پارس ناز پورتال

چشم سبزها و نکات آرایشی و زیبایی

چشم سبزها و نکات آرایشی و زیبایی

چشم سبزها و نکات آرایشی و زیبایی 

افراد چشم سبز همیشه بخاطر زیبایی محبوب بوده اند و ما هم در این مطلب برای زیبایی بیشتر نکاتی آرایشی مفید را برای افراد با چشمان سبز داریم. 

 

برای انتخاب آرایش مناسب، رنگ پوست و مو اهمیت زیادی دارند. اما از آن مهم‌تر رنگ چشم‌هاست. چشمان سبز رنگ بسیار زیبا هستند.

 

به همین دلیل هم اگر شما چشمانی سبز رنگ دارید باید سعی کنید با انتخاب رنگ آرایش مناسب، این زیبایی را افزایش داده و از این نعمت خدادادی بیشترین بهره را ببرید. در این مقاله راه‌هایی به خانم‌هایی که چشم‌های سبز رنگ دارند معرفی می‌کنیم که بتوان با استفاده از آنها، این چشم‌های زیبا را جذاب و فریبنده‌تر کرد.

 

 از سایه‌های نقره‌ای دوری کنید

برنز، مسی و طلایی با رنگ سبز هماهنگی زیادی دارند اما نقره‌ای معمولا برای چشم‌های سبز مناسب نیست و ترکیب این دو با یکدیگر جذاب و زیبا نخواهد بود. رنگ دودی براق نیز گاه با رنگ سبز مناسب است اما به دلیل نزدیک بودن این رنگ با نقره‌ای، بهتر است از این رنگ نیز اجتناب کنید. 

 

با کمی خط چشم سفید، چشمان خود را بزرگ‌تر نشان دهید

اگر می‌خواهید چشم‌های شما بزرگتر به نظر رسد، از خط چشم سفید رنگ استفاده کنید. کافیست با مداد سفید رنگ مقداری خط در گوشه داخلی چشمان خود بکشید و تاثیر شگفت انگیز آن را بر ظاهر چشم‌هایتان خواهید دید. 

 

از خط چشم مشکی استفاده نکنید

هرچند نمی‌توان برای آرایش قواعد مشخصی وضع کرد و هر شخصی متناسب با ترکیب بندی و رنگ پوست و مویش می‌تواند از رنگ‌های خاصی استفاده کند، اما اکثر آرایشگران حرفه‌ای معتقدند که خط چشم مشکی برای افرادی که رنگ چشمشان سبز است مناسب نیست.

 

می‌توانید به جای مشکی از رنگ‌هایی نظیر قهوه‌ای استفاده کنید. اگر خیلی دوست داشتید خط چشمتان مشکی باشد، می‌توانید از طوسی تیره استفاده کنید. این رنگ جایگزین مناسبی برای مشکی محسوب می‌شود. 

 

رنگ بنفش

بنفش و سبز کاملا مکمل یکدیگر هستند. به همین دلیل استفاده از سایه چشم بنفش می‌تواند در زیبایی چشم‌های شما تاثیر زیادی داشته باشد، خصوصا اگر با خط چشم بنفش نیز همراه شود. بهتر است از این سایه و خط چشم برای آرایش روز استفاده کنید. 

 

رژ گونه هلویی

معمولا رژ گونه‌هایی که رنگ‌های تیره یا خیلی سرخ دارند به افرادی که دارای چشمان سبز رنگ هستند توصیه نمی‌شود. در عوض بهتر است از رنگ‌های ملایم‌تر، نظیر هلویی استفاده کنید. رژ گونه هلویی، پودری یا کرمی، با رنگ سبز هماهنگی زیادی دارد و زیبایی شما را تکمیل می‌کند. 

 

از کانسیلر استفاده کنید

کبودی، قرمزی یا التهاب زیر چشم باعث می‌شود به جای اینکه توجه اطرافیان به چشمان شما جلب شود، آنها متوجه این تیرگی‌ها شوند، و این همان چیزی است که شما باید از آن اجتناب کنید. برای پوشاندن تیرگی و قرمزی دور چشم از یک کانسیلر استفاده کنید.

 

بهتر است پایه کانسیلر سبز رنگ باشد تا بتواند قرمزی را بهتر بپوشاند. برای اینکه بتوانید هوشمندانه‌تر خرید کنید، حتما از فروشنده در رابطه با نوع کانسیلر مناسب برای پوستتان کمک بخواهید.

 

 از رنگ‌های گرم استفاده کنید

اگر می‌خواهید چشم‌هایتان توجه بیشتری به خود جلب کنند، از رنگ‌های گرم برای آرایش آن استفاده کنید. روز یا شب فرقی نمی‌کند، در هر حال استفاده از رنگ‌هایی نظیر طلایی، مسی و برنز باعث می‌شوند رنگ سبز چشم‌هایتان بیشتر و بهتر دیده شود.

 

 به ابروهایتان بیشتر توجه کنید

شما چشمان زیبایی دارید، پس می‌توانید آنها را در یک قاب مناسب زیباتر نیز جلوه دهید. ابرو برای چشم حکم یک قاب را دارد. هر چه قاب چشم‌های شما زیبا و متناسب‌تر باشد، جلوه چشمان شما نیز بیشتر خواهد شد. شکل ابرو باید متناسب با صورت شما باشد.

 

اگر ابروهایتان کم پشت است می‌توانید با استفاده از یک مداد یا سایه ابرو قسمت‌های کم پشت را بپوشانید. اما توجه داشته باشید که همیشه بهترین آرایش، آرایشی است که برای بیننده محسوس نباشد.

 

 رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید

لازم نیست تنها به یک رنگ بسنده کنید. می‌توانید حداقل از دو سایه با رنگ‌های متفاوت استفاده کنید. حتی می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متفاوت و ایجاد سایه روشن و کنتور کردن چشم‌ها، حالت و شکل آنها را تغییر دهید. توجه داشته باشید که حتی اگر قصد استفاده از یک سایه را دارید، باید برس کاملا به سایه آغشته شود.

 

 مژه‌هایتان را فر کنید

هر چه فر مژه شما بیشتر باشد، چشم‌های شما بازتر به نظر می‌رسند و رنگ آن بهتر دیده می‌شود. اگر قصد استفاده از ریمل را دارید، از رنگ‌های گرم، نظیر قهوه‌ای استفاده کنید تا رنگ چشم‌هایتان تحت الشعاع آن قرار نگیرد.