پارس ناز پورتال

چند نکته ساده برای تشخیص دادن دروغگو

چند نکته ساده برای تشخیص دادن دروغگو

چند نکته ساده برای تشخیص دادن دروغگو 

افراد دروغگو را می‌توان به راحتی تشخیص داد،کسانی که حتما هنگام انکار کردن حقیقت نشانه هایي از خودشان بروز می دهند. آدم هاي دروغگو همه ي وقت سعی در فریب دادن شما دارند و شما به راحتی با دانستن چند نکته ساده می‌توانید این افراد دروغگو اطرافتان را شناسایی کنید.

 

تشخیص فرد دروغگو از روی رفتار و حالت بدن
به احتمال چندان شما نیز با دروغگوهای بی‌شرم که همواره در جستجوی فردی میباشند تا فریبش دهند مواجه شده‌اید. اما تشخیص دروغ آنقدرها هم که به نظر میرسد دشوار نیست. تجزیه تحلیل‌گر و متخصص زبان بدن، پزشک لیان گلس معتقد هست، اگر فردی فریبکار هست باید در برخوردها دقت خاصی به حالات چهره و زبان بدن او نمود.

 

وی کتابی در این اساس نوشته به نام : زبان بدن دروغگویان. پس از خواندن این کتاب، ۸ نمونه از مواردی که کمک می کند تا فرد دروغگو را تشخیص دهید برایتان آورده‌ایم. دوباره فریب نخورید!

 

چرخاندن سر
هنگامی که سوال صریحی می‌پرسید، و مخاطب شما سرش را می‌چرخاند، بهتر هست چشمان خود را از روی او بردارید: شاید این شخص درمورد موضوعی دروغ می گوید.

 

شانه ها، تنفس و صدا
هنگامی که فردی عصبی هست و در عین حال تلاش می کند تا شما را فریب دهد، نفس‌هایش سنگین میشود، صدایش خفیف میگردد و شانه‌هایش بالا می رود.

 

استایل ایستادن فرد دروغگو
احساس راحتی در مکالمات معمولی با افراد آشنا امریست طبیعی، اما اگر مخاطب شما مضطرب هست، شاید علامت هشدار هست. در کل، فرد دروغگو تلاش میکند تا در فاصله دوری از شما قرار بگیرد تا به او شک نکنید.

 

افکارشان را به سختی بیان می کنند
افراد دروغگو تلاش میکنند تا نه تنها شما بلکه خودشان را نیز متقاعد کنند. تکرار کلمات کمک میکند تا افکار خود را منسجم نمایند. همین طور افرادی که نمی خواهند صادق باشند اغلب به سوالات پاسخ‌هایي نمونه می دهند. بعنوان مثال: تو فنجان را شکستی؟ نه من فنجان را نشکستم.

 

تشخیص یک فرد دروغگو از روی تماس چشمی
چشم‌ها حرف‌هاي زیادی درمورد افراد می زنند، از جمله این که راست می گویند یا نه. تماس چشمی دائم برای دروغگوها بسیار مهم هست. اگر مخاطب شما مستقیماً به چشمان شما خیره می شود و تلاش میکند تا این تماس چشمی به هیچ وجه بر هم نخورد، مطمئن باشید که فرد درصدد فریب شماست.

 

تشخیص یک فرد دروغگو از روی گزیدن لب ها
یکی دیگر از نشانه‌هاي دروغگویی طرف مقابل، گاز گرفتن یا فشار دادن لب‌هاست. چنین فردی قطعاً از آن چه می خواهد بگوید اطمینان ندارد. در چنین لحظه‌ایی، بزاق کاهش می‌یابد، در نتیجه گلو خشک می شود و همین امر موجب میشود تا لب‌هاي خود را جویده و فشار دهد. همین طور، بهتر هست چشم از لبخندهای این فرد برندارید: همواره یک لبخند مصنوعی بر لب‌هاي آن‌ها نقش می‌بندد.

 

حالت دفاعی مداوم فرد دروغگو
 به گزارش پارس ناز دست‌ها از شاخص‌هاي صداقت افراد محسوب میشوند. بنابراین، اگر فردی دائماً گردن خود را لمس میکند یا تلاش می کند که نقاط ضعف خود را مخفی سازد، گویی که میخواهد از خود دفاع نماید، قطعاً چنین فردی در تلاش هست تا چیزی را از شما مخفی سازد.

 

لمس لبها با دست
حتی بدون تشخیص این مورد، افراد دروغگو از صحبت کردن طفره می روند. هنگامی که افراد لب‌هاي خود را لمس میکنند، بدان معناست که نمی خواهند حقایق را آشکار سازند، گویی خود را از سخن گفتن منع می کنند.