پارس ناز پورتال

پول سازترین بازیگر سال 2016 را بشناسید

مجموعه : اخبار سینما
پول سازترین بازیگر سال 2016 را بشناسید

پول سازترین بازیگر سال 2016 را بشناسید 

اسکارلت جوهانسون توانست در فیلم های گیشه خوب عمل کند و بیشترین درآمدها را به سازندگان فیلم ها سرازیر کند. این بازیگر در سال 2016 در صدر ایستاده است. در انتهای هر سال، سایت فوربز (Forbes) فهرست پولسازترین بازیگران هالیوود را عرضه می‌کند (همراه با لیست بازیگرانی که بیش از اندازه پول گرفته‌اند).

 

امسال، اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) توانست در صدر جدول این فهرست قرار بگیرد و هم‌بازی‌هایش، رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) و کریس ایوانز (Chris Evans) او را تعقیب کردند. چیزی که باعث می‌شود رتبه جوهانسون جالب‌تر جلوه کند این مسئله است که رابرت داونی جونیور امسال با دریافت 33 میلیون دلار، در رتبه نهم پردرآمدترین بازیگران مرد قرار گرفته و جوهانسون با 25 میلیون دلار، سومین بازیگر زن پردرآمد سال شده است.

 

متاسفانه، تبعیض جنسیتی هنوز در هالیوود حضور برجسته‌ای دارد. فقط به این مسئله توجه کنید که پردرآمدترین بازیگر زن سال 2016، جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) نزدیک به 20 میلیون دلار کمتر از پردرآمدترین بازیگر مرد امسال یعنی دواین جانسون (Dwayne Johnson) دستمزد گرفته است. با این حال هم لارنس و هم جانسون در فهرست

 

پولسازترین بازیگران سال حضور ندارند (که براساس فروش بلیط‌های جهانی محاسبه می‌شود). این لیست را در زیر مشاهده کنید:

 

اسکارلت جوهانسون – فروش فیلم‌ها: 1.2 میلیارد دلار

رابرت داونی جونیور – فروش فیلم‌ها: 1.15 میلیارد دلار

کریس ایوانز – فروش فیلم‌ها: 1.15 میلیارد دلار

مارگوت رابی (Margot Robbie) – فروش فیلم‌ها: 1.1 میلیارد دلار

امی آدامز (Amy Adams) – فروش فیلم‌ها: 1.04 میلیارد دلار

بن افلک (Ben Affleck) – فروش فیلم‌ها: 1.02 میلیارد دلار

هنری کاویل (Henry Cavill) – فروش فیلم‌ها: 870 میلیون دلار

رایان رینولدز (Ryan Reynolds) – فروش فیلم‌ها: 820 میلیون دلار

فلیسیتی جونز (Felicity Jones) – فروش فیلم‌ها: 805 میلیون دلار

ویل اسمیت (Will Smith) – فروش فیلم‌ها: 775 میلیون دلار

 

حضور هر کدام از این بازیگران در لیست، در نوع خود جالب است اما وقتی آن‌ها را در مجموع بررسی می‌کنیم، به نکات دیگری می‌رسیم. از 5 بازیگر بالای فهرست، 3 نفرشان زن هستند. با این حال، جوهانسون از هم‌بازی‌هایش پول کمتری دریافت کرده، امی آدامز 13.5 میلیون دلار درآمد داشته (که از نفر دهم پردرآمدترین بازیگران مرد هم کمتر است،

 

یعنی آکشی کوماز که 31 میلیون دلار بدست آورده است) و مارگوت رابی حتی در فهرست بازیگران زن پردرآمد سال جایی ندارد (فلیسیتی جونز هم همین طور که البته در سال آتی، اوضاع برای هر دوی آن‌ها تغییر خواهد کرد).باید به مورد عجیب ویل اسمیت هم اشاره کنیم. او در فهرست بازیگرانی که پول اضافی دریافت کرده‌اند، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

 

در واقع او بابت هر یک دلاری که دریافت کرده است، تنها 5 دلار در باکس آفیس سود بازگردانده. با این حال، لیست بازیگرانی که پول اضافی گرفته‌اند تا ماه ژوئن محاسبه شده که به همین دلیل است او را هم در آن لیست و هم در لیست پولسازها مشاهده می‌کنیم.

 

البته همه چیز به تبعیض جنسیتی خلاصه نمی‌شود. با تشکر از ددپول (Deadpool)، رایان رینولدز به یکی از پولسازترین بازیگران صنعت سینما تبدیل شده است اما جایی در لیست پردرآمدها ندارد. جنیفر لارنس هم که فیلم آخرش، با شکست رو به رو شده، احتمالا در سال آینده، در لیست بازیگرانی که پول اضافه دریافت کرده‌اند، قرار خواهد گرفت. در این میان، کریس ایوانز هم با اینکه از پولسازترین‌ها محسوب می‌شود، به طور کلی جایی در لیست پردرآمدها ندارد.

 

در پایان باید گفت که حضور اسکارلت جوهانسون در جایگاه نخست، چندان غافل گیر کننده نیست، با توجه به کاریزما، استعداد و تلاشی که دارد و نقش‌های درستی که انتخاب می‌کند از جمله لوسی (Lucy) و شبح درون پوسته (Ghost in the Shell)، لیاقت چنین جایگاهی را به طور حتم دارد.