پارس ناز پورتال

پیام رسان وی چت در ایران رفع فیلتر شد

پیام رسان وی چت در ایران رفع فیلتر شد

پیام رسان وی چت در ایران رفع فیلتر شد 

وی چت که یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین پیام رسان هاي موبایلی درسال هاي گذشته بود فیلتر شد اما امروز فیلتر آن رفع شد. وی چت «WeChat» رفع فیلتر شد. سرانجام پس از گذشت 4 سال از فیلتر شدن پیام رسان وی چت در ایران، امشب دسترسی به این اپلیکیشن برای کاربران ایرانی امکانپذیر شده و حتی گفته می شود شاید این پیام رسان چینی جای گزین تلگرام شود.

 

چند روز پیش و به علت رويدادها اخیر در کشورمون، اپلیکیشن‌هاي تلگرام و اینستاگرام در ایران فیلتر شدند. امروز صبح شاهد آن بودیم که شبکه اجتماعی اینستاگرام رفع فیلتر شد و حالا در حالیکه تعداد زیادی از کاربران منتظر باز شدن تلگرام بودند، امشب رخداد عجیبی به وقوع پيوست و با موافقت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، وی چت رفع فیلتر شد.

 

وی چت «WeChat»، یک پیام رسان چینی است که دقیقا 4 سال پیش یعنی در دی‌ماه 1392 فیلتر شد. در آن دوران، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، علت فیلتر شدن وی چت را جمع‌آوری اطلاعات موجود در گوشی کاربران، نقض حریم خصوصی کاربران و رصد ارتباطات آن‌ها و همینطور انتشار محتوای غیراخلاقی و مستهجن عنوان کرد. حالا مشخص نیست چه اتفاقاتی رخ داده که به یک‌باره، مسئولان رای به رفع فیلتر وی چت داده‌اند.

 

وی چت جای گزین تلگرام می شود؟
این نرم افزار پیام رسان دارای امکانات قابل قبولی است اما از نظر امنیت در حالات خوبی قرار ندارد؛ چالش‌‌اي که باعث شده تعداد زیادی از کاربران پس از فیلتر شدن تلگرام به سراغ نرم افزارهای نظیر داخلی و خارجی نروند. مجموع این رويدادها، این شایعه رابه وجود آورده که احتمالا دیگر تلگرام رفع فیلتر نمی شود

 

و WeChat قرار است جای گزین این پیام رسان محبوب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر واکنش رسمی مسئولان به این موضوع باشیم ودر صورت به دست آمدن خبر های جدیدتر، اطلاع‌ رسانی خواهیم کرد.