پارس ناز پورتال

پوست خود را در عرض 28 روز جوان سازی کنید

پوست خود را در عرض 28 روز جوان سازی کنید

پوست خود را در عرض 28 روز جوان سازی کنید 

جوان سازی پوست آرزوی خیلی از بانوان است و برای دستیابی به آن هرکاری می کنند اما ما به شما یک برنامه 28 روزه را پیشنهاد می دهیم. جوانی و زیبایی از نعمت‌های خدادادی است و باید برای حفظ آن تلاش کنید. افرادی که به چهره خود اهمیت می‌دهند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. بد نیست شما هم بیشتر قدر نعمت زیبایی خود را بدانید و برای حفظ آن تلاش کنید.

 

در این مطلب با ارائه 28نکته شما را با راهکارهای زیبایی آشنا می‌کنیم تا  بیشتر از جوانی خود لذت ببرید. طی این چهار هفته بیشتر به زیبایی خود اهمیت دهید تا بعد از اتمام دوران تغییرات ظاهری مثبتی را در چهره خود ببینید.

 

هفته اول

کلاژن‌سازی پوست را تقویت کنید
شب‌ها هنگامي كه به خواب مي‌رويد، فرايند ترميم پوست آغاز مي‌شود؛ در اين زمان جريان خون پوستي تندتر شده در نتيجه ذخيره اكسيژن پوست افزايش مي‌يابد و اسيدهاي آمينه پوست وارد عمل شده كلاژن توليد مي‌كنند كه دشمن شماره يك چروك‌هاي پوست است؛ اگر‌ فقط خواب كافي (حدود هشت ساعت) داشته باشيد

 

اين اتفاقات مي‌افتد. خوشبختانه به راحتي مي‌توان خوابيد، فقط كافي است قبل از خواب از خواندن داستان‌هاي مهيج و پراسترس و گوش دادن به اخبار و خوردن قهوه خودداري كنيد.

 

بهترين راه رسيدن به آرامش: لباس خواب بپوشید تا راحت‌تر  آرامش را در آغوش بگیرید، نگراني‌ها وافكار خود را براي صبح فردا كنار بگذاريد. لپ‌تاپ و تلويزيون را خارج از محدوده ديد خود قرار دهيد.

 

بهترين فعاليت: ورزش جريان خون را تقويت كرده در نتيجه اكسيژن بهتر و بيشتر داخل اندام‌هاي حياتي و بافت‌ها مي‌شود، اندورفين‌ها آزاد شده و جايي براي استرس باقي نمي‌گذارند، در اين ميان پوست نيز بي‌نصيب نمي‌ماند (البته فوايد ورزش براي قلب، ريه‌ها، عضلات و خلق و خو لازم به ذكر نيست).

 

نرمش‌هاي اندام تحتاني، مناسب تقويت جريان خون است زيرا بزرگ‌ترين عضلات بدن شما را به تحرك مي‌اندازد، نظير بالا رفتن از پله، دوچرخه سواري، كلاغ پر و پرش به جلو. نرمش و ورزش باعث خروج مواد زائد از صورت شما هم مي‌شود، فقط 20 دقيقه نرمش و عرق ريختن پف زير چشم‌ها را به نحو چشمگيري كاهش مي‌دهد

 

اما به خاطر داشته باشيد كه نرمش‌هاي شما حداقل چند ساعت با خواب‌تان فاصله داشته باشد زيرا هورمون‌هاي خوني كه بعد از نرمش ترشح مي‌شوند، نمي‌گذارند راحت و سريع به خواب رويد.

 

بهترين توصيه: هزارمين دليل براي حذف كامل شكر از رژيم غذايي. براساس مطالعات صورت گرفته شكر با فيبرهاي كلاژني پركننده پوست پيوند خورده، آنها را سفت وسخت كرده و در نهايت منجر به بروز چروك مي‌شود. گفته مي‌شود عملكرد كرم‌هاي زيبايي جديد شكستن اين پيوند كلاژن- شكر است.

 

هفته دوم

هر شب پاکسازی کنید
يادتان باشد هر سن و سالي كه دارد يا پوست‌تان از هر نوع كه باشد، پاك كردن پوست از آلودگي و دود و البته آرايش‌هاي صورت قبل از خزيدن زير لحاف، بسيار بسيار ضروري است.به‌منظور رسيدن به بهترين نتيجه به جاي صابون، از يك پاك‌كننده ملايم ساده استفاده كنيد. صابون حاوي سورفكتانت (مواد شيميايي مولد كف) است كه موجب خشكي و تشديد چروك‌هاي ظريف پوست مي‌شود.

 

لایه‌برداری را فراموش نکنید: در اواسط دهه 20 زندگي، بازسازي سلول‌هاي پوستي از هر 21 روز به هر 30 روز كاهش مي‌يابد، و با ورود به دهه 40 اين زمان به 40 روز مي‌رسد.
براي داشتن پوستي درخشان‌تر خودتان سلول‌هاي مرده را جدا كنيد؛ با مصرف يك كرم لايه بردار، پوست شما سريع‌تر خود را ترميم و دوباره‌سازي‌ مي‌كند.

 

رتينوئيدها، نسخه درماني ويتامين A، بهترين ماده براي تسريع سلول‌سازي‌ است كه كلاژن‌سازي‌ رانيز سرعت بخشيده و خطوط ظريف صورت را محو مي‌كند. Renova و Retin-A براي پوست معجزه مي‌كنند.رتينول،  از خانواده رتينوئيدها كه بدون نسخه در دسترس قرار دارد، ضد‌چروك و آكنه است اما هر دوي اين محصولات باعث قرمزي و پوسته پوست شدن پوست مي‌شود.

 

به‌منظور كاهش اين عوارض جانبي، مصرف فقط كمي كرم، به اندازه نخود، روي تمام قسمت‌هاي صورت و گردن توصيه مي‌شود.اگر مي‌خواهيد ببينيد به اندازه استفاده كرده‌ايد يا خير، يك عدد دستمال كاغذي روي صورت‌تان قرار دهيد، اگر افتاد يعني كافي و به اندازه بوده است اما اگر به‌صورت‌تان چسبيد يعني بيش از حد استفاده كرده‌ايد.

پوست خود را در عرض 28 روز جوان سازی کنیدبراي داشتن پوستي درخشان‌تر خودتان سلول‌هاي مرده را جدا كنيد

 

هفته سوم

چروک‌ها و جوش‌ها را محو کنید
عاشق آفتاب هستيد، اما براي بار صدم بايد گفت حتما از ضد‌آفتاب با درجه حفاظتي بالا استفاده كنيد. يادتان باشد كه هر… روز، خودتان بايد بدانيد چرا! نور آفتاب مسئول بيش از 90 درصد پيري‌هاي زودرس پوست است. اما هنوز هم فقط عده‌اي كم هر 365 روز سال از ضدآفتاب استفاده مي‌كنند.

 

عادت كنيد هر روز صبح حتي اگر هوا ابري يا باراني است، به اندازه يك قاشق چاي‌خوري پر ضدآفتاب به‌صورت و گردن خود بماليد و البته هميشه بهترين نوع محصول را با توجه به نوع پوست خود انتخاب كنيد. ضدآفتاب‌هاي فيزيكي حاوي دي اكسيد تيتانيوم و اكسيد زينك هستند كه از نفوذ طيف وسيعي از اشعه‌ها به داخل پوست جلوگيري مي‌كنند اما مشكل اين است كه، مخصوصا روي پوست‌هاي تيره، قدري گچي به‌نظر مي‌رسند

 

و آرايش كردن روي آن خوب نمي‌شود! پس بهتر است از اين نوع ضدآفتاب براي بدن و براي صورت از ضدآفتاب‌هاي حاوي تركيبات شيميايي نظير مزوريل يا آووبنزون استفاده كنيد.  نوع اخير ضدآفتاب‌ها درحالي‌كه پوست را از UVA و UVB مصون نگاه مي‌دارند، سبك بوده، به راحتي پخش مي‌شوند و اثري از خود روي پوست به جاي نمي‌گذارند.

 

بهترين توصيه: مصرف مرطوب‌كننده فراموش نشود در كنار فوايد آني، استفاده از مرطوب كننده‌ها از آسيب‌هاي آينده هم جلوگيري مي‌كند. به‌دنبال نوعي مرطوب‌كننده باشيد كه خواص ضدآفتاب هم داشته (مقاومت در برابر اشعه‌هاي UV و راديكال‌هاي آزاد ناشي از آن) و حاوي مواد ضد‌پيري مانند پپتيدها باشد كه در توليد كلاژن مؤثر است.

 

آکنه‌ها را بکشید: در اين هفته پوست شما هم صبح و هم شب نيازمند مراقبت بيشتر است زيرا بالايي‌‌ترين لايه آن طي لايه برداري برداشته شده است. مصرف روزانه كرم صورت از تحريك پوستي جلوگيري و رطوبت طبيعي پوست را تامين مي‌كند. محققان مصرف لايه‌اي ضخيم از فرمولاسيوني حاوي گليسرين و اسيد هيالورونيك را توصيه مي‌كنند كه جاذب آب است.

 

در صورتي كه پوست شما مستعد آكنه است، از فرمولاسيون ژلي فاقد چربي يا لوسيون استفاده كنيد كه در عين تامين رطوبت پوست، منافذ پوستي را نمي‌بندد. مصرف مرطوب‌كننده در تابستان و اوايل پاييز اصلا فراموش نشود. درحالي‌كه هواي مرطوب پوست را‌تر و تازه نگه مي‌دارد، گرماي شديد و نور خورشيد آن را خشك مي‌كند.

 

بهترين توصيه: به تازگي انواع سرم‌هاي مراقبتي پوست حرف و حديث‌هاي زيادي به پا كرده‌اند كه البته اكثر آنها درست است: آنها با محتواي بالايي از مواد فعال در عين حال سبك بوده به راحتي به عمق بيشتري از پوست نفوذ مي‌كنند.

 

به هنگام خريد به‌دنبال سرم‌هاي ضد‌پيري باشيد كه حاوي پپتيدهاي سفت كننده، فاكتورهاي ترميمي و دوباره‌سازي‌ پوست و انواع گياهان دارويي و البته نياسين اميد (ويتامين B) سفيد‌كننده است.

پوست خود را در عرض 28 روز جوان سازی کنیدچروک‌ها و جوش‌ها را محو کنید

 

هفته چهارم

آبرسانی را در اولویت قرار دهید
با آبرسانی پوست می‌توانید پوست خود را جوان کنید. آبرسانی پوست را ترمیم و پاکسازی کره و آن را شاداب می‌کند. تاثیر آبرسانی موقت است و برای حفظ سلامت پوست خود می‌توانید حتی هفته‌ای چهار بار این کار را انجام دهید. در‌واقع در آبرسانی پوست یا هیدرودرمی رطوبت کافی به پوست می‌رشد.

 

درست است که در هر سنی می‌توانید پوست خود را آبرسانی کنید اما بهترین سن آبرسانی پوست 30سال به بالاست که زمان شروع چروک‌های روی پوست است.اگر سن‌تان بیشتر از 30سال است، حتما پوست خود را آبرسانی کنید و چین و چروک‌های سطحی  را از پوست خود دور کنید.

 

فراموش نکنید که آبرسانی کار درمانی نیست و تنها برای شادابی پوست انجام می‌شود. در آبرسانی باید از کرم‌های مرطوب-کننده استفاده کنید، بهتر است بدانید که برای افرادی که پوست چرب دارند، استفاده از این تکنیک توصیه نمی‌شود چون ممکن است باعث ایجاد جوش شود.

 

بهترین توصیه: می‌توانید ابزار آبرسانی را از داروخانه تهیه کنید و خودتان در خانه به‌راحتی این کار را انجام دهید، برای رطوبت رساندن به لایه بیرونی پوست از دستگاه بخور با کرم‌های مخصوص آن استفاده کنید. با این کار بخار آب جذب پوست‌تان می‌شود و شادابی به پوست شما می‌رسد. فراموش نکنید که بعد از آبرسانی‌ پوست حتما از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت همچنان در پوست شما باقی بماند.