پارس ناز پورتال

چاق شدن بعد از ترک سیگار واقعیت دارد؟

چاق شدن بعد از ترک سیگار واقعیت دارد؟

چاق شدن بعد از ترک سیگار واقعیت دارد؟ 

سیگار کشیدن در جامعه امروزی افزایش پیدا کرده است و جوانان بسیاری به سمت سیگار سوق داده شده اند. باید برای ترک سیگار اقدام نمود. ترک سیگار با چه روش هایی امکانپذیر خواهد بود چه توصیه هایی به ما در این زمینه کمک می کنند پس از ترک سیگار چه اتفاقاتی در بدنمان خواهد افتاد؟

 

توصیه های پزشکی در این باره چگونه اند اگر تمایل به اضافه وزن و چاقی دارید بهتر است سیگار را ترک کنید و به دنبال روش های موثر برای ترک آن باشید کنترل وزن با سیگارکشیدن امکانپذیر نیست و دود کردن سیگار آسیب های زیادی برای بدن به همراه دارد .

 

محققان آمریکایی می‌گویند هر چه بیشتر سیگار بکشید بعد از ترک دچار اضافه وزن و چاقی بیشتری خواهید شد. به گفته متخصصان نیکوتین محرک متابولیسم است و اشتها را کم می‌کند.وقتی سیگار را ترک می‌کنید با افزایش اشتها و کاهش متابولیسم ‌باعث دریافت کالری بیشتری می‌شود.

 

به همین دلیل بعد از ترک سیگار اضافه وزن وچاقی امکان ناپذیر است. محققان مرکز پزشکی Susan Veldheer du Penn State در پنسیلوانیا برای اثبات این قضیه داده‌‌های نظر سنجی مرکز ملی سلامت و تغذیه Examination Survey را بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ بررسی کردند.

 

نظر سنجی از ۱۲۲۰۰۴ فرد ۳۶ ساله در مورد قد و وزن و و عادات زندگی آنها نشان داد، در حالت عادی اکثر افراد طی ۱۰ سال ۴.۵ کیلو افزایش وزن پیدا می‌کنند. در افرادی که سیگاری بودند و ۱۴ سیگار در روز می‌کشیدند و ترک کرده بودند این ‌میزان به ۲ کیلو رسیده بود ولی در افرادی که روزانه بیش از ۲۵ سیگار می‌کشیدند این میزان به ۱۰.۳ کیلو رسید.

 

 به گزارش پارس ناز به گفته پژوهشگران یک سوم سیگاری‌‌‌ها از ترس اضافه وزن و چاقی بعد از ترک، سیگار را رها نمی‌کنند. اما حقیقیت اینجاست که سیگار ابزار خوبی برای کنترل وزن نیست. با تغذیه و تحرک مناسب و کافی بعد از ترک می‌توان جلوی اضافه و چاقی را گرفت.