پارس ناز پورتال

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟ 

تعریف واقعی جذابیت زنان در چیست؟ دقیق نمی‌شود نتیجه گیری کرد، هر قوم و فرهنگی ملاک هـای زیبایی خودش را دارد. مثلاً در زمان قدیم بعضی جوامع زنانی با ابروی تراشیده را زیبا می خواندند، و بعضی هم زنان چاق را زیبا می‌دیدند. ملاک هـای زیبایی حالا هم با تفاوت هـای زیادی بیان میشود. هر نژادی مولفه هـای خودش را دارد، ما دراین مقاله دیدگاه هـای یکسان در همه ی ی ی جوامع را بـه شما می‌گوییم.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

اگر از یک مرد بپرسید، هنگام نگاه کردن بـه یک زن نخستین چیزی کـه نظرش را جلب میکند چیست شاید بیش از همه ی ی ی بـه تناسب اندام یا لبخند او اشاره کند. البته طیف گسترده اي از مردان پیش از هر چیز بـه انحناها و برآمدگی هـای بدن زنان جذب می‌شوند و این امر توسط تعداد زیادی از محققان و کارشناسان تایید شده است. علاوه بر این، این جذابیت زنانگی تنها بر اساس یک بررسی ظاهری و ساده توسط مرد بدست نمی‌آید بلکه یک فرآیند بیولوژیکی بسیار عمیق و پیچیده است.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

اگر چـه شاید هر مردی سلیقه متفاوتی در مورد زنان داشته و تعاریف خاصی برای زن جذاب داشته باشد اما در ادامه این مطلب قصد داریم شما رابا ویژگی هـای ظاهری زنانه اي کـه توسط تعداد زیادی از مردان بـه عنوان ویژگی هـای یک زن جذاب شناخته شده و باعث جلب توجه انها میشود اشاره اي اجمالی داشته باشیم.

 

مو هـای بلند

بر اساس تحقیقات گسترده، مردان بـه طور عمومی زنانی با مو هـای بلند،ضخیم و براق را ترجیح میدهند. مطالعات نشان میدهد کـه مردان این ویژگی هـای ظاهری زنانه را بـه صورت ناخودآگاه نشانه اي از سلامت جسمانی، انرژی کافی حیاتی و حتی نشانه اي از قابلیت باروری بالای زن میدانند. آلن میلر و ساتوشی کانازاوا در کتاب خود با عنوان «چرا افراد زیبا دختران بیشتری دارند:

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

از قرار ملاقات، خرید و دعا کردن تا رفتن بـه جنگ و میلیونر شدن» «Why Beautiful People Have More Daughters: From Dating, Shopping, and Praying to Going to War and Becoming a Billionaire» می‌گویند کـه یکی از نشانه هـای سلامت جسمانی جذابیت ظاهری است.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

البته از نشانه هـای دیگر می‌توان بـه مو هـای زنان اشاره کرد زیرا زنان سالم همواره موهایی درخشان دارند در حالی‌کـه زنان دارای وضعیت جسمانی نامناسب طبق معمولًً با مو هـای بی رنگ و مات دیده میشوند. از این رو داشتن موی بلند و البته درخشان و سالم یکی از ویژگی هـای یک زن جذاب است کـه چشم مردان را بـه خود جلب خواهد کرد.

 

بوی خاص

تعداد زیادی از ما در مورد فرومون ها شنیده ایم؛ سیگنال هـای شیمیایی کـه ازبدن ما متساعد میشود. اما کمتر کسی می‌داند کـه این بوهای خاص توسط افراد و بـه صورت ناخودآگاه بـه عنوان نشانه اي از سلامت و جذابیت یک زن درنظر گرفته میشوند. مطالعات نشان داده است کـه فرومون ها اطلاعات قابل توجهی در مورد شخص در خود دارند

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

از جمله شرایط سیستم ایمنی بدن. از این رو می‌توان گفت کـه مردان می توانند با بوی یک زن تشخیص دهند کـه او سیستم ایمنی قوی دارد یا خیر. البته این موضوع در جهت عکس نیز کاربرد دارد و زنان با توجه بـه بوی بدن مرد می‌توانند سطح تستوسترون موجود در بدن او را درک کنند.

 

تقارن صورت

تقارن صورت در جذابیت زن بسیار مهم و تعیین کننده است و می توان آن رابا چند ترفند اندازه گیری کرد. مردان بـه طور ناخودآگاه بـه این ویژگی زنانه دقت میکنند زیرا ویژگی هـای صورت زنان نشانه اي از ژن خوب در بدن آن هاست. از طرف دیگر، عدم تقارن، همواره با وخامت وضع سلامتی، ژن هـای بد و حتی نابهنجاری هایي در ارگان هـای تولید مثلی زنان همراه است.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

حتی حیوانات وحشی نیز هنگام نگاه بـه جنس مخالف خود موضوع تقارن را درنظر می گیرند. برای مثال؛ پرستوهای ماده، پرستوهای نری را ترجیح می‌دهند کـه دم هـای متقارنی دارند زیرا این موضوع نشان دهنده داشتن ژن هـای خوب است.

 

رنگ دندان

وقتی کـه محققان می‌خواستند تاثیر لبخند شخص بر جذابیت او را مشخص کنند، با تغییر محل و فاصله دندان ها از طریق فتوشاپ و نشان دادن انها بـه افراد بـه نتایج جالبی دست یافتند: با نشان دادن عکس مردان بـه زنان و برعکس، مشخص شد کـه دندان زنان اهمیت زیادی برای مردان دارد و حتی بدون توجه بـه بحث سنی، این موضوع نشان دهنده توان باروری باقی مانده در وی است.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

بدین ترتیب زنانی کـه می‌خواهند جذابیت زنانه بیشتری داشته باشند بهتر است بـه سلامت دهان و دندان خود اهمیت بیشتری دهند زیرا از نظر مردان، زن جذاب زنی است کـه دندان هـای زیبا و سفیدی داشته باشد.

 

دست هـای بلند

این مورد یکی از ویژگی هـای ظاهری است کـه ممکن است داشته و یا نداشته باشید اما جالب این است کـه بدانید مردان، زنان دارای دست هـای بلند را حتی بیشتر از پاهای بلند شبیه سوپر مدل ها جذاب میدانند. بر اساس تحقیقی کـه در دانشگاه نیو ساوث ولز انجام گرفت، گروهای از مردان بـه تماشای ویدیوهایی از ۹۶ زن با سنین ۲۰ تا ۴۹ سال نشستند. بعد از تماشای ویدیو، از انها خواسته شد بـه زنانی کـه دیده اند بـه صورت جداگانه امتیازی بدهند.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

نتایج نشان داد کـه زنان دارای دست هـای بلند همواره بیشتری امتیاز را در بین دیگر زنان بدست آورده و بدین ترتیب بلند بودن دست یکی از معیار هـای مردان برای یک زن جذاب است. همچنین مطالعات نشان داد کـه سایز باسن و دور کمر نیز برای مردان بسیار مهم است و پس ازآن نیز وزن و سن اهمیت بالایی دارند. برخلاف تصور تعداد زیادی از زنان کـه پاهای بلند را عاملی برای جلب توجه مردان و نشان دهنده جذابیت زنانه میدانند.

 

صدای با تُن بالا

مطالعات نشان داده کـه مردان صداهای نازک زنانه را دوست دارند زیرا چنین زنانی طبق معمولًً جوان تر بوده و ویژگی زنانه اي محسوب میشود کـه نشان از سطح بالای استروژن در بدن زن دارد. علاوه بر این صدای با تنُ بالا نیز نشان دهنده سایز بدنی کوچکتری است، در حالی‌کـه صدای با تن پایین با مردانگی مرتبط است. از این رو زنانی کـه تن صدای پایینی دارند طبق معمولًً دارای ویژگی هـای زنانه کمتر و مردانه بیشتری هستند.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

از این رو وقتی مردان چنین صدایی را میشنوند بـه طور ناخودآگاه یک مرد قوی یا بزرگ جثه را در ذهن خود مجسم می‌کنند کـه از نظر انها هنگام تماشای یک زن جذابیتی ندارد. محققان دریافته اند کـه تُن و طنین صدا در دنیای حیوانات نیز بسیار مهم و تاثیر گذار است. برای مثال غرش هـای عمیق نشان دهنده حیوانی بزرگ و تُن هـای بالا و سبک نشان دهنده موجودی کوچک جثه مانند حشرات است.

 

انحنای ستون فقرات

همه ی ی ی میدانند کـه زنان از زنان دارای انحنا و پیچ و خم بدن خوششان می‌آید و از نظر انها یک زن جذاب باید دارای انحناها و پستی بلندی هایي در بدن خود باشد. اما صرفاً داشتن برآمدگی و برجستگی برای مردان جذاب نیست زیرا ممکن است این برآمدگی ها و انحناها نتیجه اضافه وزن باشد.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

از این رو مردان، زنانی را دارای جذابیت زنانه میدانند کـه در ناحیه کمر و ستون فقرات و بـه صورت طبیعی دارای انحنا باشند. یک روانشناس بـه نام دیوید لوییس از دانگشاه بیلکنت دراین زمینه ۲ آزمایش انجام داد. در ابتدا از تعدادی مرد خواسته شد کـه عکس زنانی را نگاه کنند کـه بـه کمک تکنولوژی دیجیتال، تغییراتی در ناحیه کمر انها ایجاد شده و این تغییرات در زوایای مختلف بـه نمایش در می آمد.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

مردان انحناهای ۴۵ درجه اي در کمر را بسیار جذاب می‌دیدند. در آزمایش دوم، محققان تصمیم گرفتند بـه این نکته برسند کـه آیا مردان این زاویه را بـه دلیل برجسته تر کردن باسن زنان دوست دارند یا زیبایی و جذابیت زنانه این حالت در خود انحنا نهفته است. نتیجه آزمایش نشان داد کـه خود انحنا باعث جلب توجه مردان میشود ودر این مورد، اندازه باسن اهمیت چندانی برای مردان ندارد.

 

رنگ قرمز

تحقیقی کـه توسط اندرو الیوت و دانیلا نیستا انجام شده نشان داده است کـه واکنش خاص مردان بـه رنگ قرمز می‌تواند یک فرآیند بیولوژیکی باشد. این موضوع در دنیای حیوانات نیز صادق است زیرا در بین حیوانات نیز رنگ قرمز طبق معمولًً نشان دهنده آمادگی جنس مخالف برای جفتگیری است.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

این دو محقق در نهایت دریافتند کـه رنگ قرمز تاثیر زیادی بر روی ماهیت جذابیت زنانه از دیدگاه مردان دارد بدون این کـه خودشان متوجه نقش رنگ قرمز دراین ماجرا باشند. در کمال ناباوری مشخص شد کـه رنگ قرمز هیچ تاثیری بر استنباط زنان از جذابیت زنانه در مورد زنان دیگر ندارد و این موضوع تنها بر مردان موثر میوفتد.

 

لگن پهن

یکی از جذاب ترین ویژگی هـای جسمی زنانه کـه مردان را بـه شدت بـه یک زن جذب کرده و دارنده آن یک زن جذاب دارای جذابیت زنانه شناخته میشود دارا بودن لگن یا باسن پهن است و بـه گفته محققان، مردان نسبت ۷ بـه ۱۰ سایز کمر در مقابل پهنای لگن خاصره را جذاب ترین شکل می‌دانند زیرا کـه چنین شرایط جسمی از نظر آنها بهترین و کامل ترین شکل برای فرزند آوری است.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

هر چـه این نسبت کاهش یابد نشان دهنده این است کـه وضع حمل برای زن سخت تر و پیچیده تر خواهد بودو اگر شاهد بالا رفتن این نسبت در قسمت باسن باشیم این موضوع می تواند نشان دهنده چاقی زن مورد نظر و داشتن مشکل در باروری باشد. البته کـه مردان ضرورتاً و بـه صورت آگاهانه خواستار چنین نسبتی نیستند و اکثر مردان نیز از این کـه چنین ویژگی هایي را بـه صورت ناخودآگاه نشانه باروری میدانند غافل هستند.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

زیرا تمام این فرآیند کاملاً ناخودآگاهانه صورت می‌گیرد بدون این کـه مردان خود از علت توجهشان بـه این مسئله آگاه باشند علاوه بر این نقش غریزه و جنبه شهوانی موضوع را نیز نباید نادیده گرفت و مطالعات نشان داده کـه این موضوع نقش مهمی در تصور یک مرد از جذابیت زنانه و زن جذاب دارد.

 

ودر ادامه: واقعیت هایي جالب و باورنکردنی در مورد خانمها

همه ی ی ی و حتی خود زنان نیز فکر میکنند کـه همه ی ی ی چیز را در مورد زنان میدانند: زنان در طول روز چقدر حرف میزنند، چرا انها رنگ هـای بسیار بیشتری را درک میکنند و چـه مقدار رژ لبی کـه آنها در طول عمر خود می‌خورند. با این وجود دانشمندان تصمیم گرفته اند بررسی هـای عمیقی تری در مورد زنان داشته باشند و چیزهای جالب و غیر معمول ترین در مورد طبیعت زنان کشف کنند و مشخص شده کـه دراین امر نیز تا حدودی موفق بوده اند.

 

زنان در بـه یادآوری کارهایی کـه باید انجام شوند مهارت دارند نه کارهایی کـه انجام شده اند

هر زنی با این شرایط مواجه شده کـه مرد خانه خرید برخی اقلام درخواستی او یا بردن سطل زباله بـه بیرون از خانه را فراموش کرده است. البته برای این موضوع یک توضیح کاملاً علمی وجوددارد. درسال ۲۰۱۵، لیانا پالرمو برای آزمایش حافظه مردان و زنان، وظایفی را برای ۱۰۰ نفر از انها تعیین کرد و زمان بین هر کدام از این وظایف ۲ دقیقه تا یک روز بود.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

نتایج نشان داد کـه زنان در بـه یاد آوردن وظایف آینده مهارت بهتری دارند در حالی کـه کارهای انجام شده خیلی سریع فراموششان می شد. لیانا می‌گوید: ” علاوه بر وظایف اصلی، زنان کارهی زیادی در زمینه خانه داری داشته و باید اطلاعات زیادی را در مغز خود نگه‌داری کنند. از این رو ذهن و حافظه انها برای چنین وظیفه اي تربیت شده است”.

 

زنان می‌توانند بوی مردان را در بین جمعیتی انبوه تشخیص دهند

یک مشاور روابط جنسی در ایالات متحده ادعا میکند کـه مرد هر چـه از لحاظ جسمی سالم تر باشد، بوی بدن او شدید تر بوده و این امر در هنگام جلب توجه زنان نقش مهمی دارد. یک زن حتی در زمانی کـه دریک عطرفروشی ودر کنار زنان زیادی کـه تازه عطرهای زیادی را امتحان کرده اند حضور دارد نیز می‌تواند حضور یک مرد را از بوی او تشخیص دهد. علاوه بر این، توانایی بویایی جنس مونث حتی می تواند میزان سلامت جسمی مرد مورد نظر را نیز تشخیص دهد.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

تنها ۳ ثانیه برای اینکار زمان میخواهد. محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نتیجه گیری کرده اند کـه بوی بدن مرد باعث آرامش زن میشود. بنابر این جای تعجب ندارد زنی کـه برای مدت طولانی از همسر یا نامزد خود جدا افتاده تیشرت او را بـه تن کند تا حس نزدیکی بیشتری بـه او دست دهد.

 

زنان خیلی آرام تر از مردان در دام عشق گرفتار میشوند

بدون توجه بـه این کـه چـه چیزی باعث عاشق شدن میشود-مغز، دل یا هورمون هـای جنسی- مردان طبق معمولًً بسیار زودتر از جنس مخالف عاشق میشوند. برخی مطالعات نشان داده کـه بیش از ۲۵ درصد مردان بین نخستین تا چهارمین بار ملاقات با یک زن عاشق او میشوند در حالی‌کـه تنها ۱۵ درصد زنان دراین مدت شیفته طرف مقابل خود خواهند شد.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

بـه همین دلیل است کـه برخی از انها حتی پس از ۲۰ قرار ملاقات عاشقانه با یک مرد نیز نتوانسته اند بـه احساس عشق عمیق بـه مردان دست یابند. انها بـه مدت زمان بیشتری نیاز دارند. بعد از آگاهی از این واقعیت، اصرار زنان و سختگیری انها در انتخاب امری قابل درک است.

 

مسمومیت در دوران بارداری برای زنان مفید است

محققان کانادایی دانشگاه تورنتو دریافته اند کـه مسمومیت هـای معمول در دروان بارداری نقش مثبتی در رشد جنین دارند. حالت ناخوشی و کسالت و البته سردرد در هنگام صبح می تواند ناشی از یک مکانیسم دفاعی باشد کـه از جنین در مقابل توکسین هـای خطرناک محافظت میکند. از این رو، این نشانه هـای ناخوشایند بیماری برای سلامت زنان مفید هستند.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

زنانی کـه از کسالت و ناخوشی صبحگاهی رنج می برند طبق معمولًً فرزندان سالمی در شکم خود داشته و بـه دنیا می آورند و احتمال سقط جنین در انها بسیار کمتر است. علاوه بر این، مسمومیت دوران بارداری می تواند تاثیر مثبتی بر روی هوش نوزاد داشته باشد. با این وجود، علائمی مانند حالت تهوع شدید و مکرر و درد شدید معده و شکم نشانه هـای خوبی نیستند. در این گونه موارد باید خیلی سریع بـه دکتر مراجعه نمایید.

 

هر چـه ضریب هوشی یک زن بالاتر باشد تعداد فرزندان او کمتر خواهند بود

ساتوشی کانازاوا، روانشناس بریتانیایی ژاپنی الاصل بر اساس مطالعات و محاسبات خود دریافته است میل زنان بـه داشتن فرزند بیشتر با هر ۱۵ نمره ضریب هوشی بالاتر ، ۲۵ درصد کاهش خواهد داشت. او نتیجه گیری می‌کند کـه بشریت در کل در حال کم هوش شدن تر است زیرا زنان باهوش نمی خواهند فرزند داشته باشند یا تنها یک فرزند بـه دنیا می آورند.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

انها تحصیلات، پیشرفت شخصی، شغل و سفر کردن را بـه فرزندآوری ترجیح میدهند. کانازاوا بر این باور است کـه بـه همین دلیل است کـه مردان طبق معمولًً ازدواج با زنانی کـه ارزش هـای سنتی دارند را ترجیح میدهند.

 

هر چـه تعداد فرزندان یک زن بیشتر باشد بـه همان اندازه سریعتر پیر میشود

محققان دانشگاه جرج میسون در ایالات متحده دریافته اند کـه زنانی کـه فرزندان متعددی بـه دنیا آورده اند دارای تلومر «توالی نوک کروموزوم ها» هـای کوتاه تری نسبت بـه زنان بدون فرزند دارند. این موضوع بدان معنا خواهد بود کـه بخشی از کروموزوم ها کـه مسئولیت محافظت از دی ان اي را بر عهده دارند با گذشت عمر کوچکتر میشوند.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

بیش از ۲٫۰۰۰ زن در سنین مختلف دراین تحقیق حضور داشتند و مشخص شد کـه هر چـه زنی فرزندان بیشتری بـه دنیا بیاورد تلومرهای کروموزوم هـای او کوتاه تر خواهد بود. با این وجود، این مشکل می‌تواند در نتیجه عوامل دیگری نیز مانند استرس بـه وجود بیاید.

 

زنانی کـه لباس قرمز می پوشند باعث ایجاد حس حسادت در دیگران میشوند

آدام پازدا، از آکادمی علوم اسلواکی آزمایشی عجیب و غیر معمول را انجام داد. او از تعدادی زن و مرد خواست کـه بـه عکسهایی از زنان نگاه کرده و عقیده خودرا در مورد انها بیان کنند. برخی از زنان حاضر دراین عکسها لباس هـای قرمز بـه تن داشتند و بقیه لباس هایي بـه رنگ هـای دیگر پوشیده بودند.

چند ویژگی زنان جذاب | جذابیت زنان در چیست؟

نتایج نشان داد زنان حاضر در تحقیق نسبت بـه عکسهای زنان قرمزپوش واکنش هـای شدیدتری نشان داده و ان ها را بـه مثابه یک تهدید برای روابط خود می دیدند. هم دو جنیست مورد پرسش قرار گرفته، این خانم هـای قرمزپوش را بی پروا و لاابالی توصیف کردند و زنان نیز اعلام کردند کـه نمی خواهند شوهرانشان با زنانی این شیوه لباس پوشیدن رفت و آمد داشته باشند.