پارس ناز پورتال

چرا پوست دست برخی افراد پیر به نظر می رسد؟

چرا پوست دست برخی افراد پیر به نظر می رسد؟

چرا پوست دست برخی افراد پیر به نظر می رسد؟ 

پوست دست برخی افراد را دیده ایم که چروکیده شده و به رنگ تیره درآمده هست. برای جوان ماندن پوست دست برای شما نکاتی داریم. در اینجا با 7 عاملی که سبب می‌شود دستان تان پیر به نظر برسند و چگونگی معکوس کردن این روند آشنا خواهید شد.

 

جوان سازی پوست دست
وقتی که گفتگو از صورت تان به میان می‌آید، مراقبت هاي هرروز ضد پیری شما مثل یک اتومبیل روغن کاری شده روی روال هست: کرم هاي ضد آفتاب محافظ UV، کرم هاي آب رسان، سرم هاي کاهش دهنده چین و چروک. برای مراقبت از دست هاي تان چه می‌کنید؟ مطمئنا به این اندازه نیست. به قول دکتر رانلا هایرس «Ranella Hirsch» متخصص پوست

 

و استادیار دانشکده پزشکی بوستون، اگر برنامه جوان سازی برای پوست دلنازک و ظریف دست ها و ناخن هاي تان نداشته باشید، روند از بین رفتن آنها سریع تر از سن تان خواهد بود. در اینجا با 7 عاملی که سبب می‌شود دستان تان پیر به نظر برسند و چگونگی معکوس کردن این روند، آشنا خواهید شد.

 

1. لکه هاي پیری روی پوست دست
نکته دیدنی دقت درمورد لکه هاي پیری در این هست که هیچ ربطی به سن ندارند. دکتر الین لامبروزا «Eileen Lambroza» مربی بالینی پوست در مرکز پزشکی کورنل بیمارستان نیویورک، توضیح میدهد: لکه هاي پیری در نتیجه قرار گرفتن در معرض آفتاب هست. با اینکه لکه هاي خورشیدی میتوانند در سنین پایین تر نمایان شوند، ولی اغلب در افراد بالای 50 سال دیده می‌شوند که اکثر از همتایان جوانشان در معرض نور آفتاب بوده اند.

 

به قول دکتر دبورا سارنوف «Deborah Sarnoff» استاد دانشکده پوست دانشگاه نیویورک، پوشیدن دستکش کفایت نمی‌کند و باید گذشته از بیرون رفتن از کرم هاي ضد آفتاب دست کم با SPF30 بهره گیری کنید و پس از شستن دست ها یا هر 2 ساعت یکبار حتی اگر در معرض نور کم هستید، کرم را تجدید نمایید.

 

لکه هاي موجود را می‌توانید با کرم هاي روشن کننده حاوی 2 درصد هیدروکینون «hydroquinone » از بین ببرید. حواستان باشد که حتماً از دستورکار آن اطاعت کنید حتی در دوزهای پایین چون کرم هاي روشن کننده در صورت مصرف غلط می‌توانند تاثیر برعکس بگذارند. لک هاي تیره تر ممکن هست به محلول هاي 3 درصد نیاز داشته باشند، اما برای مصرف صحیح آنها نیاز به مشورت و تجویز یک متخصص پوست دارید.

 

2. پوست چروک شده دست
اگر پشت دست تان شروع به چروک شدن کرده، از یک نسخه کرم رتینوئید «retinoid» برای بهبود بافت و افزایش فرآوری کلاژن پوست و ضخیم شدن آن بهره گیری کنید. از آن جا که خرید این کرم فقط با تجویز نسخه مجاز هست، متخصص پوست تان باید در مورد چگونگی و زمان استفاه صحیح آن برای شما توضیح دهد، تا بدون هیچگونه عوارض رتینوئید «retinoid»، مثل سوزش پوست از مزایای آن بهره مند شوید.

 

3. رگ هاي برجسته روی پوست دست
این نکته را با خبری بد شروع می‌کنیم. تنها راه برای خلاص شدن از انها برای همۀ وقت} برداشتن رگ هاست. دقیقا منظورمان همین هست، باید رگ ها را بردارید، حذف رگ هایي که در سطح پوست شماست « شبکه عمیق تر رگ ها وظیفه خون رسانی به دست هاي تان را انجام خواهند داد».

 

اکنون خبری مفید و کمتر تهاجمی، کانسیلرهای قوی، می‌توانند بی درنگ رگ هاي تیره را بپوشانند. فقط باید بی درنگ بعد از شسشتوی دستها هر زمان از آنها بهره گیری کنید، ولی باز هم بهتر از جراحی هست.

 

4. پوسته پوسته شدن دست
هیچ کس به یک پوست خشک و پوسته پوسته شده، تندرست و جوان نمیگوید. با بهره گیری از مراقب هاي روتین شبانه گذشته از خواب، دست تان را نرم و نمناک کنید. اول از همه ي پوست خشن و مرده را با یک اسکراب ملایم نابود کرده و سپس از یک ماسک نمناک کننده شب به همراه یک نرم کننده حاوی گلیسیرین و روغن گیاهی بهره گیری کرده و دست را با پوششی پلاستیکی بپوشانید و دستکش نخی بپوشید.

 

5. ناخن هاي قهوه اي یا زرد شده
ابتدا باید بفهمید چرا ناخن هاي تان به زرد یا قهوه اي تغییر رنگ داده اند. اگر این تغییر رنگ باقی بماند یا با درد همراه باشد احتمالاً عفونت قارچی هست، با دکتر تان برای درمان آن مشورت نمایید عاملی که سبب نیمی از تغییر رنگ ها در ناخن هست. اگر به دکتر مراجعه کردید و مشخص شد که دشوار قارچ نیست میتوانید آسان باشید چون این تغییر رنگ شاید یک عارضه جانبی بی ضرر به دلیل مصرف داروهای پسوریازیس «psoriasis » یا لاک تیره هست.

 

درست مثل زمانی که میخواهید لاک ناخن تان را پاک کنید، یک برش لیمو روی ناخن هاي تان بکشید «اسید هاي طبیعی میوه رنگ ناخن تان را روشن می‌کند»، یا 15 تا 20 دقیقه در تمیز کننده دندان مصنوعی بگذارید تا لکه هاي روی ناخن از بین بروند و برای بعداً که خواستید از لاک ناخن استفاد کنید مطمئن شوید قبلش از یک پوشش پایه مناسب بهره گیری کرده باشید.

 

6. ناخن هاي شکننده
آلودگی آب یا مواد شیمیایی، تغییرات فصلی آب و هوا و حتی ژنتیک می‌تواند منجر به شکننده بودن و شکستن ناخن ها شود. مکمل هاي مناسب در این اساس میتوانند به شما کمک کنند. مطالعه منتشر شده در مجله «Cosmetic Dermatology» نشان داده هست که، مصرف 2.5 میلی گرم ویتامین B بیوتین « biotin » پایداری ناخن را بهبود بخشیده و پس از 6 تا 9 ماه شکنندگی آن را کاهش میدهد.

 

7. مانیکور هاي قدیمی
طرح و سایه هاي پرطرفدار ناخن دائما در حال تغییر هست و همراهی با انها به سادگی راهی برای جوان به نظر رسیدن دست هاست. به قول جان آرنولد «Jan Arnold» از CND یک شرکت فرآوری کننده محصولات مراقبت از ناخن، در حال آماده ناخن هاي کوتاه تر مورد پسند هست، ناخن هاي تان را اکثر از 0.6 سانتی متر بلندتر از انگشت تان نگذارید.

 

اگر از لاک چشم نواز بهره گیری کنید که چه بهتر، دقت بیشتری به سمت ناخن هاي تان جلب شده حواس دیگران از هرگونه چروک یا لکی که دوست ندارید به چشم بیاید، پرت میشود. به جای رنگ هاي خیلی ملایم مد روز مثل زرد نئون یا سبز از رنگ هاي کلاسیک مثل قرمز پررنگ یا بنفش ارغوانی بهره گیری کنید.