پارس ناز پورتال

پنه لوپه کروز به اصغر فرهادی جواب مثبت داد

مجموعه : اخبار سینما
پنه لوپه کروز به اصغر فرهادی جواب مثبت داد

پنه لوپه کروز به اصغر فرهادی جواب مثبت داد 

فیلمنامه جدید اصغر فرهادی باعث اعلام رضایت و خشنودی پنه لوپه کروز شده و تصمیم وی برای بازی در فیلم تازه اصغر فرهادی قطعی است . پنه لوپه کروز دارای جایزه اسکار میباشد .او به همراه همسرش خاویر باردم قرار است در فیلم جدید فرهادی بازی کنند.

 

این فیلم در اسپانیا ساخته می‌شود و زبان آن‌هم اسپانیایی است.کروز می‌گوید که فرهادی در حال نوشتن فیلم‌نامه‌ی کامل این فیلم است و دوست ندارد که اطلاعات زیادی در مورد آن ارائه شود.

 

او فیلم‌نامه‌ی جدید فرهادی را یک درام تأثیرگذار باشخصیت‌هایی شگفت‌انگیز توصیف کرده و گفته که اصغر فرهادی در حال حاضر یکی از بهترین کارگردان‌هایی است که دنیا دارد.کروز نخستین بازیگر اسپانیایی برنده‌ی اسکار است که بازیگری را از سن ۱۵ سالگی آغاز کرده است.

 

اصغر فرهادی که این روزها سرگرم نوشتن فیلم‌نامه‌ی جدیدش هست، موفق شد در شصت‌ونهمین دوره‌ی جشنواره‌ی کن جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه را برای فیلم «فروشنده» ببرد. شهاب حسینی هم برای بازی در این فیلم جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ی کن را برد.

 

فیلمبرداری این پروژه سینمایی احتمالا از اواخر تابستان یا اویل پائیز آغاز خواهد شد و داستان آن درباره زندگی یک خانواده روستایی در اسپانیا است.تهیه‌کنندگان فیلم جدید اصغر فرهادی کمپانی ال‌دسیو متعلق به پدرو و آگوستین آلمادوار و کمپانی ممنتو متعلق به الکساندر مالت‌گای هستند.

 

مالت‌گای درباره فیلمنامه این فیلم گفته بود: «این فیلم یک تریلر روانشناسانه با ته‌‌مایه‌ای از داستان‌های آگاتا کریستی و به معنای واقعی کلمه مهیج است.» او معتقد اسن که این فیلم هم برخی از تم‌های اخلاقی فیلم‌های پیشین فرهادی را دارد.

 

آگوستین آلمادوار نیز این پروژه را به دلیل ارائه اشتراکات در فرهنگ و صنعت فیلمسازی بسیار ارزشمند دانسته و گفت بود: «ما فیلم‌های فرهادی را تحسین می‌کنیم، و در عین حال تشابهات و علائق مشترک بسیاری با او داریم. در گذشته این احساس نزدیکی با فیلمسازان بزرگی مانند گیرمو دل‌تورو به ساخت فیلم‌هایی مانند «ستون فقرات شیطان» ختم شد.»

 

فرهادی در آغاز قصد داشت که فیلم اسپانیایی‌زبان خود را از پایان اکتبر سال گذشته آغاز کند اما به گفته‌ خودش دلتنگ ایران شد و تصمیم گرفت نخست «فروشنده» را در ایران بسازد.فرهادی پیش‌ازاین فیلم گذشته را با بازی بره‌نیس بژو، طاهر رحیم و علی مصفا به زبان فرانسوی در فرانسه ساخت.

 

بژو برای بازی در این فیلم جایزه‌ی بهترین بازیگر جشنواره‌ی کن را برد.فرهادی برای فیلم جدایی نادر از سیمین موفق شد نخستین اسکار سینمای ایران به دست بیاورد. این فیلم همچنین کلکسیونی از جوایز جهانی را برای این کارگردان و سینمای ایران به ارمغان آورد.

 

منبع:ایسنا