پارس ناز پورتال

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری 

تعداد زیادی از ایرانی ها در دنیای تکنولوژی و فناوری بهترین هم وطن هاي خود را می شناسند که در شرکت هاي بزرگ تکنولوژی جهان مشغول فعالیت میباشند یا خود موسس شرکت میباشند. پیدا کردن شان خیلی هم سخت نیست. کافی هست با چند کلیدواژه متفاوت، ردشان را بگیرید. خیلی زود به صفحه شخصی، صفحه ویکی پدیا یا مقالات و گفت و گو هایي که در نشریات خارجی از آنها چاپ شده هست، می‌رسید.

 

در این مقاله سعی کردم شرح مختصری از زندگی شخصی و کاری این افراد را برای تان بیاوریم. با این توضیح که این لیست می توانست خیلی طولانی تر و مفصل تر باشد.

 

دارا خسروشاهی؛ سفر در دنیای دیجیتال

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«دارا خسروشاهی»، مدیر ارشد اجرایی شرکت «اکسپدیا» «Expedia» بزرگترین شرکت مسافرتی آن لاین جهان هست. این ایرانی چهل و هشت ساله در سال 1991 «1370» لیسانس مهندسی بیوالکتریک اش را از «دانشگاه براون» گرفت. او از سال 2005 «1384» بعنوان مدیر اجرایی شرکت اکسپدیا مشغول به کار هست و پیروز شده فعالیت هاي این شرکت را به 70 کشور جهان گسترش بدهد.

 

امید کردستانی؛ یازدهمین مرد گوگل

«کردستانی»، یکی از سرشناس ترین ایرانی هاي حوزه آی تی در دنیاست. او وقتی 14 سال داشت، از استان تهران به کالیفرنیای ایالات امریکا رفت. بعدها مدرک لیسانسش را از «دانشگاه سن خوزه» کالیفرنیا و فوق لیسانس ام بی اي را از «دانشگاه استنفورد» گرفت. امید، کارش را در سیلیوکون ولی بعنوان مدیر بازاریابی شرکت «اچ پی» در سال 1984 «1363» آغاز کرد و بعد از آن در شرکت هایي مثل «Go»، شرکت بازی سازی «3DOT» و «نت اسکیپ» مشغول به کار شد.
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

امید کردستانی در سال هاي 1999 تا 2009 «1378 تا 1388» به مدت 10 سال بعنوان «معاون ارشد فروش جهانی و ارتقای کسب و کار» شرکت «گوگل» فعالیت کرد. دیدنی هست بدانید که کردستانی درسال 1999 «1378» بعنوان یازدهمین کارمند گوگل وارد این شرکت شد. امید بعنوان مدیر بخش مالی گوگل، تعداد کارمندان این شرکت را به 12 هزار نفر و درآمد این شرکت را به 20 میلیارد دلار رساند.

 

بعد از آن به مدت سه ماه بعنوان «عضو هیئت مدیره» در شرکت «اسپاتیفای» حضور داشت و نزدیک به یک سال و نیم در شرکت «وودافون» بعنوان «مدیر غیراجرایی» فعالیت کرد. او بعد از وودافون، بعنوان «مدیر ارشد کسب و کار» و بعدتر بعنوان «مشاور ارشد» دفتر مدیرعامل بنیانگذاران به گوگل برگشت تا از راه تغییرات مدیریتی و ساختن یک ساختار اجرایی اخیر و خلق هولدینگ «آلفابت»، به این شرکت کمک کند.

 

کردستانی بعد از بازگشت توانست درآمد سالانه گوگل را به بیش از 70 میلیارد دلار در سال برساند. او از اکتبر 2015 «مهر 1394» تا امروز، بعنوان مدیر اجرایی «توییتر»، وارد این شرکت شده هست. کردستانی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی «لینکداین» در مورد اولویت هاي شخصی زندگی اش نوشته: «خانواده، دوستان ،گلف، تنیس و یوگا.»

 

آرش فردوسی؛ یک انصرافی پیروز
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

آرش فردوسی سمت راست

 

«آرش» به همراه «دروهیوستون» «Drew Huston»، بنیانگذار شرکت «دراپ باکس» میباشند. این دو هم دانشگاهی «دانشگاه ام آی تی»، در سال 2007 «1386» دراپ باکس راکه یک «سرویس میزبانی» در دنیای وب هست، تاسیس کردند. آرش که این روزها 31 سال دارد، آن روزها دانشجوی سال آخر رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه ام اي تی بود،

 

اما در همان ترم آخر، از این دانشگاه انصراف داد تا بتواند تمرکز بیشتری بر کسب و کارش داشته باشد. فردوسی سال 2011 «1390» در لیست 40 شخصیت زیر 40 سال مجله معتبر «فرچون» قرار گرفت

 

هادی پرتوی؛ برنامه نویسی برای همه ي

«هادی پرتوی» چهل و پنج ساله فارغ التحصیل دوره فوق لیسانس رشته علوم کامپیوتر از «دانشگاه هاروارد»هست. او به همراه برادرش، «علی»، موسس شرکت اشتراک گذاری موسیقی «ILike» و یکی از موسسان شرکت «Tellme» هست. هادی، فرزند دکتر فیروز پرتوی، نخستین رییس دانشکده فیزیک دانشگاه شریف هست.

 

او در دهه 90 میلادی «دهه 1370» به مدت چهار سال مدیریت تیم برنامه نویسی «اینترنت اکسپلورر» را در شرکت مایکروسافت برعهده داشت و از سال 2002 تا سال 2005 «1381 تا 1384» مدیر کل سایت «msmcom» مایکروسافت بود.

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

بعد از آن، از مایکروسافت خارج شد و از سال 2005 تا 2012 «1384 تا 1391» بعنوان مشاور در فیسبوک فعالیت می‌کرد. او از سال 2008 تا «1387» تا امروز بعنوان مشاور در شرکت دراپ باکس هم حضور داشته و دارد.

 

هادی از سال 2012 «1391» شرکت «کدارگ» «Code.org» را به همراه برادرش علی در کشور آمریکا تاسیس کرده هست؛ یک شرکت غیرانتفاعی که با هدف اینکه همه ي دانش آموزان امکان برنامه نویسی داشته باشند، تاسیس شده هست. او در صفحه شخصی اش در لینکداین نوشته هست: «من کدارگ را با رویای آوردن آموزش علوم کامپیوتر به هر مدرسه و برای هر دانش آموز آغاز کردم. من قلبا یک متخصص تکنولوژی هستم

 

و از ساختن تکنولوژی هاي تاثیرگذار و محصولات نوآورانه تکنولوژی که تاثیری جهانی دارند، به اندازه مشاوره و سرمایه گذاری در استارت آپ هایي که اینکار را انجام می‌دهند، لذت میبرم.»

 

سالار کمانگر؛ زیست شناس دنیای دیجیتال
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«سالار کمانگر»، 40 سال دارد و فارغ التحصیل رشته بیولوژی از «دانشگاه استنفورد» هست. او در بیست و دو سالگی «سال 1376» و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه وارد شرکت گوگل شد. سالار، در سال 2010 «1389» جای «چاد هرلی» «Chad Hurley»، مدیر ارشد اجرایی شرکت یوتیوب «یکی از شرکت هاي زیرمجموعه گوگل» را گرفت و تا سال 2014 «1393» در این جایگاه ماند. او، این روزها یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت گوگل هست.

 

بهداد اسفهبد؛ زندگی در بین متن ها

«بهداد اسفهبد» از سال 2010 «1389» تا امروز بعنوان یکی از برنامه نویسان شرکت گوگل مشغول به کار هست. او که 34 سال دارد، فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شریف و کارشناس ارشد علوم کامپیوتر از «دانشگاه تورنتو» کاناداست. دیدنی هست بدانید که بهداد برنده مدال نقره المپیاد جهانی کامپیوتر در سال 1999 «1378» و برنده مدال طلای المپیاد جهانی کامپیوتر در سال 200 «1379» هست.

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

او از سال 1378 وارد پروژه «فارسی وب» در مرزک محاسبات دانشگاه شریف شد. سال 1382 برای ادامه تحصیل به کانادا رفت و در آن جا درگیر پروژه «گون» «gonome» شد. سه سال بعد که دوره کارشناسی ارشدش را تمام کرد، وارد شرکت «رد هت» «Ref Hat» شد و روی نمایش متن در سیستم عامل هاي گنو/ لینوکسی کار کرد

 

و پروژه «حرف باز» را شروع کرد. بعد از آن همین کار را در تیم کروم گوگل و بعد روی نرم افزارهای آزادی مثل فایرفاکس، لینوکس و… انجام داد.او این روزها اکثر روی ابزارهای ساخت فونت کار می‌کند و به همراه یک تیم، مسئول ساخت قلم هاي «نوتو» هست. خودش می‌گوید از نظر سازمانی، «راهبر فنی تیم فونت و نمایش متن» هست. او سال 2013 به دلیل نرم افزار حرف باز، برنده جایزه متن باز «اورایلی» شد.

 

بابک پهلوان؛ مرد منتخب فوربس

لیسانس مهندسی الکترونیک را از «دانشگاه برکلی» و فوق لیسانس مهندسی الکترونیک با تاکید بر علوم کامپیوتر و کسب و کار را از «دانشگاه پرینستون» گرفته هست. او در شرکت هایي مثل اینتل «شرکت تجهیزات رایانه»، و دل «Dell» کارکرده و یکی از بنیان گذاران شرکت «Cleversense» هست.

 

در سال 2011 «1390» این شرکت به وسیله شرکت گوگل خریداری شد و پهلوان هم از آن زمان به مدت یک سال بعنوان مدیر مدیریت محصول و بعد از آن تا امروز بعنوان مدیر ارشد مدیریت محصول در این شرکت فعالیت میکند. او در سال 2012 «1391» از طرف مجله «فوربس» بعنوان یکی از 30 نفر برتر زیر 30 سال در جهان گزینه شد.
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

بابک پهلوان سمت چپ

 

او در صفحه شخصی اش در لینکداین نوشته: «من یک کارآفرین، سرمایه گذار، مشاور، مدیر ساخت هستم که این قدر خوش شانس هستم که به گوگل رسیده ام. من واقعا از ساختن لذت می‌برم؛ به خصوص کارکردن با افرادی که در کار مفید مشارکت می‌کنند. روی محصولاتی که پیچیدگی شان از دید کاربر پنهان هست. ولی در مقیاس بالا بهره گیری می‌شوند.»

 

لیلی بقایی راد؛ از مایکروسافت تا فیسبوک

«لیلی»، 32 سال دارد و متولد اصفهان هست. او کارشناسی مهندسی الترونیک از «دانشگاه کانتربری»، کارشناسی ارشد مهندسی الکتروینک از «دانشگاه آیداهو» و دکترای این رشته را از «دانشگاه استنفورد» دارد. لیلی از سال 2013 تا 2015 «1392 تا 1394» بعنوان مدیر ساخت بخش کروم و مدیر محصول بخش اندروید شرکت مایکروسافت فعالیت کرده هست.

 

بعد از آن به شرکت «یاهو» رفت و بعنوان رهبر بخش مدیریت محصول یاهو کارش را شروع کرد. او از یک سال پیش بعنوان مدیر محصول ارشد در شرکت فیسبوک کار می‌کند و مسئول جست و جوی رسانه اي «تصویر، فیلم و…» هست.

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

پریسا تبریز؛ شاهزاده امنیت

«پریسا تبریز»، متولد 1362 و فرزند یک دکتر ایرانی و پرستاری لهستانی هست. پریسا از سال 2006 «1385» به استخدام شرکت گوگل درآمد. او دراین سال ها در بخش هاي امنیتی شرکت گوگل کارکرده هست و در آن جا به او لقب «شاهزاده امنیت» را داده اند

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

نشریه فوربس در سال 2012 «1391» پریسا تبریز را بعنوان یکی از 30 چهره برتر در اساس تکنولوژی معرفی کرد.اودر گوگل، ریاست بخشی را بر عهده دارد که از 300 هکر در اروپا و کشور آمریکا تشکیل شده اند و وظیفه بررسی تهدیدات امنیتی مرتبط با موتور جست و جوی گوگل و همچنین دیگر محصولات این شرکت، از جمله مرورگر گوگل کروم را برعهده دارند.

 

کیوان بیک پور؛ معجزه استانبول

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

فارغ التحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد و یکی از بنیانگذاران «پریسکوپ» در سال 2015 «1394» هست. پریسکوب که همین امسال به وسیله توییتر خریداری شد، یک نرم افزار اکران استریم ویدئو برای سیستم عامل هاي آی او اس و اندروید هست. ایده این نرم افزار در یک سفر به استانبول در سال 1392 به ذهن بیک پور و همکارش «جو برنشتاین» رسید.

 

در همان زمان یک تجمع اعتراضی در میدان تقسیم استانبول اتفاق افتاده بود و کیوان میخواست بداند در آن جا چه اتفاقی دارد میوفتد، به همین دلیل وارد توییتر شد تا درمورد این اتفاق چیزهایی بخواند؛ اما او نمی توانست انها را ببیند. همان جا بود که جرقه نرم افزار پریسکوپ در ذهن او زده شد.

 

شروین پیشه ور؛ مرد برجسته سال

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«شروین» متولد 1353 در شهر تهران و فارغ التحصیل دانشگاه برکلی و کارآفرین و سرمایه گذار ایرانی در حوزه تکنولوژی هست. او بنیان گذار و مدیر اجرایی شرکت فناوری هاي «هایپرلوپ» و بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی سرمایه گذاری «شرپا» هست؛ کمپانی اي که در شرکت هایي مثل «مانچری» «Munchery»، اوبر «Uber» و «آیر بی ان بی» «Airbnb»

 

سرمایه گذاری کرده هست. سال 2012 «13091»، شروین پیشه ور از طرف دولت ایالات متحده کشور آمریکا بعنوان شهروند برجسته سال گزینه شد.

 

فرهاد محیط؛ بنیان گذار فیلیپوگرام

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«فرهاد محیط» یکی ازکارآفرینان پیروز ایرانی در حوزه آی تی هست. او متولد سال 1347 در شهر تهران هست و مدرک کارشناسی ریاضی اش را از «دانشگاه کالیفرنیا» و کارشناسی ارشد ام بی اي را از «دانشگاه پنسیلوانیا» دریافت کرده هست. محیط، موسس و مدیر شرکت هاي تکنولوژی مختلفی بوده هست و از سال 2013 «1392» تا امروز بعنوان بنیان گذار و مدیر شرکت «فیلیپوگرام» فعالیت میکند.

 

محمدافشار؛ زنده از اوراکل

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«محمد افشار» از سال 2008 «1387» تا ابتدای سال 2016 «1394» با عنوان هاي مدیر و معاون در بخش هاي گوناگون شرکت «اوراکل»، یکی از بزرگترین شرکت هاي نرم افزاری جهان در ایالات امریکا، حضور داشته هست. او دکترای خود را در رشته «توازی برای برنامه هایي با داده هاي فشرده» از «دانشگاه کمبریج» گرفته هست.

 

ساناز اهری؛ مدیر پیروز Bing

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«ساناز اهری» از سال 2004 «1383» تا سال 2011 «1390» بعنوان مدیر در بخش هاي گوناگون شرکت مایکروسافت حضور داشته هست.آخرین پست او در این شرکت مدیر برنامه هاي اصلی گروه «Bing» بود. او از سال 1390 تا امروز با عنوان مدیر گروه محصول در شرکت گوگل کار میکند و فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر از «دانشگاه ویکتوریا» هست.

 

پدرام کیانی؛ دنیای حمل و نقل آن لاین
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

او کارشناسی مهندسی کامپیوتر را از «دانشگاه سانتا کلارا» و کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر را از دانشگاه استنفورد گرفته هست. پدرام، دو سال بعنوان مهندس سخت افزار در شرکت گوگل و هفت سال در سمت مدیر مهندسی شرکت فیسبوک کار کرده هست. او از سال 2014 «1393» تا امروز بعنوان مدیر مهندسی شرکت حمل و نقل آن لاین «اوبر» مشغول به کار هست و تیم «مهندسی رشد» را در اوبر مدیریت میکند. 

 

امین ذوالفنون؛ مردی با ریشه موسیقی

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

امین ذوالفنون 45 سال دارد و از سال 2003 «1382» تا 2011 «1390» به مدت هشت سال بعنوان مدیر توسعه شرکت گوگل و از سال 2011 «1390» تا امروز بعنوان معاون توسعه شرکت فیسبوک فعالیت می‌کند. او مدرک مهندسی الکترونیک خود را از «دانشگاه سانتا کالارا» گرفته و فارغ التحصیل» رشته حقوق از مدرسه حقوق دانشگاه سانتا کلارا هم هست. او برادرزاده استاد «جلال ذوالفنون» «موسیقیدان ایرانی» هست.

 

نیما عسگربیگی؛ مهندسی از شریف

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«نیما عسگربیگی» در سال 2002 «1381» در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد. او مدرک کارشناسی ارشد و دکترای همین رشته را از دانشگاه استنفورد گرفت. نیما هم به همراه بابک پهلوان، یکی از بنیان گذاران شرکت «Clever Sense» هست که بعد از پیوستن این شرکت به گوگل، به این شرکت پیوست. او از سال 2011 «1390» تا امروز بعنوان مدیر فناوری گوگل مشغول به کار هست.

 

پیر امیدیار؛ پدر حراجی هاي اینترنتی جهان

بنیان گذار سایت حراجی اینترنتی «اي بی»، لیسانس علوم کامپیوترش را از «دانشگاه تافتس» «Tufts University» ایالات متحده ایالات امریکا گرفته هست. او تک فرزند یک زوج ایرانی هست که در زمان تحصیل شان در پاریس با هم آشنا شدند. پدر و مادر پیر «که گرچه در ابتدا نام فرزندشان را پرویز گذاشته بودند»، هر دو از طرف خانواده هایشان

 

برای ادامه تحصیل به فرانسه فرستاده شده بودند. این ایرانی چهل و نه ساله، بعدها به همراه خانواده اش به ایالات امریکا رفت. او بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در یک شرکت وابسته به «اپل» به نام «کلاریس» کارش را شروع کرد.
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

در سال 1995 «1374» و در سن بیست و هشت سالگی، امیدیار شروع به نوشتن یک کد برای یک سایت اینترنتی کرد که باعث می شد افراد به صورت مستقیم بتوانند برای حراج اجناس با هم رابطه برقرار کنند. در روز کارگر، در چهارم سپتامبر 1995 «13 شهریور 1374»، یک سرویس آن لاین فروش اینترنتی به نام «اوکشن وب» «Auction Web» را راه اندازی کرد که بعدها در سال 1997 «1376»، به سایت حراج اینترنتی اي بی تبدیل شد.

 

دیدنی هست که بدانید اسم اي بی دومین گزینه امیدیار برای این سایت بود. نخستین انتخابش «Echo Bay» بود که نام منطقه اي تفریحی نزدیک «دریاچه مید» نوادا در ایالات متحده آمریکاست. اما یک شرکت معدن کانادایی قبلا این اسم را گزینش کرده بود. نخستین چیزی که امیدیار فروخت یک «نشانه گر لیزری» شکسته بود که یک کلکسیون دار نشانه گرهای لیزری شکسته، آن را خرید و همان جا پیر امیدوار د که فروش هر چیزی ممکن هست.

 

اي بی در سال 2002 «1371» مالکیت شرکت تجارت الکترونیک «پی پل» «Pay Pal» را برعهده گرفت. این شرکت در سال 2005 «1384» هم سرویس گفت و گوی آن لاین «اسکایپ» را خرید، اما در سال 2009 «1387»، 65 درصد سهام آن را فروخت. در حال حاضر هفت درصد سهام اي بی متعلق به امیدیار هست. او دیگر مدیر اي بی نیست، اما همچنان یکی از مدیران پی یل هست.

 

علی روغنی؛ یک شتابدهنده ایده
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«علی روغنی» فارغ التحصیل رشته ام بی اي از «دانشگاه استنفورد» هست. او نه سال در بخش مالی پیکسار کار کرده هست و از سال 2010 «1389» تا 2014 «1393» هم بعنوان مدیر ارشد مالی و مدیر عملیات در «توییتر» کار می‌کرد. روغنی از سال 2014 «1393» تا امروز بعنوان شریک در «Y combinator» که یک «شتاب دهنده ایده» هست، فعالیت می‌کند.

 

رضا بهفروز؛ به دنبال دنیایی کوچک تر
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«رضا بهفروز» از سال 2004 «1383» مدیر ارشد مهندسی شرکت «گوگل» هست. او که فوق لیسانس علوم کامپیوترش را از «دانشگاه استنفورد» گرفته هست، می‌گوید عاشق ساخت سیستم هاي بزرگی هست که باعث می‌شوند اطلاعات به راحتی در دسترس باشند و با فعال کردن ارتباطات، تلاش می‌کنند

 

جهان را به جایی کوچک تر و بهتر تبدیل کنند. رضا بهفروز در معرفی خودش در صفحه شخصی اش نوشته هست: «متخصص تکنولوژی اي که قصد دارد جهان را به جایی کوچک تر تبدیل کند.»

 

شمیم صمدی؛ مرد تبلیغات گوگل

افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«شمیم صمدی» مدرک مهندسی برق را از «دانشگاه کالیفرنیا دیویس» «University of California Davis» گرفته هست. شمیم از سال 2007 «1386» تا 2015 «1394» به جز یک سال، بعنوان مدیر محصول شرکت گوگل فعالیت کرده هست.یکی از فعالیت هاي او مدیریت محصولات «دابل کلیک ریچ مدیا»- از شرکت هاي زیرمجموعه گوگل که راهکارهایی برای تبلیغات دیجیتال

 

ارائه میدهد- بوده هست. صمدی گذشته از دابل کلیک، سیستم تبلیغاتی آن لاین گوگل با نام «ادسنس» «AdSense» را راه اندازی کرد.

 

رویا سلیمانی؛ مدیر ارتباطات ایرانی

«رویا سلیمانی» از سال 2012 «1391» تا امروز بعنوان مدیر ارتباطات شرکت گوگل فعالیت میکند. او مدرک کارشناسی اش را در رشته علوم سیاسی و سیاست عمومی از دانشگاه برکلی و مدرک کارشناسی ارشدش را از «دانشگاه جورج تاون» در اساس مطالعات عرب/ خاورمیانه گرفت.
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

بابی «بابک» یزدانی؛ سرمایه گذار بزرگ
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

او لیسانس ریاضیات کاربردی را از دانشگاه برکلی گرفته هست. بابک یزدانی یکی از مشهور ترین سرمایه گذاران حوزه آی تی هست. او یکی از بنیان گذاران شرکت «Cota Capital» هست که از سال 2014 «1393»، در حوزه تکنولوژی سرمایه گذاری می‌کند.

 

آیدین قاجار؛ مدیری از فیسبوک
افراد پولدار ایرانی در دنیای تکنولوژی و فناوری

«آیدین» از سال 2014 «1393» مدیر محصول شرکت فیسبوک هست. او فارغ التحصیل رشته «کسب و کار و سیستم هاي اطلاعاتی» از «دانشگاه واشنگتن» هست.