پارس ناز پورتال

چراغ سبز مسئولین به بازیگران GEM برای بازگشت

مجموعه : اخبار سینما
چراغ سبز مسئولین به بازیگران GEM برای بازگشت

چراغ سبز مسئولین به بازیگران GEM برای بازگشت 

اکنون که شبکه جم اخراج بازیگران را به علت کمبود بودجه در دستور کار دارد مسئولین به آن دسته از بازیگران نادم و پشیمان چراغ سبز نشان داده است. رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ما نیز بر صندلی پدری نشسته‌ایم بنابراین راه برای فرزندان خطاکار بسته نیست. اینکه چه برخوردی پس از بازگشت با این افراد خواهد شد تنها در اختیار سازمان سینمایی نیست.

 

جت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در برنامه متن حاشیه شبکه 3 پیرامون بازیگران پیوسته به شبکه GEM اظهار داشت: این یک حادثه تأسف‌بار بود و مدتی موجی را در کشور ایجاد کرد. این موج با کمک تبلیغات داخلی و خارجی ایجاد شد. این افراد فکر می‌کردند با مهاجرت به خارج از کشور زندگی بهتری خواهند داشت بنابراین آرام آرام شاهد خروج تعدادی از بازیگران بودیم.

 

وی گفت: با توجه به اینکه همه کسانی که مهاجرت کردند از بازیگران و عوامل تولید شناخته شده در سینما نبودند و جزء چهره‌های مطرح شناخته نمی‌شدند و تنها در تلویزیون و شبکه‌های خانگی شاغل بودند، همان ایام پس از این مهاجرت‌ها دلنوشته‌ای را منتشر کردم و توضیح دادم به عنوان فردی که فضای خارج از کشور را می‌شناسد نوشتم که در خارج خبری نیست و این افراد نادم خواهند شد.

 

به گفته رئیس سازمان سینمایی بعد از انتشار این نامه آرام آرام پشیمانی‌ها شروع شد و به نوعی این دلنوشته و نامه تیر خلاصی برای افرادی بود که امید واهی داشتند.وی با بیان اینکه برخی از این مهاجرین طی تماس‌هایی ابراز ندامت کردند و بخش حراست نیز برخوردهای خوبی با این افراد داشت، اظهارداشت: راه بازگشت به خانه پدری را نبسته‌ایم تا اگر خواستند بازگردند با این افراد باید چه کرد.

 

بنابراین با بخش‌های مختلف صحبت کردیم چرا که رأفت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران اینگونه است هرچند که برخورد لازم و قانونی با بازیگران پیوسته به شبکه GEM صورت خواهد گرفت و آنها نیز این موضوع را پذیرفته‌اند.

 

ایوبی در پاسخ به اینکه این افراد پس از بازگشت ممنوع‌الفعالیت خواهند بود، گفت: تا به امروز حدود 10-12 نفر از این مهاجرین بازگشته‌اند و اظهار ندامت کرده‌اند، ما نیز بر صندلی پدری نشسته‌ایم بنابراین راه را بر فرزندان خطاکار نمی‌بندیم. اینکه چه برخوردی پس از بازگشت با این افراد خواهد شد تنها در اختیار سازمان سینمایی نیست.

 

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه بازیگران، هنرمندان و نویسندگان همه از سرمایه ملی و امکانات کشور استفاده کرده‌اند بنابراین عرق به این کشور دارند، تصریح کرد: ما قرار نیست فرش قرمز برای خاطیان پهن کنیم و اینکه چه برخوردی با این افراد خواهد شد، فراتر از سازمان سینمایی است ولی حتماً با تعامل با سازمان‌های تصمیم‌گیرنده تصمیمات لازم اخذ خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: اینکه بلافاصله این تعداد بازیگران بخواهند در تلویزیون بازی کنند قطعاً اینگونه نخواهد بود. اغلب این افراد سینمایی نبودند و تصمیماتی که گرفته خواهد شد فراتر از سازمان سینمایی است.

 

فارس