پارس ناز پورتال

پوزیشن‌ های جنسی مناسب بارداری |بهترین رابطه جنسی در دوران بارداری

مجموعه : حذف شده است
پوزیشن‌ های جنسی مناسب بارداری |بهترین رابطه جنسی در دوران بارداری

پوزیشن‌ های جنسی مناسب بارداری |بهترین رابطه جنسی در دوران بارداری

 

رابطه جنسی بی خطر در دوران بارداری

برای داشتن رابطه جنسی در حین بارداری در درجه اول توصیه میشود با پزشک خود مشورت نمائید. پزشک شما با معاینه و بررسی وضعیت بارداری شما میتواند به شما اطمینان دهد که آیا برقراری رابطه زناشویی برای شما مناسب است یا خیر.

 

اگر پزشک شما داشتن رابطه جنسی حین بارداری را بلامانع تشخیص داد، گام مهم بعدی آگاهی یافتن از روش‌های‌ امن نزدیکی و اجتناب از پوزیشن‌های‌ پرخطر می باشد. برای ایجاد رابطه جنسی حین بارداری، راحتی مادر مهم ترین و اصلی‌ترین عامل است که باید بدان توجه کرد.

 

با شروع بارداری احساس خستگی و درد در استخوان‌ها و در انتهای بارداری حجیم بودن ناحیه شکم و لگن شما و به طور کلی افزایش وزن از جمله عواملی هستند که میتوانند ایجاد رابطه جنسی را چالش برانگیز کنند.

 

اما آن چه اهمیت دارد به کارگیری پوزیشن‌های‌ مختص هر ماه از بارداری است که کمترین فشار را به شما و جنین داخل شکم‌تان وارد کنند و باعث شوند در هر ماه از بارداری تجربه خوبی از برقراری نزدیکی با شریک زندگی تان داشته باشید.در ادامه می‌توانید بهترین پوزیشن های‌ رابطه جنسی در دوران بارداری و پوزیشن‌های‌ پرخطر را به تفکیک سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری بخوانید.

 

پوزیشن‌ های جنسی در سه ماهه اول بارداری

در سه ماهه اول بارداری، احساس خستگی و حالت تهوع و در نتیجه آن نداشتن میل به برقراری نزدیکی کاملا طبیعی است. اما اگر اشتیاق برقراری رابطه جنسی دارید، باید بگوییم رابطه زناشویی در این سه ماه بیشترین مزیت‌ را برای شما بهمراه دارد؛ حتی میتوان گفت در مقایسه با زمان‌های‌ خارج از دوران بارداری.

 

دلیل این امر روانکاری بیشتر واژن به علت ترشح بیشتر رطوبت، نداشتن شکم بزرگ نسبت به ماه‌های‌ دیگر بارداری و همچنین ترشح بیشتر هورمون‌های‌ جنسی است که منجر به افزایش تحریک پذیری و میل جنسی در بانوان میشوند.

 

پوزیشن‌ های جنسی مناسب

به گفته متخصصین در سه ماهه اول بارداری به کارگیری هر نوع فعالیتی می‌تواند بدون خطر باشد. شما میتوانید به راحتی ورزش کنید و یا از فعالیت جنسی لذت ببرید. اگر احساس خستگی می‌کنید، پوزیشن‌هایی که میزان فعالیت شما در آن‌ها کمتر است بیشتر توصیه میشوند.

 

از جمله این پوزیشن‌ها می‌توان طاق باز خوابیدن را نام برد. در این پوزیشن شما بر روی کمر خود دراز می کشید و همسر شما رو در روی شما قرار می‌گیرد.
 پوزیشن‌ های جنسی مناسب بارداری |بهترین رابطه جنسی در دوران بارداری

پوزیشن‌ های جنسی خطرناک

خبر خوب این است که درسه ماهه اول بارداری تقریبا هیچ پوزیشن خطرناک و دردسرسازی وجود ندارد. اگر نگران شنیده‌هایی مانند احتمال سقط جنین در اثر نزدیکی در حاملگی و یا زایمان زودرس هستید، ما به شما اطمینان می‌دهیم که یافته‌های‌ محققان بین این اتفاقات و رابطه جنسی حین بارداری هیچ ارتباطی گزارش نکرده‌اند. با این حال اگر نگران هستید میتوانید با پزشکتان در این زمینه مشورت کنید. اگر بارداری بدون مشکلی دارید ایجاد هرگونه رابطه جنسی و به کارگیری هر نوع پوزیشنی در سه ماهه اول کاملا ایمن می‌باشد.

 

پوزیشن‌ های جنسی در سه ماهه دوم بارداری

سه ماهه دوم بارداری به سه ماهه عسل نیز شهرت دارد. چراکه با شروع این دوران حالت تهوع و همچنین خستگی کم کم در بدن شما از بین رفته و با توجه به افزایش ترشح هورمون‌های‌ زنانه میل و رغبت شما برای برقراری رابطه جنسی بیشتر می‌گردد و همچنین بدن شما انرژی کافی برای لذت بردن از نزدیکی را خواهد داشت.

 

پوزیشن‌ های جنسی مناسب

این دوران میتواند از نقطه نظر این‌که شکم شما بزرگ شده است، شما را با تجربه پوزیشن‌های‌ جنسی جدید و جالبی که قبلا تجربه آن را نداشته‌اید آشنا کند. از جمله این پوزیشن‌ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

 

استفاده از صندلی :

بدین ترتیب که شریک شما «مرد» بر روی صندلی نشسته و شما به او ملحق میشوید. این پوزیشن میتواند از جهت این‌که شما میتوانید همدیگر را در آغوش گرفته و به یکدیگر نگاه کنید، هیجان انگیز باشد.

 

کنار هم خوابیدن از پشت :

در این حالت که به اصطلاح اسپونینگ یا پوزیشن قاشقی نامیده میشود، شما میتوانید به راحتی از یک طرف دراز بکشید و بدین ترتیب هیچگونه فشاری را تحمل نکنید. حتی برای راحتی بیشتر میتوانید از چند بالش برای راحتی زانو‌ها و به خصوص در ماه‌های‌ ششم و بالاتر که شکمتان بزرگ‌تر میشود استفاده کنید. همسر شما نیز از پشت خود را به شما نزدیک میکند و بدین شکل می‌توانید از رابطه‌ای آسوده و لذت بخش لذت ببرید.

 

پوزیشن‌ های جنسی مناسب بارداری |بهترین رابطه جنسی در دوران بارداری

دست و زانو :

به این حالت اصطلاحا داگی استایل گفته میشود. در این حالت شما روی زانو‌های‌ خود نشسته و ساعد‌های‌ دستان خود را مماس بر روی زمین قرار میدهید. قرار دادن بالش زیر شکم، برای راحتی و مهار کردن وزن جنینتان، در ماه‌های‌ بالاتر توصیه میشود.

 

پوزیشن‌ های جنسی مناسب بارداری |بهترین رابطه جنسی در دوران بارداری

خوابیدن در لبه تخت :

بر لبه تخت دراز بکشید و زانوهایتان را به دور کمر همسرتان حلقه بزنید؛ اگر حلقه زدن زانوها برای شما سخت بود میتوانید از همسر خود بخواهید که در نگاه داشتن آن‌ها در کنار بدنش به شما کمک نماید. برای راحتی بیشتر میتوانید یک بالش زیر کمر خود قرار دهید. در این حالت بسته به ارتفاع تخت، همسرتان میتواند ایستاده یا نشسته روی زانو‌ها خود به شما بپیوندد.

 

پوزیشن‌ های جنسی نامناسب

از هفته بیستم بارداری به بعد باید از پوزیشن‌هایی که شما را در حالت خوابیده روی کمر «طاق باز» نگه می‌دارد اجتناب کنید. چرا که با خوابیدن روی پشت خود، رحم بر روی آئورت فشار وارد کرده و در نتیجه از میزان جریان خون به سمت جفت جلوگیري میکند که این موضوع میتواند برای جفت خطرناک باشد. برای اطمینان نیز می‌توانید حین خوابیدن به این سبک بالشی زیر قفسه سینه در سمت چپ بدنتان قرار دهید تا از رسیدن خون کافی به جفت مطمئن باشید.

 

پوزیشن‌ های جنسی در سه ماهه سوم بارداری

نزدیکی در سه ماهه سوم بارداری می‌تواند به علت بزرگ شدن شکم شما اندکی چالش برانگیز باشد، به هرحال برای سپری کردن این دوران و حفظ صمیمیت خود با همسرتان باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

 

پوزیشن‌های جنسی مناسب

پوزیشن مناسب برای این دوران حالت‌هایی را شامل می‌شود که کمترین فشار را بر روی شکم مادر تحمیل کند. از جمله این موقعیت‌ها می‌توان موارد زیر را ذکر نمود:

 

قرار گرفتن خانم در بالا :

به گونه‌ای که بتوانید تعادل خود را نظارت نمایید، در این حالت بر روی شکمتان هیچ فشاری متحمل نمی شود و حتی قادر هسیتید عمق نفوذ را کنترل نمایید. در این حالت همسر شما بر روی کمر خود دراز کشیده و در این حالت شما به او می‌پیوندید.

 

پوزیشن‌ های جنسی مناسب بارداری |بهترین رابطه جنسی در دوران بارداری

کنارهم خوابیدن در زاویه 45 درجه:

در این حالت بالاتنه‌ی بدن زوجین نسبت به یکدیگر حالت 7. شکل پیدا میکند. میتوانید در این حالت از یک بالش نیز در پشت خود برای حمایت بیشتر استفاده کنید و مزیت آن این است که شریکتان هیچ وزنی روی بدن‌تان تحمیل نمیکند.

 

پوزیشن‌ های جنسی مناسب بارداری |بهترین رابطه جنسی در دوران بارداری

نوازش و حفظ صمیمیت :

اگر در ماه‌ها و هفته‌های‌ پایانی بارداری نفوذ ناراحت کننده باشد، شما میتوانید برای حفظ صمیمیت با همسرتان راه‌های‌ دیگری مانند نوازش و در آغوش کشیدن یکدیگر استفاده کنید.

 

رابطه جنسی دهانی

در هر سه ماهه بدون مشکل است، اما شریک شما هرگز نباید هوا وارد واژن شما نماید چرا که خطر ابتلا به آمبولی در اثر بسته شدن رگ‌های‌ خونی و سقط جنین در چنین حالتی بسیار بالا است.

 

گرچه هیچ موقعیتی از لحاظ فنی نا امن نیست بجزموقعیت‌ هایی که شما را درحالت خوابیده روی کمر قرارمی دهد عده ای از زنان احساس نفوذ بسیارعمیق را دوست ندارند بنابراین باشریک خود در این زمینه صحبت کرده واز او بخواهید ملایمتر باشد.

 

پوزیشن‌ های جنسی مناسب بارداری |بهترین رابطه جنسی در دوران بارداری