پارس ناز پورتال

پیمان معادی بازیگری فراتر از مرزهای ایران

مجموعه : اخبار سینما
پیمان معادی بازیگری فراتر از مرزهای ایران

پیمان معادی بازیگری فراتر از مرزهای ایران 

پیمان معادی از آن دست بازیگرانی است که علاوه بر ایران توانسته در امریکا هم به خوبی در حرفه بازیگری فعالیت کند که این امر برای بازیگران سینمای ایران کمتر اتفاق می افتد. درحالی که بازی یک فوتبالیست ایرانی در یک تیم فوتبال درجه دوم اروپایی می تواند خبر جذابی برای جوانان ایرانی باشد کاری که پیمان معادی میکند ودریکی از سریال های پربیننده آمریکایی نقش ایفا کرده است حتما جذاب خواهد بود.

پیمان معادی بازیگری فراتر از مرزهای ایران

این بازیگر46 ساله ایرانی متولد آمریکا در یک دوره کوتاه بازیگری پله های پیشرفت را با شتاب بالا رفت . رسانه های آمریکایی به مناسبت نمایش آخرین بخش سریال امریکایی آن شب که توانست بیننده های زیادی را تا اپیزود آخر نگه دارد گزارشی در باره پیمان معادی منتشرکردند.

 

این سریال در واقع نخستین پروژه ای بود که پس از فیلم «جدایی» به معادی پیشنهاد شد اما به دلیل مرگ ناگهانی یکی از بازیگران فیلم، مدتی متوقف شد.سریال «آن شب» محصول سال ۲۰۱۶، داستان نصیر پسر جوان پاکستانی متولد آمریکا را دنبال می کند که ناخواسته وارد ماجرایی جنایی شده و با آنکه از چون و چرای داستان بی خبر است متهم اصلی قتل است.

پیمان معادی بازیگری فراتر از مرزهای ایران

پیمان معادی، در نقش سلیم خان، پدر نصیر ایفای نقش می کند که پس از این ماجرا شغلش را به عنوان راننده تاکسی از دست می دهد.سریال «آن شب» داستانی جنایی دارد اما در خلال داستان، زندگی یک مرد مسلمان با پوستی تیره را در آمریکا امروز تصویر می کند. کسی که هر چند متولد آمریکاست و تا به حال به پاکستان نرفته، اما به عنوان یک پاکستانی مسلمان مورد قضاوت برخی قرار می گیرد.

 

پیمان معادی، با نقش آفرینی در فیلم «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی خود را به طیف گسترده ای از مخاطب ایرانی شناساند. این، نخستین همکاری او با اصغر فرهادی بود.دو سال پس از این پروژه مشترک، فرهادی از او برای بازی در «جدایی نادر از سیمین» دعوت کرد. فیلمی که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را گرفت

 

و سرنوشت حرفه ای معادی را عوض کرد.او برای نقشش در این فیلم جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد را نیز از جشنواره بین المللی فیلم برلین دریافت کرد. استعداد او در بازیگری در عرصه بین المللی فیلم نیز دیده شد.در سال ۲۰۱۴، یکی از مشهورترین کارهای معادی در آمریکا اکران شد.

پیمان معادی بازیگری فراتر از مرزهای ایران

«کمپ ایکس ری» با بازی کریستن استوارت در نقش نگهبان زندان گوانتانامو و پیمان معادی در نقش زندانی «علی» نخستین فیلم بلند کارگردان پیتر ستلر بود که در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و با استقبال تماشاگران و منتقدان همراه شد. فیلم «کمپ ایکس ری» از معدود فیلمهای غیر ایرانی بود

 

که در ایران هم نمایش داده شد. معادی چند فیلم دیگر نیز در آمریکا بازی کرد از جمله Last Knights یا «آخرین شوالیه ها» با بازی مورگن فریمن. این فیلم اثری است از کارگردان ژاپنی کازواکی کریا که با الهام از اسطوره های حماسی شرقی ساخته شده است.نمایش این فیلم در کشورهای خاور دور با استقبال خوبی همراه شد.

 

پیمان معادی در گفتگو با «وولچر»، شاخه سرگرمی مجله نیویورک گفته که در انتخاب نقش هایی که به او پیشنهاد می شود حساس است و نقشی که یک عرب تروریست و یا یک ایرانی خرابکار را تصویر کند را نمی پذیرد. معادی در مورد بازی در نقش سلیم خان می گوید که از فیلمنامه خوشش آمده و دوست داشته

 

این قصه را ایرانی ها نیز بشنوند. برای ایفای نقش یک پدر پاکستانی در سریال «آن شب» ، معادی و ریز احمد، بازیگر نقش نصیر به گوشه و کنار نیویورک سر زدند و پای صحبتهای خیلی ها از جمله راننده تاکسی ها نشستند تا بتوانند در نقشی که قرار است بازی کنند بنشینند.پیمان معادی در سال ۱۳۴۹ در نیویورک متولد شد.

 

او پنج ساله بود که همراه با خانواده اش به ایران رفت. معادی در رشته مهندسی متالوژی تحصیل کرده است و از شانزده سال پیش، فعالیت خود در عرصه سینما را با نگارش فیلمنامه آغاز کرد.از جمله کارهایی که خود او کارگردانی کرده، فیلم «برف روی کاج ها» است محصول سال ۱۳۹۰ و نقش آفرینی چهره هایی چون مهناز افشار،

 

ویشکا آسایش و حسین پاکدل. نگارش فیلمنامه «برف روی کاج ها» چهار سال طول کشید.این فیلم به مشکلات زنان را در ایران امروز می پردازد و هر چند معادی سعی کرده به صورتی هوشمندانه و بدون اینکه به کسی بر بخورد، تابوها و محدودیتهایی را که زنان در ایران با آن روبرو هستند تصویر کند فیلم دو سال پشت سد ممیزی متوقف شد.