پارس ناز پورتال

چهره های مشهور با حجاب را بشناسید

چهره های مشهور با حجاب را بشناسید

چهره های مشهور با حجاب را بشناسید

در گزارش پیش رو  از پارس ناز سعی داریم چهره های مشهور با حجاب را معرفی کنیم که یا به خاطر حجاب شان در دنیا معروف شده اند یا به رغم انتخاب حجاب، موفقیت های شغلی خوبی کسب کرده اند تا این عبارت «حجاب محدودیت است» نقض کنند. 

 

با اینکه بیشتر اوقات در غرب از حجاب به عنوان عامل محدودیت و مانع پیشرفت یاد می شود اما در همان غرب و البته سایر نقاط جهان، هستند زنان موفقی که هرگز به حجاب شان به عنوان یک محدودیت نگاه نمی کنند و حتی گاهی آن را دلیل پیشرفت شان می دانند.

 

ابتهاج محمد؛ قهرمان آمریکایی

چهره های مشهور با حجاب را بشناسیداحتمالا نامش تا ابد در تاریخ می ماند. او اولین زنی خواهد بود که در تاریخ آمریکا با حجاب اسلامی پای به المپیک خواهد گذاشت. صحبت از «ابتهاج محمد»، ورزشکار آمریکایی رشته شمشیرزنی سابر است.

 

کسی که موفق به دریافت عنوان قهرمانی در بازی های چندگانه «پان آمریکن» شده است. این شمشیرزن 30 ساله قرار است تابستان امسال به عنوان نماینده ایالات متحده در بازی های المپیک تابستانه سال 2016 میلادی در شهر ریودوژانیرو حضور یابد.

 

اتفاقی که برای اولین بار رخ می دهد و همین، نامش را در ذهن ها جاودانه می کند.

 

نیلوفر رحمانی؛ خلبان افغانی

چهره های مشهور با حجاب را بشناسیدتا چند سال پیش حتی تصورش هم سخت بود. اینکه یک زن افغانی بتواند به عنوان خلبان در کشور خودش اجازه پرواز یابد. آن هم در کشوری که حتی مدرسه رفتن را برای دختران خردسال ممنوع کرده بود.

 

با این همه نیلوفر رحمانی در سال 2012 میلادی موفق شد تا عنوان اولین زن خلبان افغانستان در 30 سال اخیر در این کشور را دریافت کند.

 

او البته پیش از سال 2012 هم اسم و رسمی برای خود به هم زده بود چرا که نخستین زن افغانی بود که از زمان حمله طالبان، در خبرگزاری بی بی سی افغانستان فعالیت می کرد.

 

نیلوفر در سن 2015 میلادی و در سن 23 سالگی موفق به دریافت جایزه «International Women of Courage Award» شد. این جایزه توسط بانوی اول ایالات متحده یعنی میشل اوباما به او اعطا شد.

 

ملاله یوسف زی؛ نامزد جایزه صلح نوبل

چهره های مشهور با حجاب را بشناسیدملاله یوسف زی را از سایت بین المللی بی بی سی می شناسیم. او در دوران مدرسه و هنگامی که تنها 11 سال داشت، یک وبلاگ برای این خبرگزاری انگلیسی راه اندازی کرد.

 

ملاله در این وبلاگ از زندگی در دوران حکومت طالبان در قسمت هایی از پاکستان می نوشت. از این که این گروه افراط گرا چگونه دره سوات، شهر او را به تصرف درآورده است و چه قوانینی در آن اجرا می کند.

 

ملاله در 9 اکتبر 2012 میلادی توسط نظامیان طالبان در حمله ای نافرجام به شدت مجروح شد. در حقیقت طالبان مدت ها در تلاش بود تا او را به خاطر فعالیت های مخالف و انتقادی از این گروهک تروریستی، ترور کند اما هرگز موفق به انجام این کار نشد.

 

خانم یوسف زی که به خاطر فعالیت های ضد طالبانش مورد توجه روس ها هم قرار گرفته بود، در سال 2013 میلادی موفق به دریافت جایزه «آنا پالیکوفسکایا» به خاطر حمایت از حقوق زنان و جایزه «ساخاروف» برای آزادی اندیشه شد.

 

او همچنین جوان ترین کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل بین الملل بود. ملاله در سال 2015 میلادی یک مدرسه دخترانه برای خانواده های پناهجویان سوری در لبنان تاسیس کرد تا فعالیت های خود در جهت توسعه آموزش زنان در دنیا را گسترش دهد.»

 

مریا ادریسی؛ مدل H&M

چهره های مشهور با حجاب را بشناسیدمریا ادریسی، مدل و مانکن معروف دنیای عرب است که ریشه مراکشی – پاکستانی دارد. او سال گذشته در اقدامی بی سابقه در تبلیغات برند معروف «H&M» با حجاب اسلامی ظاهر شد.

 

بر اساس گزارش رسانه ها او بعد از آن در زندگی روزمره هم به داشتن حجاب عادت کرده و صفحه اینستاگرامش گواهی بر این موضوع است.

 

دنیای مد در چند سال گذشته به سمت بازارهای جدید مثل بازار زنان مسلمان حرکت کرده و برندهای مختلف سعی کرده اند کالکشن های مخصوص این حوزه را برای علاقه مندان شان عرضه کنند.

 

در این بین حتما نقش مدل هایی همچون مریا ادریسی برای معرفی کالکشن های تازه، مهم و موثر خواهد بود.

 

دیان پلانگی؛ طراح اندونزیایی

چهره های مشهور با حجاب را بشناسیدوقتی که قرار است برندهای مختلف مد در حوزه پوشش اسلامی فعالیت کنند هیچ عجیب نیست که از طراحان لباس محجبه هم چیزهای جدیدی بشنویم. یکی از این افراد دیان پلانگی است.

 

کلکسیون لباس های او در هفته مد جاکارتا در سال 2014، مثل بمب صدا کرد.

 

دیان در فرانسه تحصیل کرده است و پس از فارغ التحصیلی به کشورش بازگشت. مجله Business of Fashion از او به عنوان یکی از 500 زن تاثیرگذار در دنیای مد یاد کرده است.

 

بد نیست بدانید دیان صاحب 14 بوتیک لباس در اندونزی بوده و یک مغازه لباس فروشی هم در مالزی دارد. صفحه او در اینستاگرام بیش از چهار میلیون دنبال کننده دارد.

 

دلال الدوب؛ وبلاگ نویس کویتی

چهره های مشهور با حجاب را بشناسیدشاید عجیب باشد اما یکی از معروف ترین وبلاگ نویس های عرب زبان از کشور کویت می آید. معروفیت او هم در مورد موضوع عجیبی است؛ او درباره مد می نویسد و در میان عرب ها هواداران زیادی دارد.

 

این وبلاگ نویس معروف دلال الدوب نام دارد. صفحه او در اینستاگرام بیش از شش میلیون دنبال کننده دارد.

 

جالب اینجاست که دلال با گذاشتن ویدئو در کانال یوتیوب خود برای کاربران، انواع متدهای نوین آرایشی را به اشتراک می گذارد. هر یک از این ویدئوها بیش از 50 هزار بیننده دارند.

 

آسکیا الفرج؛ یک مد نویس دیگر از کشور کویت

چهره های مشهور با حجاب را بشناسید

ظاهرا کویتی ها به مقوله مد علاقه زیادی دارند چرا که آسکیا الفرج هم در بین نامی های این عرصه در جهان است. سایت های بین المللی درباره او می نویسند: «وبلاگ او هر روز شباهت بیشتری به صفحه گفتمان مد و اخبار بین المللی «beauty news» پیدا می کند.

 

بدون شک این استقبال نشان از خرسندی کاربران است وگرنه جمع آوری بیش از شش میلیون دنبال کننده، 17 هزار لایک و بیش از دو هزار کامنت تنها برای یک خبر در مورد جعبه لوازم آرایش مارک «NYX» به سادگی امکان پذیر نیست.»

 

بی حجاب هایی که به خاطر حجاب سر زبان ها افتادند

در پایان باید گفت بعضی از ستاره ها هم هستند که به دلیل حجاب گرفتن مقطعی شان تبدیل به تیتر یک رسانه ها شدند.

 

از جمله آنجلینا جولی که در سال 2010 میلادی به عنوان سفیر صلح سازمان ملل، از مناطق سیل زده پاکستان بازدید کرد و به احترام فرهنگ و رسوم این کشور، با حجاب کامل در تمامی مناطق حاضر شد.

 

مدونا در سال 2014 میلادی با قرار دادن عکسی در اینستاگرام خود، کاربران را شوکه کرد. او در این عکس حجابی مثل برقع بر سر داشت که قسمت مخصوص چشم هایش به صورت میله میله، به هم متصل شده بود.

چهره های مشهور با حجاب را بشناسید

و البته باید یادی هم از ایلونا بیسولتانوا، مدل معروف روس بکنیم که به خاطر حضور در تبلیغات حجاب کمپانی D&G به شدت محکوم و جنجال ساز شد.

 

ایلونا پس از گذاشتن عکس های باحجاب مربوط به برند دولچه گابانا در صفحه اینستاگرام خود با موجی از کامنت ناراضیان روبرو شد چرا که بعضی ها با گذاشتن چنین عکس هایی توسط یک غیرمسلمان مخالف بودند.