگان می شود، به یاد ایران، چین، کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و چند کشور دیگر می افتیم که در عرصه تولید و فناوری در عرصه های گوناگون، از جمله کشورهای تاثیر گذار آسیا و جهان قلمداد می شوند.

 

اما در بین کشورهایی که در آسیا، با برندها و فناوری های مختلف، الهام بخش هستند، معمولا نامی از اندونزی، بزرگ ترین کشور مسلمان جهان به گوش نرسیده است. اما اخیرا رسانه ها از فرد جوانی خبر می دهند که از نوابغ روزگار بوده و توانسته ۱۹ مدرک دانشگاهی (academic degree) و صلاحیت حرفه ای  (professional certification) را بدست آورد.

 

داستان کوساما: روایت نابغه ای جوان

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

ولین کوساما، نابغه جوان اندونزیایی است که در سن ۳۱ سالگی، موفق به اخذ ۱۹ مدرک دانشگاهی شد. آقای کوساما،  متولد شهر Kendari اندونزی است. شهری در استان سولاوسی جنوب شرقی این کشور که کم تر از سیصد هزار نفر جمعیت دارد.

 

آقای کوساما، نابغه ای شگفت انگیز از کشور شگفت انگیزی به نام اندونزی است. این کشور همچون مالدیو، عروس آسیا، مجمع الجزایری متشکل از ۱۸ هزار جزیره و ۳۳ استان است. این کشور با بیش از ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت، از جمله پر جمعیت ترین کشورهای دنیا به شمار می رود.

 

اندونزی، همچون هند شگفت انگیز، مملو از اقوام گوناگون است و دومین سطح از تنوع زیستی جهان را در خود جای داده است و منابع طبیعی غنی دارد ولی بخش بزرگی از مردم آنجا هنوز در فقر به سر می برد. درباره این کشور شگفت انگیز آسیا، در سرویس گردشگری روزیاتو بیشتر خواهیم گفت.

 

به هر حال، آقای کوسوما، مردی شگفت انگیز از دیار شگفت انگیز اندونزی است که در این کشور، نرخ باسوادی زیاد نیست و هیچ یک از دانشگاهایش در فهرست ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار ندارد.

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

این مرد جوان نابغه، از جمله نوابغ آسیا بوده و توانسته ۱۹ رشته مختلف را طی ۱۳ سال بخواند. از این تعداد مدرک دانشگاهی که تنها در سیزده سال بدست آمده است، ۸ مدرک لیسانس، ۳ مدرک فوق لیسانس و ۸ مدرک صلاحیت حرفه ای است.

 

شاید شما تصور کنید که این مرد جوان، همه عمرش را صرف درس خواندن کرده است. در حالی که این آقا تنها در مدت ۱۳ سال توانسته ۱۹ مدرک دانشگاهی و صلاحیت حرفه ای در رشته های مختلف را تصاحب کند که کسب این تعداد مدرک برای یک فرد عادی، شاید بیش از ۶۰ سال به طول بیانجامد.

 

افتخاراتی که آقای کوساما بدست آورده است، طیف های مختلف علمی را شامل می شود که از مدیریت تا رشته های فنی و مهندسی را در بردارد. ولین، تقریبا هر سال، ۱ مدرک دانشگاهی دریافت کرده و البته هشت مورد آن، مدراک مربوط به دوره های تخصصی میان مدت (غیر دانشگاهی) است که برای دریافت  هریک از آن ها، می بایست حداقل ۳ سال در دانشگاه تحصیل کرد.

 

ولین از کودکی هوش بسیار بالایی داشته و زمانی متوجه هوش سرشارش شد که برای نخستین بار از دانشگاه فارغ التحصیل گردید. او عاشق مباحث مدیریتی بوده و به همین خاطر، در این زمینه و رشته های مرتبط مشغول به تحصیل آکادمیک شد.موزه رکوردهای جهانی اندونزی موسوم به MURI، در آوریل سال ۲۰۱۲ میلادی، نام وی را در فهرست نوابغ رکورد دار این کشور پر جمعیت ثبت کرد و تقدیرنامه ای به ایشان اهدا کرد.

 

داستان عطش تحصیل آقای ولین

جالب است که بدانید بدلیل مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای آقای کوساما، ایشان عناوین مختلفی مانند مهندس، تکنسین ارشد، دکتر و امثالهم دارد و به همین خاطر، پیش از نام وی در این لوح، القابی همچون:

 

ST, SE, SSos, SH, SKom, SS, SAP, SStat, MT, MSM, MKn, RFP-I, CPBD, CPPM, CFP, AffWM, BKP, QWP. ثبت شده است که در جای خود جالب توجه است.

 

بنابراین، سازمان های اندونزی وقتی می خواهند نام وی را با القاب و مهارت هایی که بدست آورده بنویسند، ۳ خط را در بر می گیرد. کل دوره تحصیل آکادمیک آقای ولین جوان، از سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز و در سال ۲۰۱۲ میلادی به اتمام رسید.

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

تصویر ایندکس درگاه دانشگاه اوبایا، نخستین دانشگاهی که ولین از آن دانش آموخته شد

 

پس از دانش اموختگی از مدرسه SMAN 1 در شهر کنداری اندونزی، ایشان تحصیل در دپاتمان مهندسی صنایع را دردانشگاه ubaya در سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز کرد. پس از ۵ سال، او نخستین مدرک کارشناسی مهندسی صنایع خود را بدست آورد و در سال ۲۰۰۴ میلادی فارغ التحصیل شد.

 

در پنجمین ترم تحصیلی در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه اوبایا اندونزی، وی به طور همزمان، رشته اقتصاد مدیریت در دانشگاه STIE URIP SUMOHARJO را آغاز کرد. همچنین در سال ۲۰۰۲ میلادی، رشته حقوق در دانشگاه Unair و مدیریت دولتی در دانشگاه Terbuka را آغاز کرد و همه اینها را به طور همزمان خواند و پس از مدت کوتاهی دانش اموخته شد.

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

تصویر ایندکس درگاه دانشگاه UNAIR که ولین رشته حقوق را در آنجا خواند

 

عطش ایشان به تحصیل در رشته های مختلفی که ارتباط خیلی نزدیکی هم به هم ندارند، آن هم به طور همزمان، بازتاب گسترده ای از محافل علمی این کشور در نخستین دهه قرن بیست و یکم به همراه داشت. مهندسی انفورماتیک، در دانشگاه sekolah Tinggi Teknik Surbaya از جمله رشته های فنی بود که آقای نابغه جوان، در آن مشغول به تحصیل شد.

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

پس از دانش اموختگی در رشته های فوق الذکر، ایشان در سال ۲۰۰۳ میلادی، تحصیل در رشته ادبیات زبان انگلیسی را در دانشگاه UK PETRA آغاز کرد. در سال ۲۰۰۴ میلادی، مدرک فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه ITS اندونزی کسب نمود. پس از ان، به طور همزمان ، رشته مدیریت و مهندسی فناوری را در دانشگاه Airlangga آغاز کرد.

 

او پس از کسب ۱۱ مدرک دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ۸ مدرک تخصصی را در رشته های زیر گرفت:

 

Financial Planner Indonesia (RFP-I),

Certified Professional in Brand Development (CPBD)

Certified Professional in Product Management (CPPM)

Certified Financial Planner (CFP)

Affiliate Wealth Manager (AffWM),

Certified Taxation Consultant (BKP),

Qualified Wealth Planner (QWP),

Certified Professional Human Resource (CPHR)

 

همانطور که در فهرست بالا مشاهده می کنید، این نابغه جوان پس از اتمام تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت، اقتصاد، مهندسی و برنامه ریزی، وارد مقوله کسب گواهی صلاحیت حرفه ای شد.

 

گواهی های صلاحیت حرفه ای، مدارکی است که برای تصاحب آن، می بایست در دوره های تخصصی شرکت و توسط سازمان های اعتبار دهی شده (accredited organization)، در آزمون های بین المللی تخصصی شرکت کرد. مثلا مدرک تخصصی مدیریت پروژه حرفه ای (PMP) که توسط موسسه مدیریت بین المللی پروژه (PMI) آمریکا صادر و به کسانی که در این آزمون نمره قبولی بدست آورند اعطا می شود.

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

اخذ مدارک صلاحیت حرفه ای، برای کسب بورس و فرصت های اشتغال بین المللی و مهاجرت تاثیر گذار است

 

یا مدرک صلاحیت حرفه ای NEBOSH که به متخصصان بهداشت ایمنی و حرفه ای بین المللی توسط انگلستان اعطا می شود.اقدام آقای ولین نشان می دهد که او تنها برای کسب تجربه و دانش، به محیط آکادمیک بسنده نکرده و مباحث حرفه ای و جدید را در عرصه های مورد علاقه اش، در موسسات بین المللی برای کسب گواهی بین المللی دنبال کرده است.

 

گواهی برنامه ریزی مالی، گواهی مدیریت برند، گواهی مدیریت تولید،‌ گواهی برنامه ریز امور مالی (CFP) گواهی مشاوره در امور مالیاتی، گواهی برنامه ریز رفاه و مدیریت تخصصی منابع انسانی، از جمله مدارک صلاحیت حرفه ای ایشان پس از اخذ ۱۱ مدرک لیسانس و فوق لیسانس است.

 

او معتقد است که مدراک تخصصی اش، همه مربوط به مدیریت، امور مالی و اقتصادی هستند. جالب است که بدانید، ایشان هر سال، ۱۰۰ واحد دانشگاهی را با موفقیت گذرانده و در کلیه آزمون های برگزار شده، نمره بالا کسب کرده است.در سال ۲۰۰۳ میلادی، ولین توانست ۵ رشته کارشناسی را به طور همزمان خوانده و دانش اموخته شود که در اندونزی و جهان، یک رکورد محسوب می شود.

 

این رشته ها عبارتند از:

 

Industrial Engineering at Ubaya (9 Subjects (MK) – 24 SKS)

Management Economics at STIE Urip Sumoharjo (4 MK – 11 SKS)

Public Administration at UT (10 MK – 28 SKS)

Informatics Engineering at STTS (9 MK-25 SKS)

Law at Unair (7 MK-23 SKS)

 

جالب است که بدانید ایشان در مدت تحصیل، از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب در دانشگاه های مختلف مشغول تحصیل و ارائه LECTURE بوده و به همین خاطر، دفترچه خاصی برای بررسی جدول زمانی برنامه های کلاسی ترتیب داده بود که اکنون یکی از خاطرات یه یادماندنی او در این ۱۳ سال طلایی به شمار می رود.

 

آرزوی این نابغه جوان آن است که در کسوت مشاور بین المللی برای شرکت ها و سازمان ها فعالیت کند. مشاوره یکپارچه، آرزوی دیرینه آقای ولین بوده بستر را برای ارائه نظرات در مقولات چند بعدی برای ایشان که در رشته های مختلف تحصیل کرده فراهم می کند.

 

کار امروز ولین

این نابغه جوان اندونزیایی، اکنون در رشته سیستم های اطلاعاتی در شرکتی واقع در منطقه صنعتی Rungkut مشغول به کار است. او از سال ۲۰۰۴ میلادی، علاوه بر درس خواندن مشغول به کار کردن بوده و توانسته بخشی از هزینه ای تحصیل را نیز بپردازد.

 

اینستاگردی با ولین

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

ایشان چند سال پیش اینستاگرامی راه اندازی کرد که الان به مدت ۲ سال است که به روز رسانی نشده است. در اینستاگرام ایشان، تصاویری از حضور وی در برنامه های تلویزیونی اندونزی به چشم می خورد.

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

پسر جوان نابغه 19 مدرک دانشگاهی گرفته است

درسی ساده از نابغه جوان

درس خیلی ساده ای که از این نابغه جوان با ۱۱ مدرک دانشگاهی و ۸ مدرک صلاحیت حرفه ای می توان گرفت، مقوله اهمیت اخذ گواهی های صلاحیت حرفه ای تخصصی از سازمان ها و موسسات تائید شده است. مدارک صلاحیت حرفه ای در هر رشته ای، شما را با موضوعات تخصصی و حرفه ای که توسط اساتید آموزش دیده و کارشناسان مجرب برگزار می شود، آشنا کرده و شما را با استانداردها و دستورالعمل های اجرایی در عرصه مورد نظر آشنا می کند.

 

محتوای آموزشی تخصصی که در دوره های صلاحیت حرفه ای ارائه می شود، به صورت جسته و گریخته، در واحدهای دانشگاهی تدریس می شود و نگاه به آن به صورت حرفه ای و عملی نیست. همانند مدرک PMI و NEBOSH که در این گفتار به آن اشاره کردیم.

 

بنابراین اگر قصد دارید تا فرصت های تحصیلی خوب با بورس و همچنین فرصت های اشتغال در شرکت ها و سازمان های بین المللی برای شما فراهم شود، حتی اگر با بهترین معدل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های نظری و فنی و مهندسی دانش اموخته شده اید، تلاش کنید در رشته و گرایش مورد نظر خود، در دوره های صلاحیت حرفه ای بین المللی شرکت کرده و رزمه خود را تقویت کنید.

 

 به گزارش پارس ناز از دوره های مهندسی جوش، بازرسی جوش، حسابداری، مدیریت ایمنی، مدیریت پروژه، مدیریت فناوری اطلاعات تا مقولات بورس و کارگزاری و مدیریت سبد سهام و کنترل کیفی و ایزو و . . .  فرصت های تحصیلی کوتاه مدت در موسسات معتبر وجود دارد که فرصت های اشتغال و آموزش خوبی را برای شما به خصوص علاقمندان به اشتغال، فراهم می کند.