پارس ناز پورتال

پوست ما به چه ویتامین های نیاز دارد؟

پوست ما به چه ویتامین های نیاز دارد؟

پوست ما به چه ویتامین های نیاز دارد؟ 

ویتامین ها در سلامت پوست نقش کلیدی دارند و اگر به فکر شادابی و سلامت پوست خود هستید باید ویتامین کافی مورد نیاز را به پوست برسانید. دریافت مواد مغذی حیاتی از طریق مصرف مواد غذایی واقعا برای بدن مهم است، اما کمتر از یک درصد از ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنیم به پوست جذب می‌شوند.

 

دریافت مواد مغذی حیاتی از طریق مصرف مواد غذایی واقعا برای بدن مهم است، اما کمتر از یک درصد از ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنیم به پوست جذب می‌شوند. به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند از ویتامین‌ها به‌صورت موضعی برای پوست استفاده کنید.

 

درواقع، همه ما باید دو نکته مهم را جدی بگیریم: اول این‌که به‌خوبی غذا بخوریم تا از نظر درونی دارای سلامتی کامل باشیم. دوم این‌که از مواد مغذی مهم (خصوصا ویتامین‌ها) به‌صورت استعمال بیرونی استفاده کنیم تا زیبایی و استحکام بیرونی بدن را بازسازی کنیم.

 

ویتامین A، یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که هم می‌تواند به‌صورت موضعی استفاده شود و هم از طریق مصرف مواد غذایی دریافت گردد. سیب‌زمینی شیرین، هویج، چای سبز، کلم بروکلی و کدو تنبل، بهترین منابع برای دریافت این ویتامین هستند. استعمال موضعی ویتامین A می‌تواند چین‌وچروک‌ها را کاهش دهد، استحکام پوست را بیشتر کند و از پوست در مقابل اشعه‌های UV محافظت به عمل آورد.

 

ویتامین D، ماده مغذی دیگری است که می‌تواند به بهبودی مشکلات پوستی مختلف مثل روزاسه، اگزما، پسوریازیس و چین‌وچروک‌های شدید کمک کند. می‌توانید این ویتامین مهم را از طریق مصرف ماهی‌های چرب مثل ماهی سالمون، تُن و خال‌مخالی، یا جگر و قارچ و زرده تخم‌مرغ دریافت کنید.