پارس ناز پورتال

پشه گلدان را این گونه از بین ببرید

پشه گلدان را این گونه از بین ببرید

پشه گلدان را این گونه از بین ببرید 

پشه گلدان یکی از مزاحم ترین آفاتی هست که میتواند در گلدان هاي آپارتمانی شما جاخوش کند. اما با بهره گیری از راهکار زیر می‌توانید انها را از بین ببرید. راه هاي از بین بردن پشه گلدان:

 

• نخستین راه مقابله با این پشه ها توقف آبیاری هست، اجازه بدهید چندسانتی متر از خاک خشک شود تا هم لارو و تخم ها از بین بروند و هم این که تمایل به تخم گذاری کم شود.

 

• بهره گیری از چسب زرد تا حدودی می‌تواند در کاهش جمعیت شان تاثیر داشته باشد.«چسب زرد را می‌توانید از فروشگاه هاي لوازم کشاورزی تهیه کنید»

 

• بهره گیری از شن: این حشرات معمولا تا عمق یک سانتی متری از خاک تخم گذاری می‌کنند و شما می‌توانید یک سانتی متری خاک را با شن بپوشانید تا محیط خشک شود و تخم گذاری را متوقف کنند.

 

• سیر: نسبت به بوی سیر حساس میباشند، تعدادی سیر را خرد کنید و روی خاک قرار بدهید این روش هم تا حدودی از جمعیتشان کم می‌کند.

 

• بهره گیری از سیب زمینی بعنوان تله: تکه هاي سیب زمینی را با ضخامت نازک روی سطح خاک قرار بدهید و حداقل تا چهار ساعت به آن دست نزنید. بعد از دو روز سیب زمینی ها را با سیب زمینی هاي اخیر جایگزین کنید.

 

• دارچین: دارچین یک نوع سم طبیعی هست و برای از بین بردن لاروها موثر هست، دارچین آسیاب شده را روی خاک بپاشید و هر چند هفته یک‌بار تکرار کنید.

 

چای بابونه: یک قسمت از چای بابونه سرد شده را با سه قسمت آب مخلوط کنید و هنگام آبیاری بهره گیری کنید.

 

نکته:
* از بین بردن این پشه ها نیاز به صبر و حوصله دارد و بهتر هست که از روشهای طبیعی بهره گیری کنید، چون بهره گیری از سموم شیمیایی ممکن هست به گیاه تان هم آسیب وارد کند.

 

* نوشته بودید این روشها را انجام داده اید اما از بین نرفت، من خودم به شخصه با همین روش توانستم آنها را از بین ببرم.
نخستین اصل این هست که صبر و حوصله به خرج بدهید و مستمر اینکار را تکرار کنید. اگر طبق روشها هم انجام بدهید جواب میگیرید.

 

* اما اگر پیروز به از بین بردنشان نشدید میتوانید از سم هاي حشره کش بهره گیری کنید.