پارس ناز پورتال

پوشیدن کفش پاشنه بلند در مادران باردار

پوشیدن کفش پاشنه بلند در مادران باردار

پوشیدن کفش پاشنه بلند در مادران باردار 

مادران باردار تا زمانی در بچه درون شکم خود دارند باید یبک زندگی خود را در مواردی تغییر دهند مثلا در مورد پوشش و لباس. شما در دوران بارداری سعی می کنید اقدامات احتیاطی فراوانی را انجام دهید. غذاهای خاصی را نمی خورید و به مصرف ویتامین ها دقت می کنید. شاید بهتر است در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه سوم بارداری، در انتخاب کفش های تان نیز تجدید نظر داشته باشید.

 

خطرات پوشیدن کفش های پاشنه بلند در دوران بارداری
با توجه به اینکه در دوران بارداری مرکز ثقل بدن شما همواره در حال تغییر است به راحتی تعادل خود را از دست می دهید و پوشیدن کفش پاشنه دار می تواند باعث بی ثباتی شما گردد. کفش پاشنه بلند باعث ایجاد تنش در پشت بدن می گردد، در دوران بارداری به دلیل افزایش وزن این تنش می تواند

 

موجب ایجاد کمر درد گردد. احتباس مایعات در دوران بارداری موجب تورم پا می گردد که این موضوع می تواند راه رفتن را دشوار سازد که در این حالت کفش پاشنه دار انتخاب مناسبی نمی باشد. همچنین افزایش هورمون پروژسترون در دوران بارداری باعث شل شدن رباط ها می گردد

 

که نتیجه این موضوع کاهش قدرت پاها می باشد. کفش پاشنه دار به علت ایجاد افزایش فشار بر روی پاشنه می تواند این موضوع را تشدید کند.

 

چه کفشی در دوران بارداری مناسب است؟
کفش های پاشنه بلند برای استفاده روزانه مناسب نیستند. زنان باردار بهتر است پس از هفته 25 بارداری از پوشیدن کفش های پاشنه دار خودداری کنند. کفش های تخت یا کفش کتانی برای دوران بارداری مناسب تر هستند.