پارس ناز پورتال

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم؟

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم؟

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم؟ 

این روزها بسیاری از کودکان گوشی موبایل هوشمند دارند، سوالی که ذهن خیلی از والدین را مشغول به خود می کند این است که داشتن یک موبایل هوشمند تا چه اندازه می تواند برای کودک مضر باشد. کودکان از سن 6 یا 7 سالگی یک موبایل یا تبلت می خواهند و گاهی والدین مجبورند نیازهای آنها را برآورده کنند. اما چه زمانی برای تهیه ابزار هوشمند برای فرزندمان مناسب است؟

 

از چه سنی برای فرزندان گوشی موبایل بخریم؟

تحقیقات نشان می دهند که نیمی از کودکان 11 ساله در ایالات متحده آمریکا یک اسمارت فون دارند و نوجوانان 14 ساله هم به اندازه افراد بزرگسال از موبایل های هوشمند استفاده می کنند. وقتی تمام دوستان فرزند شما یک تلفن همراه داشته باشند خیلی سخت که شما هم این ابزار را برای او تهیه نکنید.

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم؟

اگر بخواهیم سخت گیری کنیم فرزندمان از ما دور می شود و اگر هرچه که بخواهد برایش فراهم کنیم هم ظلم بزرگی در حق او کرده ایم زیرا که در این شرایط فرزندمان قدر هیچ چیزی را نمی داند، روحیه وابستگی اش تقویت می شود و نمی تواند در زندگی پیشرفت کند. در این اوضاع نا به سامان چه کنیم؟

 

تنها راه حل این است که باید منتظر زمان مناسب باشیم. باید کودک خود را آگاه کنیم و به او بگوییم که چه زمانی می تواند یک تلفن همراه هوشمند یا یک تبلت داشته باشد. وقتی کودک ما نشانه هایی از خود بروز داد که مطمئن شدیم او آماده استفاده و نگهداری از یک ابزار هوشمند است، می توانیم این ابزار را برای او تهیه کنیم.

 


 

موبایل برای ایمنی

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم؟

داشتن موبایل برای کودک یک نیاز است، اما داشتن یک موبایل هوشمند خیر. برای ارتباط با فرزندتان مثلا وقتی که به مدرسه می رود، یک موبایل لازم است، البته به شرطی که درمورد آن با معلم، ناظم و مدیر صحبت کرده باشید. اما نیاز نیست که این موبایل یک موبایل هوشمند با کارایی های بالا باشد.

 


 

کودک من تا چه اندازه ای مسئولیت پذیر است؟

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم؟

نسبت به فرزندتان شناخت کافی داشته باشید، او را آنالیز کنید و ببینید تا چه اندازه مسئولیت پذیر است، ببینید تا چه اندازه از وسایل شخصی اش مراقبت می کند و ببینید تا چه اندازه عاقلانه برخورد می کند. اگر فرزندتان مسئولیت پذیر است و با تصمیمات شما موافقت می کند، می توانید یک اسمارت فون برای او بخرید اما این قدم اول است، باید نکات دیگری را هم مد نظرتان داشته باشید.

 


 

آیا روی کودکم نظارت کافی را دارم؟

فرزند شما چه نوع دوستانی دارد؟ چقدر با آنها وقت می گذراند؟ رفتارها و شوخی ها آنها چگونه است و از چه لغاتی استفاده می کنند؟ این سوالات مهم است زیرا که وقتی برای فرزندتان یک موبایل هوشمند بخرید، نمی توانید دسترسی او به اینترنت و همچنین شبکه های اجتماعی و ارتباطی را قطع کنید.

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم؟

شما می توانید محدودیت هایی را ایجاد کنید اما همیشه یک راه فرار وجود دارد. بنابراین باید بر روی فرزندتان نظارت کافی را داشته باشید تا بدانید او چه چیزی در اینترنت قرار می دهد و چه چیزی از اینترنت دریافت می کند، گاهی استفاده نادرست از اینترنت و شبکه های اجتماعی تاثیرات بدی روی روحیه کودکان می گذارد.

 


 

برای فرزندتان الگوی خوبی باشید

اولین الگوی کودکان در زندگی پدر و مادر هستند. آنها همانند والدین شان رفتار می کنند، وقتی شما مدت زیادی با تلفن همراه خود مشغول باشید طبیعتا کودک تان هم این رفتار را تقلید می کند. اما اگر خودتان را الگو قرار دهید و در میهمانی ها، هنگام رانندگی و یا تماشای تلویزیون تلفن همراه تان را کنار بگذارید و به او بیاموزید که چه زمان هایی باید از تلفن همراه استفاده کند، کودکان هم سعی می کند تا همانند شما رفتار کند.

چه زمانی برای فرزندم گوشی موبایل بخرم؟

برخی از والدین برای سرگرم کردن فرزندشان تلفن همراه خود را به او می دهند که این کار درست نیست. شما باید با کودک خود رک و روراست باشید، با زبان خودش با او حرف بزنید سعی نکنید فرزندتان را با حرف هایی بترسانید یا فریب دهید. برای کودک تان وقت بگذارید و متناسب با سن سالی که دارد او را هدایت کنید و به فرزند خود آموزش دهید که چگونه از یک اسمارت فون استفاده کند.

 

اختصاصی از بخش والدین و فرزندان مجله پارس ناز