پارس ناز پورتال

پیشنهاد برای فعالیت فیزیکی در منزل

پیشنهاد برای فعالیت فیزیکی در منزل

پیشنهاد برای فعالیت فیزیکی در منزل 

برای داشتن فعالیت های فیزیکی در منزل می تواند کارهای بسیاری انجام دهید.برخی افراد هستند که وقت برای ورزش کردن ندارند اما می توانند فعالیت فیزیکی داشته باشند. شما برای متناسب ماندن مجبور نیستید در باشگاه عضو شوید. در واقع، شما برای دستیابی به اندامی لاغر نیازی به انجام تمرینات شدید ندارید.

 

راه‌های بسیار زیادی برای افزایش تناسب اندام و سوزاندن کالری بیشتر بدون صرف ساعت‌ها زمان در باشگاه وجود دارد. در مطلب امروز، ما لیستی از راه‌های آسان برای افزایش تناسب اندام‌تان را بیان می کنیم:

 

از پله ها بالا بروید

اگر وقتی برای باشگاه رفتن ندارید، مشکلی نیست. به جای استفاده از آسانسور، از پله ها بالا بروید. بالا رفتن از پله‌ها یک تمرین کاردیوی عالی است. همچنین عضلات سرین، عضلات پشت ساق پا و چهار سر را تقویت می‌کند. بالا رفتن از پله ها کالری زیادی نیز می‌سوزاند.

 

هیدراته بمانید

شما برای متناسب ماندن باید حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید. اگر سبک زندگی فعالی دارید، ۲ لیوان آب اضافه‌تر بنوشید. مطالعاتی وجود دارد که رابطه‌ای بین سوخت و ساز سریع و هیدراتاسیون را نشان می دهد. نوشیدن آب به دفع سموم از سیستم بدن کمک می‌کند. همچنین آب، مایعات از دست رفته

 

از طریق ورزش و تعریق را جایگزین می‌کند. نوشیدن آب، احتمال پرخوری را نیز کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن مقدار کافی آب در روز می‌تواند درد مزمن پشت را نیز کاهش دهد.

 

از دوچرخه استفاده کنید

دفعه‌ی بعد که سر کار می‌روید، رانندگی با ماشین یا سوار شدن به وسایل نقلیه را فراموش کنید. به جای آن از دوچرخه استفاده کنید. دوچرخه سواری، یک تمرین بسیار عالی است. قلب را تقویت می‌کند، گردش خون را افزایش می‌دهد و ظرفیت ریه را بهبود می‌بخشد. همچنین بازوها و پاها را قوی می‌کند. رفت و آمد با دوچرخه بسیار سریع‌تر است، به خصوص در ساعات شلوغ صبح.

 

پارکینگ

 به گزارش پارس ناز اگر می‌گویید چاره‌ای به جز رانندگی تا محل کارتان ندارید، سعی کنید وسیله نقلیه‌تان را تا جایی که ممکن است دور از محل کارتان پارک کنید. پارک کردن وسیله نقلیه در فاصله‌ای کمی دورتر، به شما فرصت می‌دهد که صبح و عصر کمی پیاده روی کنید. شاید این پیاده روی کوتاه باشد اما می‌تواند سال‌ها به عمر شما بیفزاید.

 

خانه را تمیز کنید

آیا می‌خواهید بدون رفتن به باشگاه حسابی عرق بریزید؟ جاروبرقی را بیرون بیاورید و تمام خانه‌تان را تمیز کنید. گردگیری، تمیزکاری و بلند کردن اجسام، عضلات را قوی می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد. شستن ظرف‌ها با دست نیز یک راه عالی برای سوزاندن چند کالری اضافی است.

 

باغبانی

انجام کارهای حیاط و باغبانی نه تنها برای بدن مفید است، بلکه برای مغز نیز سودمند است. باغبانی اثراتی مشابه یوگا یا مدیتیشن دارد. ذهن را آرام کرده و بدن را ریلکس می‌کند و در عین حال کالری زیادی می‌سوزاند. کندن علف‌های هرز، چمن زنی، جمع کردن برگ‌ها و مرتب کردن پرچین‌ها کل بدن را به کار می‌گیرد و در یک حرکت، همه گروه‌های عضلانی را تقویت می‌کند.

 

پیاده روی بعد از غذا

یک پیاده روی کوتاه، راهی بسیار عالی برای سوزاندن کالری بیشتر مخصوصا بعد از یک وعده غذایی بسیار سنگین است. عادت کنید که بعد از هر وعده‌ی غذایی، یک پیاده روی کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای انجام دهید. این یک راه عالی برای فرو نشاندن یک شکم پر و آرام کردن ذهن است.

 

همه‌ی اعضای خانواده را به پیاده روی بعد از غذا ببرید تا لذت بخش شود. در محل‌تان گشتی بزنید. با همسایه‌ها صحبت کنید یا اجازه دهید بچه‌ها پشت سر شما دوچرخه سواری کنند.