پارس ناز پورتال

پس از ازدواج بدن زن و مرد چه تغییراتی می کند؟

پس از ازدواج بدن زن و مرد چه تغییراتی می کند؟

پس از ازدواج بدن زن و مرد چه تغییراتی می کند؟ 

پس از ازدواج بدن زن و مرد تغییراتی می‌کند که مربوط به زندگی مشترک آنان و و ادامه راه تا فرزند دار شدن هست که در زیر آنها را اسم برده ایم. ازدواج یکی از مهم ترین بخش هاي زندگی هست که نه تنها از نظر روحی بلکه از نظر فیزیکی نیز بر ما تاثیر می‌گذارد. بنابراین زمانی که شما به شریک زندگی تان پاسخ “بله” میدهید, باید چشم براه تغییراتی باشید که در ادامه مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

 

استرس شما کمتر میشود
حتماً شما گذشته از ازدواج استرس هاي زیادی را تجربه کرده‌اید, از برنامه ریزی هاي عروسی گرفته تا سر و کله زدن با دیگران در مورد چگونگی برگزاری مراسم و… اما همین که زندگی مشترک تان را نخست می‌کنید, همۀ چیز به آرامش میرسد. تحقیقات اثبات کرده افراد متاهل کمتر از مجردها استرس دارند.

 

بعد از ازدواج دیگر شما نگران انتخاب نیمه گمشده تان نیستید, اولویت هاي زندگی تان تغییر می‌کند و شمار زیادی از ترس ها و نگرانی هایتان اتمام مییابد که نتیجه آن کاهش سطح استرس تان هست.

 

زندگی تندرست تری دارید
ازدواج, حتی بدون آن که خودتان بفهمید, شما را به سمت یک زندگی تندرست تر پیش می‌برد. بعنوان مثال همسرتان شما را متقاعد میکند که در زمان مریضی هر چه سریع تر به دکتر مراجعه کنید, غذا هاي تندرست تری مصرف کنید, سیگار را کنار بگذارید یا اینکه ورزش را در برنامه هرروز تان بگنجانید.

 

در واقع ازدواج از شما فرد تندرست تری می سازد. به بیان دیگر, حالا که زندگیِ شما وابسته به فرد دیگری هست, شما آن را جدی تر می‌گیرید و به سلامت فیزیکی تان اهمیت بیشتری میدهید.

 

اضافه وزن پیدا میکنید
درست هست که شما زندگی تندرست تری خواهید داشت, اما اگر فعالیت بدنی تان کم باشد, باید با وزن ایده آل تان خداحافظی کنید.از آنجا که شما در زندگی مشترک, استرس کمتری دارید و گمان تان آسان تر میشود, ممکن هست که خیلی خودتان را زیر فشار نگذارید یا بعنوان مثال به علت مسئولیت هاي زیادی که به عهده تان هست, از باشگاه رفتن امتناع کنید. اما اگر تناسب اندام برایتان اهمیت دارد, برای فعالیت هاي بدنی تان نیز زمان بگذارید.

 

فرم بدن‌تان تغییر می‌کند
یکی دیگر از دلایلی که موجب اضافه وزن شما پس ازدواج میشود, تغییر فرم بدنتان, به ویژه برای آقایان, هست. تحقیقی نشان داده که آقایان زمانی که وارد زندگی مشترک می‌شوند, سطح تستسترون شان کاهش می‌یابد که همین فرمایش تغییراتی را در ماهیچه ها و چربی بدن ایجاد می‌کند.

 

از آنجا که تستسترون مسبب فرآوری ماهیچه هاست, با مقدار کمتر آن ماهیچه هاي بدن شما آب شده و کالری کمتری خواهید سوزاند. به علاوه چربی بیشتری نیز در ناحیه دور شکم شما ذخیره می‌شود که نتیجه آن تغییر فرم بدن‌تان هست.

 

تصمیمات زندگی تان تغییر میکند
زمانی که شما زندگی مشترک تان را با فرد دیگری نخست می‌کنید, همه ي چیز زندگی تان تغییر میکند. احتمالا در دوران مجردی چیز دیگری فکر میکردید اما حال تمام تصمیمات تان بر پایه فرد دیگری می‌چرخد. در واقع “من” تبدیل به “ما” میشود و شما دیگر خودتان را نه یک فرد مستقل, بلکه عضوی از یک تیم می‌بینید که این تغییرات بر ذهن شما نیز تاثیر میگذارد.

 

عمری بلندتر خواهید داشت
از آنجا که با شروع زندگی مشترک, سبک زندگی تان نیز تغییر میکند و به سمت تندرست تر شدن پیش می‌رود, مطمئنا بر طول عمرتان نیز کارساز خواهد بود.از آنجا که سلامت شما برای همسرتان با اهمیت هست, او شما را تشویق می‌کند تا غذا هاي تندرست تری بخورید, ورزش کنید و هر از چند گاهی نزد دکتر بروید.

 

جدا از این سبک زندگی, همین که شما میبینید شریک زندگی اي مورد اعتماد دارید, نه تنها بر جسم, بلکه بر روحیه تان نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد که به تبع به زندگی اي بلندتر و شادتر می انجامد.

 

مریضی همسرتان روی شما هم تاثیر می‌گذارد
درست هست که شما به سلامت خود و شریک زندگی تان اهمیت میدهید اما زمانی که او مریض شود, چه می‌کنید؟ آیا مریضی او روی شما هم تاثیر خواهد گذاشت؟ تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که یکی از زوج ها دچار مریضی بلند مدت میشود, احتمال اینکه شریک زندگی او نیز چه از نظر روحی و چه فیزیکی مریض شود, چندان هست.

 

کمتر ورزش می‌کنید
اگر چه بیشتر تحقیقات نشان داد که پس از ازدواج فعالیت بدنی افراد بیشتر میشود اما این موضوع همۀ وقت} راستگو نیست. زمانی که شما ازدواج می‌کنید, مسئولیت هاي زندگی تان افزایش مییابد, بنابراین وقت کافی برای رفتن به باشگاه ندارید. یا زمانی که بچه دار می‌شوید,

 

باید تمام زندگی تان را وقفِ او کنید که تمام آنها منجر به کاهش فعالیت بدنی می‌شود. اما اگر میخواهید زندگیِ تندرست تر و شادتری داشته باشید, برای سلامت خود وقت بگذارید.