پارس ناز پورتال

چای انار و خاصیت های آن را بشناسید

چای انار و خاصیت های آن را بشناسید

چای انار و خاصیت های آن را بشناسید 

چای انار آرام بخش طبیعی است که می توانید به راحتی آن را در منزل درست کنید و بنوشید. این چای برای سلامت قلب و جلوگیری از بیماری سرطان نیز بسیار موثر است. عطر و طعم و آنتی اکسیدان فراوان و مواد مغذی موجود در چای با اضافه نمون آب انار چندین برابر خواهد شد. تا بحال چای کیسه ای انار در ایران ارائه نشده است

 

اما زمانی که آّب انار خریداری می کنید به مواد مغذی و ویتامین های موجود در آن دقت کنید و سعی کنید چند قطره از آن را در چای خود بچکانید. پس می توانید چای را دم کنید سپس آب انار به آن اضافه کنید.

 

مواد مغذی آب انار

مواد مغذی موجود در آب انار بسیار است که برخی از آنها را مورد اشاره قرار می دهیم. این آب میوه سرشار از فیبر و پتاسیم است و همچنین وجود ویتامین K نیز در آن به اثبات رسیده است و حدود ۴ قاشق غذاخوری از آب انار را به چای خود اضافه نمایید کفایت می کند.

 

پتاسیم موجود در آن به کاهش فشار خون و حفظ ضربان قلب در سطحی ثابت کمک کرده و ویتامین K موجود در آن برای سلامت استخوان ها و لخته شدن خون مورد نیاز است.

 

افزایش آنتی اکسیدان ها

هردو آب انار و چای حاوی آنتی اکسیدان فلاونوئید هستند که در ترکیبات گیاهی یافت می شود.فلاونوئید موجود در آب انار موسوم به آنتوسیانین است که در چای سبز نیز مشاهده می شود این در حالی است که چای سیاه منبع غنی از تئافلاوین است. یکی از مزایای نوشیدن چای انار افزایش میزان کلی آنتی اکسیدان است.

 

فواید قلبی و عروقی

پس از تحقیقات گسترده صورت گرفته پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که چای سبز و ترکیبات موجود در آن به کاهش فشار خون کمک می کنند. بعلاوه این ترکیبات موجود در چای سبز میزان کلسترول خون را نیز کاهش می دهند و مانع مسدود شدن شریان ها می گردد پس ترکیب آن با آب انار فایده این چای را چندین برابر می کند.

 

پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان می دهد که فلانوئید های موجود در چای سبز ، چای سیاه یا سفید ممکن است به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک کند. این ترکیبات رشد سلول های سرطانی را محدود می کند. بطور مثال در آزمایشگاه سلول های سرطانی گردنه رحم با فلانوئیدها تحت درمان قرار گرفتند. همچنین این ترکیبات ممکن است مانع از گسترش سلول های سرطانی پروستات شوند.