پارس ناز پورتال

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

مجموعه : دکوراسیون
چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

چه مبلی انتخاب کنیم؟ مشخصات مبل خوب چیست؟

برای خانه مان چـه مبلی انتخاب کنیم؟ مشخصات یک مبل خوب چـه چیزهایی هستند؟ در خرید مبل باید بـه چـه نکاتی توجه کنیم؟ در اینبخش بطور کامل درباره خرید مبل صحبت می کنیم. مبلمان یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون هر خانه اي اسـت، بهتر اسـت هر 4 یا 5 سال یک‌بار نسبت بـه تعویض مبلمان منزل اقدام کنیم. اما چـه مبلی مناسب خانه مـا اسـت؟ در ادامه بیشتر صحبت می کنیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

مبلی نخرید که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد

شاید بزرگ ترین و رایج ‌ترین اشتباه مردم هنگام خرید مبل، انتخاب مبلی با اندازه نامناسب و اشتباه اسـت. بیش‌تر مشتریان و خریداران مبل وقتی ظاهر مبلی را دوست دارند، دیگر در مورد اندازه آن فکر نمیکنند. اصلا بـه این فکر نمیکنند کـه ابعاد مبل با ابعاد اتاق نشیمن یا پذیرایی یا اتاق خواب آن‌ها متناسب اسـت یا نه؟ پیامد این تصمیم احساسی می شود خرید مبلمانی کـه در بین اسباب و وسایل منزلتان دهن کجی می کند.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

برای پیش گیری از بروز چنین مشکلاتی ، همیشه قبل از خرید مبل ابعاد اتاق‌تان را اندازه بگیرید و مبلی انتخاب کنید کـه متناسب با این ابعاد باشد. مبلمان تنها بخشی از دکوراسیون منزل اسـت، بنابر این بهتر اسـت اندازه مبلی کـه میخرید با سایر لوازم و سایر مبلمان منزلتان متناسب باشد. بنابر این در انتخاب مبلمان جدید دقت کنید تا مبلی کـه میخرید درکنار سایر لوازم خیلی بزرگ یا خیلی کوچک بنظر نرسد.

 

به جای ظاهر مبل به راحتی آن توجه کنید

اینکه ظاهر و زیبایی مبل تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن دکوراسیون منزل دارد، حقیقتی غیرقابل انکار اسـت. اما توجه داشته باشید کـه بـه هیچ عنوان اسانی مبل را نباید فدای زیبایی آن کنید. زیرا مدتی بعد از تغییر دکوراسیون کـه از تب و تاب زیباتر شدن اتاق نشیمن‌تان افتادید، دنبال مبلمانی خواهید بود کـه آسان‌تر باشد.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

بهمین دلیل توصیه می کنیم کـه قبل از خرید مبل روی آن بنشینید و عمق آنرا بسنجید و مطمئن شوید کـه با قدتان تناسب دارد. توجه بـه ارتفاع پشتی، دسته‌ها، نرمی و سایر مواردی کـه در خصوص اسانی مبل باید مورد توجه قرار گیرند رابه دقت بررسی کنید. یکی از مهم ترین نکاتی کـه در خصوص اسانی مبل باید مورد توجه قرار گیرد، آسان بودن کمر دربخش پشتی مبل اسـت.

 

کیفیت مبلی که می‌خرید را مهم‌ ترین اصل قرار دهید

اگر از مـن می‌پرسید بیش‌تر از اینکه درگیر این موضوع باشید کـه از کجا مبل خوب بخریم بهتره بـه این فکر کنید کـه مبل باکیفیت از کجا بخریم؟ چون همیشه نخستین کشمکش ذهنی وقتی ایجاد میشود کـه قرار اسـت بین مبل چرمی و پارچه‌اي یکی را انتخاب کنید. نخستین سوال هم این اسـت کـه کدام یک ازآن‌ها کیفیت بهتری دارند؟ البته این انتخاب تا حد زیادی بـه سلیقه شـما بستگی دارد.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

اما فاکتورهای دیگری نیز هستند کـه دست در دست هم میدهند ودر انتخاب نوع پارچه مبل بشما کمک میکنند. خرید مبل باکیفیت این خاطرجمعی رابه شـما می دهد کـه حداقل طی چند سال آینده بـه خرید مبل و جای گزین کردن آن نیاز نخواهید داشت. این کیفیت هم بـه چارچوب مبل‌ها بستگی دارد و هم بـه پارچه‌اي کـه برای مبل انتخاب میشود.

 

بعنوان مثال اگر کودک شـما همیشه در اتاق نشیمن بازی میکند، خیلی مهم اسـت کـه مبل‌تان محکم باشد و آسان تمیز شود. دراین موارد توصیه میشود کـه مبل‌هاي چرمی را انتخاب کنید. مبل‌هاي پارچه‌اي هر چند در مقایسه قیمتی ارزان‌تر از مبل‌هاي چرمی هستند و با دکوراسیون‌هاي ایرانی آسان‌تر ترکیب می شوند. اما تمیز کردن آن‌ها بـه مراتب سخت‌تر از مبل‌ها چرمی اسـت.

 

خرید مبل با سبک‌ های متفاوت را فراموش کنید

بعد از اینکه دراین مورد تصمیم گرفتید کـه از کجا مبل خوب بخریم ؟ ممکن اسـت تنها بر روی کیفیت متمرکز شوید و فراموش کنید کـه سبک مبلمان خریداری شده شـما باید با سایر لوازم منزل و دکوراسیون شـما هماهنگی داشته باشد. بنابر این هنگام خرید مبلمان توجه بـه این نکته ضروری اسـت کـه سبک مبلمان جدید شـما باید با سایر لوازم منزلتان هماهنگی داشته باشد.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

بـه این ترتیب کـه اگر سبک لوازم منزل شـما کلاسیک اسـت مبلمان کلاسیک انتخاب کنید. اما اگر لوازم منزل شـما سبکی اسپورت دارد بهتر اسـت مبلمان اسانی و اسپورتی انتخاب کنید. این مسئله در مورد رنگ هم صادق اسـت. یعنی در خصوص هماهنگی رنگ دکوراسیون و مبلمانتان نیز باید دقیق عمل کنید. زیرا عدم تطابق رنگ‌بندی لوازم منزل نیز می تواند ظاهر ناخوشایندی بـه دکوراسیون منزل شـما ببخشد.

 

تنوع مدل مبلمان اینروزها بـه قدری زیاد اسـت کـه شـما عزیزان بـه اسانی میتوانید هر نوع مبلی کـه مد نظرتان اسـت را تهیه کنید. چندان فرقی هم ندارد کـه چـه رنگ‌بندی یا پارچه‌اي مدنظر دارید، بـه هرحال اگر قرار باشد مبلمان خودرا سفارشی‌سازی کنید همین کـه سبک مبل را بپسندید کافی اسـت. چون بـه هرحال امکان انتخاب رنگ و طرح پارچه را خواهید داشت.

 

دور مبل‌ های ارزان را خط بکشید

در تعداد زیادی از موارد محدودیت بودجه موجب میشود کـه افراد هنگام خرید مبلمان بـه سمت خرید مبل‌هاي ارزان قیمت بروند. اما اشکال کار اینجاست کـه در تعداد زیادی از مواقع مبل‌هاي ارزان قیمت کیفیت خوبی ندارند. بنابر این ظرف مدت کوتاهی باید این مبلمان تعویض شوند و مجددا مبلمان جدیدی جای گزین آن‌ها شود. دراین صورت هزینه‌اي هم کـه بابت مبلمان باید صرف شود چند برابر می شود.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

بنابر این پیشنهاد مـا بشما این اسـت کـه بـه هیچ عنوان سمت مبلمان ارزان قیمت نروید، زیرا کـه هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. اگرهم بـه هر دلیلی بودجه کافی برای خرید مبلمان باکیفیت را در معرض نداشتید، بهتر اسـت بیشتر از اینکه بر روی خرید مبلمان جدید تمرکز کنید، بـه فکر تعمیر مبلمان قدیمی خود باشید.

 

تعداد زیادی از افراد بر این باورند کـه مبلمان چرمی در هر حالت گزینه بهتری اسـت. زیرا دوام و کیفیت بیش‌تری دارد. اما مسئله اینجاست کـه خرید مبلمان چرمی کـه کیفیت مطلوبی هم داشته باشد، مستلزم صرف هزینه نسبتا زیادی اسـت. بنابر این اگر بودجه شـما پاسخگوی خرید چنین مبلمانی نباشد، اینکه مبلمان چرمی ارزانی بخرید قابل توجیه نیست.

 

بهترین راه‌حلی کـه دراین زمینه وجوددارد این اسـت کـه بی‌خیال مبلمان چرمی بی‌کیفیت شوید و بجای آن مبلمان پارچه‌اي باکیفیتی بخرید. این مورد حتی در خصوص تعمیر مبل هم صادق اسـت. انتخاب پارچه مبلی باکیفیت یک انتخاب هوشمندانه در خرید و تعمیر مبل اسـت. توصیه می کنم دراین مورد قبل از هر چیز سری بـه سایت چی‌بچین بزنید.

 

استفاده از پارچه‌ های رنگ روشن را بیخیال شوید

این موضوع را قبول دارم کـه پارچه‌هاي رنگ روشن برای رومبلی بسیار هیجان‌انگیز بنظر می رسند. اما مسئله اینجاست کـه این پارچه‌ها خیلی زود کثیف میشوند. از طرفی هم تمیز کردن پارچه رومبلی کار چندان ساده‌اي نیست. شاید لکه‌هاي تیره رنگ برای همیشه بر روی پارچه مبل شـما باقی بماند و قطعا این موضوع بابا میل شـما نخواهد بود.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

دلیل اصلی بیش‌تر افرادی کـه از پارچه‌هاي رنگ روشن برای مبل استفاده میکنند، این اسـت کـه دوست دارند خانه‌هایشان روشن‌تر دیده شود. این در حالی اسـت کـه استفاده از ترکیب رنگ تیره و روشن میتواند زیبایی منزل شـما را چندین برابر کند. بنابر این برای روشن و دل‌باز بودن منزلتان میتوانید رنگ کاغذ دیواری و پرده‌هاي منزلتان را روشن انتخاب کنید.

 

از کاور مبل استفاده کنید

احتمالا در اینبخش سوال شـما از اینکه از کجا مبل خوب بخریم بـه اینکه از کجا کاور مبل خوب بخریم تغییر خواهد کرد. زیرا در اینبخش لازم اسـت همه ی اطلاعات لازم در خصوص انتخاب یک کاور مبل مناسب را جمع‌آوری کنید. نخستین و مهمترین نکته‌اي کـه در خصوص کاور مبل وجوددارد این اسـت کـه استفاده از کاور مبل این امکان را برای شـما فراهم می کند تا مبلمان دلخواه تان را در رنگ‌بندی دلخواه تهیه کنید.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

سپس با یک کاور مبل آنرا بیمه کنید و مطمئن شوید کـه کثیف یا خراب نخواهد شد. البته تعداد زیادی از افراد نیز معتقدند کـه اگر قرار باشد از کاور مبل استفاده کنند دیگر چـه لزومی دارد کـه در انتخاب پارچه دلخواه برای مبلشان انقدر حساسیت بـه خرج دهند؟ دراین خصوص باید بشما بگویم کـه هم با آن‌ها موافقم و هم مخالف.

 

موافقم زیرا:

استفاده از کاور مبل باعث میشود کـه رنگ‌بندی رویایی کـه برای مبلمان منزل انتخاب کرده‌ایم زیر کاور پنهان شود و عملا دیگر لذتی ازآن رنگ‌هاي رویایی و هیجان‌انگیز نمیبریم.

 

و مخالفم زیرا:

در تمامی عکس‌هاي خانوادگی و مراسم‌هاي خاص میتوانیم از همان مبلمانی کـه ترکیب رنگ بی‌نظیرش مـا را تا بـه انتهای رویاهایمان فرو میبرد استفاده کنیم. سپس بـه کمک یک کاور مبل آنرا تا روز خاص و مراسم خاصی دیگر بپوشانیم و بیمه کنیم تا مبادا خراب شود.

 

البته بماند کـه خیلیها هم ترجیح می دهند رومبلی و کاور مبلی کـه تهیه میکنند از همان پارچه باشد. بـه این ترتیب هم می توانند در مواقع لازم کاورهای مبل را بشویند و تمیز کنند و هم از همان رنگ دلخواهشان نهایت استفاده را بکنند. البته دراین صورت دیگر از تنوع رنگ خبری نیست. فقط بـه مرور زمان پارچه‌هاي خود مبل تازه و نو باق میمانند و کاور مبل زیبایی اولیه خودرا از دست می دهد.

 

تهیه کاورهای متفاوت برای مبل‌ها، اینروزها دیگر کار چندان سختی نیست. زیرا امکان تهیه این کاورها از بیش‌تر مبل فروشی‌ها وجوددارد. از طرفی هم بیش‌تر فروشگاه‌هاي اینترنتی هستند کـه درکنار فروش آنلاین مبلمان و دکوراسیون منزل، انواع کاور مبل نیز ارائه میکنند. بنابر این شـما عزیزان می توانید در کمترین زمان ممکن هر نوع کاور مبلی راکه دوست دارید برای مبلمانتان تهیه کنید.

 

استفاده از کوسن‌ های متفاوت را فراموش نکنید

کوسن‌ها نقش بـه سزایی در زیباتر کردن مبلمان ودر حالت کلی دکوراسیون منزل شـما دارند. بنابر این بهتر اسـت برای زیبایی هر چـه بیش‌تر دکوراسیون منزلتان استفاده از کوسن‌هایي با طرح‌هاي فانتزی و زیبا را فراموش نکنید. حتی ایده استفاده از کوسن‌ هاي رنگی هم میتواند برای خانه‌هایي کـه سبک اسپورت دارند هیجان‌انگیز باشد.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

کوسن‌هاي فانتزی اینروزها با طرح‌هاي کارتونی، کلاسیک، هنری، نقاسی ایرانی، شعر و ادبیات و … در معرض هستند. اما اینکه چـه نوع کوسنی برای هر مبل مناسب اسـت هم بـه سلیقه شخصی شـما بستگی دارد و هم بـه سبک چیدمان منزل شـما وابسته اسـت. بنابر این قبل از انتخاب کوسن مورد علاقه خود بهتر اسـت در مورد سبک مورد نظرتان اطلاعاتی جمع‌آوری کنید، سپس بهترین نوع از کوسن‌هاي موجود در بازار را خریداری کنید.

 

کوسن‌هاي مخملی اینروزها در طرح‌ها و مدل‌هاي مختلفی بـه بازار عرضه می شوند. از این رو موفق شده‌اند بـه بخش بزرگی از انتخاب افراد مختلف نیز تبدیل شوند. اما مسئله اینجاست کـه خیلی از افراد هستند کـه علاقه‌اي بـه این نوع از کوسن‌ها ندارند. بنابر این بـه دنبال سبک متفاوتی هستند کـه با سایر لوازم و اسباب منزلشان هم هم خوانی داشته باشد.

 

مبلمان قابل تعمیر بخرید

بنده بـه شخصه وقتی قرار اسـت برای خرید مبلمان اقدام کنم بیش‌تر از اینکه بـه این فکر کنم کـه از کجا مبل خوب بخریم ؟ بـه این فکر می کنم کـه مبلمان قابل تعمیر را از کجا میتوانیم بخریم؟! شاید در ابتدا با خواندن این جمله از نظر مـن متعجب شوید کـه چراباید در لحظه خرید مبلمان جدید بـه فکر تعمیر آن باشیم؟ اما حقیقت این اسـت کـه هر چند در مرحله اولی کـه مـا برای خرید مبلمان اقدام می کنیم بر روی کیفیت تمرکز داریم.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

اما در مجموع و پس از گذشتن زمان مشخصی احتمالا بـه تعمیر مبلمان منزلمان نیاز پیدا خواهیم کرد. اینجاست کـه بـه فکر می‌افتیم کـه اي کاش مبلی می‌خریدیم کـه قابل تعمیر باشد. ولی دراین مرحله دیگر کار از کار گذشته اسـت. پس واقع بینی در خرید یکی از شرایط اصلی یک خرید موفق اسـت.

 

مبلمانی بخرید که گارانتی یا خدمات پس از فروش داشته باشد

 

بیش‌تر مـا هنگام خرید یک محصول یا کالای جدید آن‌قدر ذوق زده می شویم کـه بـه کل فراموش می کنیم کـه قرار اسـت مدت‌ها از این لوازم استفاده کنیم. تا جاییکه حتی بـه خدمات پس از فروش یا گارانتی آن هم توجه نمیکنیم. در حالی اسـت کـه این موضوع یکی از مهمترین اصولی اسـت کـه در هر خریدی باید مدنظر قرار بگیرد.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

زیرا داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش یک کالا بـه منزله شناسنامه دار بودن آن و اصیل بودن آن اسـت. یا بـه عبارت دیگر برندی کـه این لوازم را ارائه می دهد آن‌قدری بـه محصول خود خاطرجمعی دارد کـه حاضر اسـت حتی سه یا پنج سال بعد از فروش آن نیز مسئولیت کالای ارائه شده خودش را بر عهده بگیرد.

 


 

پرطرفداترین ترین مبل ها در کشور ما کدام اند؟

 

همه ی مـا بـه خوبی می دانیم کـه مبل یکی از مهمترین المان‌هایي اسـت کـه میتواند دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی نیز چون طبق معمول هزینه بالایی بابت خرید مبل پرداخت می شود، بنابر این افراد حساسیت زیادی در خرید آن بـه خرج می‌ دهند. گویا هر کس می خواهد از این موضوع مطمئن شود کـه مبلی کـه میخرد در عین شیک بودن بسیار آسان و آرامش‌ بخش نیز هست.

 

مبل سلطنتی

مبل‌هاي سلطنتی بـه منظور دکوراسیون پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند. شکل ظاهری و نوع متریال مبل سلطنتی سبب شده اسـت در مقایسه با سایر مبل‌ها شکیل‌تر جلوه کند. مبل‌هاي سلطنتی یا همان استیل در ساخت از الیاف بیشتری بهره برده اسـت. مبل سلطنتی برای فضاهای کوچک توصیه نمی شود، زیرا امکان معاشرت آسان را از شـما میگیرد و کار را برای شـما سخت می کند.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

ارتفاع بلند مبل سلطنتی از جمله معایب استفاده آن برای آپارتمان‌هاي با اندازه کوچک بـه شمار میرود. اگر قصد ایجاد تغییری چشم‌گیر در منزل خودرا دارید، بشما پیشنهاد میکنیم از مبل‌هاي سلطنتی بـه این منظور بهره ببرید. حال اگر در منزل مبلمان سلطنتی دارید و دل شـما را زده اسـت. توصیه مـا بشما تعویض روکش‌هاي آن و مرمت و بازسازی آن‌ها توسط افراد متخصص دراین حوزه اسـت.

 

مبل کلاسیک

در مطلب تفاوت مبل کلاسیک با مبل استیل اشاره کردیم کـه مبلمان کلاسیک تقریبا نمونه‌اي دیگر از مبل‌هاي سلطنتی بـه شمار می روند کـه کمی نسبت بـه آن‌ها ساده‌تر بوده و بـه مبل‌هاي نیمه استیل نیز شهرت دارند. استفاده از منبت کارهای حرفه‌اي و پارچه‌هاي اعلاء، نمونه بارز توجه بـه این دسته از مبلمان بـه شمار میرود. همانطور کـه از نام کلاسیک مشخص اسـت، این نوع مبلمان تقریبا جنبه تشریفاتی و رسمی دارد.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

جنس و متریال بکار رفته در اینگونه مبل‌ها در مقایسه با مبل‌هاي دیگر قدری گران‌تر و باکیفیت‌تر اسـت. اگر علاقه بـه دکوراسیون پر زرق و برق و کلاسیک دارید بشما توصیه می کنیم از مبلمان کلاسیک استفاده کنید. مبل کلاسیک تلفیقی از اسانی و زیبایی اسـت. اینگونه مبل‌ها گویی زمان را متوقف کرده‌اند ودر زمان حال و آینده تمام نیازهای کاربر از مد را عرضه می کنند.

 

مبل مدرن و راحتی

تنوع در رنگ و طرح مبل مدرن کار چیدمان رابه نفع سبک زندگی شـما بـه اسانی تغییر میدهد. شـما بـه اسانی می توانید با مبل‌هاي مدرن روح خانه خودرا تغییر بدهید. بعنوان مثال چیدمان یک مبل کاناپه‌اي خود بـه تنهایی درکنار شومینه چشم شـما را نوازش می کند. بی نظمی شیک و زیبای مبلمان مدرن بشما این امکان را میدهد با کمترین تجهیزات بهترین دکوراسیون را خلق کنید.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

مبل اسانی همان گونه کـه از نام آن مشخص اسـت، مبلی با پارچه بسیار اسـت. اینگونه مبل‌ها عموماً در نشیمن، کتابخانه و یا اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرد. تنوع رنگی و اندازه و مدل این نوع مبل دست شـما را برای خرید مبل اسانی باز گذاشته اسـت و هیچ محدودیتی دراین حوزه بـه مشتری القاء نمی شود. مبل‌هاي اسانی بر خلاف مبل‌هاي سلطنتی و کلاسیک زیاد تشریفاتی طراحی و ساخته نمیشود.

 

شرایط استفاده از مبل مدرن

مبل‌‌هاي اسانی بدلیل اسانی کـه بشما می دهند مصارف بسیاری دارند. بعنوان مثال شـما میتوانید از کاناپه سه نفر آن در جلوی تلویزیون بـه منظور تماشای برنامه محبوب خود استفاده کنید و هم روی آن چرتی بزنید.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

هم چنین در زمانی کـه نیاز بـه مطالعه دارید، اسانی مبل مدرن این امکان رابه شـما میدهد کـه بـه اسانی بـه مطالعه خود بپردازید. لازم اسـت یاد آور شد بهترین انتخاب برای خانه‌هاي آپارتمانی مبلمان اسانی اسـت، زیرا ارتفاع کوتاه و کم حجم بودن آن شـما رابه جهت چیدمان بهتر کمک می دهد.

 

شرایط استفاده از مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک در فضاهایی کـه حالت رسمی‌تری دارند استفاده می شود. مبلمان کلاسیک بـه نوعی مبلمان اسانی و سلطنتی بـه شمار میرود. تلفیقی از اسانی و دلنوازی چشم استعاره خوبی برای مبلمان کلاسیک اسـت. اگر بـه اندازه کافی فضا در اختیار شـما باشد، بـه اسانی میتوانید بـه منظور چیدمان اتاق نشیمن از این دسته از مبل‌ها استفاده کنید.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

متریال بکار رفته در اینگونه مبل‌ها بسیار بـه ماندگاری طولانی مدت آن کمک کرده اسـت. از همین رو گذر زمان باعث فرسودگی آن نمی شود. اگر جزء افرادی هستید کـه بین خرید مبلمان اسانی و استیل دو دل مانده‌اید، پیشنهاد مـا بشما خرید مبل کلاسیک اسـت.

 

شرایط استفاده از مبلمان سلطنتی

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

مبلمان سلطنتی بهترین گزینه برای فضاهای کاملاً تشریفاتی و رسمی اسـت. بعنوان مثال استفاده از مبلمان سلطنتی برای اتاق نشیمن گزینه انتخابی خوبی نیست؛ زیرا در دراز مدت حالت نشستن آن بـه صورت رسمی شـما را خسته می کند. توصیه می کنیم از مبلمان سلطنتی برای پذیرایی یا در کنجی از نشیمن کـه استفاده کمتری می شود بـه منظور مهمانی‌هاي شبانه خود بهره ببرید.

 

ویژگی‌ های مبل راحتی

ارتفاع طولی و عرضی مبل‌هاي اسانی باید بـه گونه‌اي باشد کـه در حین استفاده طولانی مدت بـه کمر و پای شـما آسیبی وارد نکند و اسانی محض را برای شـما در حین استراحت فراهم سازد. مبل‌هاي اسانی باید بـه گونه‌اي باشند کـه گودی کمر را بپوشانند و ارتفاع آن از سطح زمین اندازه‌اي استاندارد و مناسب باشد کـه بـه پای شـما آسیب وارد نشود.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

سعی شود برای مبل‌هاي اسانی از رویه چرم استفاده نشود. رویه‌هاي چرم سبب تعریق شده و برای طولانی مدت نمیتوان از مبل اسانی بهره گرفت. مبل‌هاي اسانی باید اسانی استانداردی را فراهم سازند؛ نه آن قدر سفت باشد کـه استراحت شـما را برهم زند و نه آن قدر نرم کـه از نشستن روی آن واهمه داشته باشید. در نهایت مبل اسانی مناسب اسـت کـه پارچه آن پرز پرز نشود و درگذر زمان شـما را دست بـه جیب نکند.

 

ویژگی‌ های مبل کلاسیک

چوب‌هایي کـه در ساخت مبل کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد در مقایسه با سایر مبل‌ها بسیار مرغوب‌تر هستند. مبل‌هاي کلاسیک بسیار حرفه‌اي طراحی و ساخته میشوند. انتخاب رنگ برای پایه و دسته‌هاي اینگونه مبل‌ها بسیار تخصصی صورت میگیرد. هم چنین پارچه‌هایي کـه در ساخت مبل کلاسیک استفاده می شود، بسیار خوش نقش و نگار و باکیفیت در نوع خود بـه شمار میروند.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

هم خوانی داشتن بسیار زیاد کلاف و پارچه یکیدیگر از مزایای مبل کلاسیک بـه شمار می رود. یکی از دلایلی کـه اینگونه مبل‌ها را در بین سایر محصولات مشابه بی حریف جلوه داده اسـت، کیفیت متریال اصلی آن اسـت. چوب‌ها در مبل کلاسیک در حین منبت کاری بسیار تراشیده و برش داده می شوند. بهمین منظور احتمال شکسته شدن و آسیب دیدگی آن‌ها بسیار زیاد اسـت.

 

ویژگی‌ های مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی اکثراً با طراحی‌هاي خاص و زیبا طراحی می شوند. بعنوان مثال در تمامی مبل‌هاي سلطنتی، مگر مواردی استثنا، از تاج بـه منظور جلوه دادن استفاده شده اسـت.

چه مبلی انتخاب کنیم؟ | راهنمای کامل خرید مبل + نکات کاربردی و مفید

چوب پایه و دسته‌هاي مبلمان سلطنتی با استفاده از رنگ‌ هاي با تناژ طلایی طراحی و تزئین می شود. چیدمان خاص این مبلمان در فضاهای خاص سبب شده اسـت متریال آن نیز خاص باشند. پارچه‌ هاي بکار رفته در مبلمان سلطنتی اکثرا پارچه‌ هایي با نقش و نگار شکیل هستند.