پارس ناز پورتال

چای ترش دمنوش تابستانی که معجزه می کند

چای ترش دمنوش تابستانی که معجزه می کند

چای ترش دمنوش تابستانی که معجزه می کند 

چای ترش را میتوانید وقتی هوا گرم هست دم کنید و بنوشید و از خواص آن بهرمند شوید. اینروزها مصرف چای ترش در جامعه بسیار رواج یافته هست.چای ترش دارای کالری کم بوده و فاقد کافئین هست. برای آشنایی بیشتر با چای ترش و فواید آن برای سلامتی بدن، بعضی از مهم‌ترین خواص این چای در این مطلب بیان شده هست.

 

چای ترش از نوشیدنی هـای گرم و سردی محسوب میشود کـه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. اگر بـه دنبال قلبی سالم هستید هرگز مصرف هر روز چای ترش را فراموش نکنید. این نوشیدنی قرمز رنگ منبعی از آهن هست. می توان چای ترش را جایگزینی مناسب برای چای سیاه دانست.

 

چای ترش یک جای گزین خوب برای چای سیاه
نوشیدنی هـای گرم پرطرفداری همچون چای سیاه، قهوه یا نسکافه هر کدام بـه دلایلی خاص دارای مضراتی برای بدن می باشند. می توان بـه جای بهرهگیری از آنها نوشیدنی هـای گیاهی پرخاصیت تری را جای گزین کرد. چای ترش«چای قرمز» نوشیدنی بسیار مناسبی برای بهرهگیری در فصل تابستان می باشد.

 

چای ترش دارای خواص خوب فراوانی می‌باشد. متاسفانه در کشور مـا بـه علت تمایل بیشتر مردم ایران بـه چای سیاه، بهرهگیری از چای ترش کمتر هست. چای قرمز دارای فواید زیادی می باشد کـه در ادامه مطلب بـه آن خواهیم پرداخت.چای ترش نوشیدنی مناسبی در فصل گرما می باشد. این چای میزان تعریق بدن را بالا برده و موجب میشود تا دمای بدن کاهش پیدا کند.

 

اگر دچار نوسان فشار هستید حتماً هر روز یک لیوان چای ترش میل کنید. این نوشیدنی برای کسانی کـه از مریضی فشار خون رنج میبرند خوب هست.مصرف هر روز چای ترش در سلامت خون تاثیر گذار هست. نوشیدن هر روز این چای موجب رقیق شدن خون می شود. در طب سنتی از چای ترش برای تصفیه کردن خون هم بهرهگیری میشود.

 

اگر چربی بالایی دارید و یا از خوردن غذا هـای چرب لذت می برید، نوشیدن حداقل 2 لیوان چای ترش را هم در برنامه خوراکی خود جای دهید. چای ترش نظارت کننده کلسترل خون و تنظیم کننده چربی خون می باشد.چای ترش برای کبد خوب هست و موجب پاک سازی آن میشود.

 

بر خلاف چای سیاه کـه موجب دفع آهن از بدن می شود، چای ترش منبعی سرشار از آهن می باشد. نوشیدن این چای برای افرادی کـه بـه کم خونی دچار میباشند خوب می‌باشد.چای ترش برای افراد مبتلا بـه دیابت خوب هست. نوشیدن هر روز این چای موجب میشود تا قندخون افراد مبتلا بـه این مریضی نظارت شود.

 

در طب سنتی چای ترش را بـه عنوان نوشیدنی آرامش بخش می شناسند.برای از بین بردن اختلالات صفرایی می توانید از چای ترش کمک بگیرید.این چای یک نوشیدنی مناسب برای افراد مبتلا بـه مریضی هـای قلبی – عروقی می باشد.چای ترش سرشار از ویتامین c می‌باشد. بهرهگیری از این چای موجب میشود سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی قوی شود.

 

اگر اضافه وزن دارید چای ترش بنوشید!
امروزه زندگی مدرن باعث شده هست تا میزان تحرک افراد کاهش یابد و اضافه وزن همانند یک مریضی واگیردار بین مردم جهان شیوع پیدا کند. ورزش و تغذیه ی سالم همراه با چای ترش، اندامی خوشگل را برای شـما بـه ارمغان خواهد آورد.

 

چای ترش؛ کنترل کننده فشار خون
بر زمینه مطالعات صورت گرفته در انجمن قلب ایالات متحده کشور ایالات امریکا، مصرف چای ترش باعث کاهش فشار خون در بزرگسالان، مبتلا بـه مریضی فشار خون، می شود.این تحقیقات همینطور نشان میدهد کـه مصرف این چای بـه کارکرد بهتر قلب کمک کرده و از خطر ابتلا افراد بـه مریضی هـای قلبی-عروقی، می کاهد.در ضمن، طبق تحقیقات انجام شده، ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در چای ترش باعث می شوند کـه فشار خون تا 10 میلی متر جیوه کاهش یابد.

 

بنابر این، برای دیدن تاثیر این چای بر فشار خون، باید هر روز سه فنجان چای ترش بـه مدت یک هفته مصرف کرد.همینطور چای ترش ادرارآور بوده و باعث افزایش اوره می شود کـه این امر کاهش فشار خون را بـه دنبال خواهد داشت.

 

چای ترش؛ کاهش دهنده کلسترول بد خون
آنتی اکسیدان هـای موجود در چای ترش میزان کلسترول بد یعنی LDL، در بدن را کم می کنند.در نتیجه باعث محافظت ازبدن در مقابل مریضی هـای قلبی-عروقی می‌شوند. ترکیبات هیپولیپیدمی و هیپوگلیسمی موجود در چای ترش برای کسانی کـه مبتلا بـه دیابت میباشند بسیار سودمند می باشد.

 

چای ترش؛ درمان کننده مریضی هـای کبدی
بر زمینه تحقیقات صورت گرفته، آنتی اکسیدان موجود در چای ترش بـه التیام مریضی هـای کبدی کمک می کند.در واقع، این ترکیبات، سلول هـای رادیکال آزاد را ازبدن خارج کرده و بافت ها و سلول هـای سالم را تمیز میکنند.بنابر این، عمر خوب اعضای بدن افزایش یافته ودر مقابل مریضی ها مقاوم خواهند شد.

 

چای ترش؛ ضد افسردگی و اضطراب

چای ترش دارای انواع ویتامین ها، موادمعدنی مثل فلاونوئیدها می باشد کـه تماما برای مقابله با افسرگی ضروری میباشند.مصرف این چای باعث آرام کردن بدن، ذهن و اعصاب شده و اضطراب را در افراد کاهش میدهد.

 

چای ترش چـه مضراتی دارد؟
 بـه گزارش پارس ناز در مورد چای ترش ویژگی منفی ذکر نشده هست. اما پیشنهاد شده هست کـه زنان باردار، شیرده،یائسه و یا افرادی کـه از اختلالات هرمونی رنج میبرند از این چای بهرهگیری نکنند. بهرهگیری از چای ترش در زنان باردار موجب افت فشار و ایجاد ضعف عمومی در بدن خواهد شد.

 

طریقه دم کردن چای ترش
بـه اندازه یه سرپنجه از چای ترش را در لیوان دمنوش خود بریزید و بعد از ریختن آب جوش بر روی آن، درب لیوان رابه مدت 5 الی 10 دقیقه ببندید. بعد از دم کشیدن چای میتوانید بسته بـه سلیقه، چایتان را با عسل و یا مکمل هـای دیگر میل بفرمایید.طریقه دم کردن چای ترش در قوری بـه این صورت می‌باشد کـه: بـه اندازه ی یک قاشق مرباخوری از این چای را در قوری ریخته و پس از ریختن آب جوش بـه روی آن، در بازه ی زمانی حدود 5 الی 10 دقیقه ای چای ترش حاضر میشود.