پارس ناز پورتال

روش تهیه پیتزا تخم مرغی خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
روش تهیه پیتزا تخم مرغی خوشمزه و عالی

روش تهیه پیتزا تخم مرغی خوشمزه و عالی 

امروز به شما طرز تهیه پیتزا آن هم از نوع تخم مرغی را تعلیم می‌دهیم که مزه فوق العاده دارد و طرز تهیه آن نیز راحت هست. 

 

مواد لازم برای پیتزا تخم مرغی :
سیب زمینی 3 شماره متوسط
سوسیس 2شماره «من کوکتل مرغ بهره گیری کردم»
گوجه 2 شماره کوچک
تخم مرغ 4 شماره
فلفل دلمه اي یک شماره متوسط
پودر سیر, آویشن به میزان لازم
نمک, فلفل سیاه به میزان لازم
پنیر پیتزا به اندازه لازم

 

طرز تهیه پیتزا تخم مرغی :
ابتدا سیب زمینی ها را نگینی خرد کرده, نمک بزنید و سرخ نمایید « کمی زردچوبه هم در روغن بریزید تا زرد خوش رنگ شوند ». سوسیس ها را برش زده و سرخ کنید. گوجه ها را مکعبی کوچک فقط قسمت گوشتی آن « آن قسمت هاي نرم و دانه هایش را کنار بگذارید » یک تفت کوچک بدهید که فقط از خامی بیرون بیاید. « چندان نمیخواهیم نرم شوند یک تفت کوچک کافی هست ».

 

اکنون تخم مرغ ها را در کاسه اي شکسته و ادویه بزنید و با چنگال مفید مخلوط نمایید. کف تابه نچسب کمی روغن ریخته, تخم مرغ زده شده را بریزید. روی آن سیب زمینی, سوسیس, فیله هاي گوجه و فلفل دلمه اي نگینی خرد شده «خام» را بچینید. وقتی همۀ جا از مواد پر شد, یک لزرش آرام دهید که همۀ سطح را تخم مرغ ها بگیرند

 

«تا بعد سرخ شدن باعث شود مواد به هم بچسبند». بعد روی کل سطح مواد را پنیر پیتزا فراوان بریزید « من به دلیل دیر هضم بودن و چربی بالای پنیر پیتزا, خیلی کم ریختم ».

 

اکنون زیر گاز را خیلی کم کنید, درب آن را بگذارید تا تخم مرغ ها کاملا” بپزند. وقتی هم که خواستید درب تابه را بردارید, طوری برداشته شود که آب بخار روی در تابه, روی پیتزا نریزد. اصلا نباید تخم مرغ ها بسوزند می‌توانید برای اطمینان از شعله اکران کن بهره گیری نمایید. آب گوجه هم نباید داخل مواد بریزید چون ممکن هست

 

با تخم مرغ مخلوط شود و ظاهر زیبایی پیدا نکند. از دو همانند پنیر بهره گیری کنید تا کش بیشتری داشته باشد. نهایتا برش بدهید و با سس دلخواهتان سرو کنید.