پارس ناز پورتال

پل هوشمند در کشور آلمان راه اندازی می شود

پل هوشمند در کشور آلمان راه اندازی می شود

پل هوشمند در کشور آلمان راه اندازی می شود 

در این پل که ماشین ها از روی آن عبور خواهند کرد از تکنولوژی های جالب و کاربردی استفاده شده است و ماه آینده شاهد فعالیت این پل خواهیم بود. در شمال شهر بایرن یک پل هوشمند ۱۲٫۳ میلیون دلاری در دست ساخت است که ماه اکتبر افتتاح می‌شود. این پل به تکنولوژی‌هایی مجهز است قبلا هرگز در اتوبان‌های آلمان دیده نشده است.

 

در پل روی اتوبان ۹ حسگرهایی نصب شده که داده‌هایی مثل فشار، حرکات و شیب‌های پل و همچنین دما، رطوبت و فشار ناشی از خودروها را دریافت و آنالیز می‌کند. کارشناسان سپس می‌توانند بر مبنای داده‌هایی که دریافت می‌کنند وضعیت پل را تشخیص دهند تا قبل از آزمایش‌های منظم هرگونه آسیبی را کشف کنند.

 

پل نورمبرگ طی یک پروژه پنج ساله آزمایش می‌شود تا کارشناسان مشخص کنند که آیا در دیگر نقاط آلمان هم چنین پلی جواب می‌دهد یا خیر.این پل جدید بخشی از پروژه اتوبان دیجیتال است که دولت این کشور در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی کرد. اتوبان ۹ بین مونیخ و نورمبرگ به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای ترافیک شهری در اروپا به تدریج به یک مسیر آزمایشی برای نوآوری‌ها تبدیل می‌شود.

 

دولت فدرال آلمان، ایالت آزاد بایرن و شرکت‌هایی مثل زیمنس و اینفینئون می‌خواهند اتوبان ۹ را به یک بستر آزمایش برای تکنولوژی‌های آینده تبدیل کنند.هدف آنها رانندگی سریع‌تر، امن‌تر و کاهش تراکم و ترافیک است. این پروژه دیجیتال همچنین شامل WiFi رایگان در شش پارکینگ مختلف در شمال بایرن می‌شود که از اواسط ماه نوامبر قابل دسترسی خواهند بود.

 

تولیدکنندگان خودرو در حال حاضر روی ساخت ماشین‌های خودران تمرکز دارند، در این میان، برنامه‌ریزان ترافیک شهری به دنبال توسعه زیرساخت هوشمند برای جاده‌ها هستند که خودروها را هدایت کرده و همچنین با آنها ارتباط برقرار می‌کند. هدف وزارت آلمان این است که پلتفرمی برای معرفی و آزمایش امکانات ارتباطی بین خودروها و زیرساخت و خودروها با یکدیگر فراهم کند.

 

در این پروژه حسگرهای راداری به کار می‌رود که توسط میکروتراشه‌های مدرن ۷۷ گیگاهرتز کنترل می‌شوند. چند سالی می‌شود که این میکروتراشه‌ها بخشی از سیستم‌های دستیار راننده را تشکیل می‌دهند و می‌توانند به عنوان مثال، یک فاصله را به طور پیوسته با خودروی جلویی حفظ کنند

 

یا به طور اتوماتیک ترمز اورژانسی انجام دهند. اگر سیستم حسگر خودرو از کار بیفتد، این تراشه‌ها خودرو را به سمت یک توقفگاه اورژانسی روی پل هدایت می‌کنند. به این ترتیب، نیازی به ترمز اورژانسی نیست.یک سیگنال دیگر هم به طور هم‌زمان فرستاده می‌شود تا به دیگر خودروها هشدار دهد که فاصله‌شان را حفظ کند. بدیهی است که این از بروز هر گونه اختلالی در جریان ترافیک جلوگیری می‌کند.

 

بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند هستند که تکنولوژی‌های جدیدشان را در این مسیر آزمایش کنند. خودروهای آزمایشی آئودی، مرسدس و BMW از همین حالا از کامپیوترهایشان استفاده می‌کنند تا راه‌شان را در ترافیک سنگین اتوبان ۹ پیدا کنند. همچنین شبکه ارتباطی این بزرگراه هم آزمایش می‌شود، این شامل توانایی این سیستم در هشدار دادن به دیگر خودروها می‌شود.

 

بعد از تکمیل پروژه، زیمنس و اینفینئون تمام داده‌های مربوط به آزمایش را در یک فرمت متن باز منتشر می‌کنند. «مارکوس زویک» از شرکت زیمنس می‌گوید: «هدف از این کار این است که ذهن‌های خلاق صنعت خودروسازی، بخش دیجیتال و دانشمندان بتوانند از داده‌های تولید شده طی این پروژه برای توسعه راه‌حل‌های نوآورانه استفاده کنند.»