پارس ناز پورتال

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

کسب درآمد از طریق اینستاگرام

 

چگونه اینستاگرامر شویم ودر این شبکه اجتماعی کـه حالا تبدیل بـه یک بازار پر رونق شده کسب درآمد کنیم یا بـه شهرت برسیم؟ افراد زیادی از طریق این شبکه معروف شدند و افراد زیادی هم در حال حاضر تبدیل بـه مولتی میلیونر شده اند. این شبکه اجتماعی میلیون‌ها کاربر فعال دارد ودر کشور مـا هم در رتبه اول محبوبیت قرار دارد. در ادامه ترفندهایی مفید رابه همراه هم مرور می‌کنیم.

 

بیاموزید کـه نگاهی متفاوت بـه پیرامون خود داشته باشید

همه ی مـا محیط اطراف خود رابه شکل تقریبا مشابه میبینیم و زاویه دیدمان تا حد زیادی مشترک اسـت. اما اینستاگرام کمک می کند تا دنیا رابه شکلی دیگر هم تماشا کنیم.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

در همین راستا، اینستاگرامری بنام Paul Octavious با بیش از ۵۰۲ هزار فالوئر اعتقاد دارد کـه برای گرفتن یک تصویر عالی، بهتر اسـت از یک سوژه چندین بار عکس بگیرید. اینکار موجب می شود تا در هر مرتبه زاویه جدیدی ازآن سوژه را کشف کرده و نگاه متفاوت‌تری بـه موضوع داشته باشید.

 

بـه دنبال تقارن باشید

یکی از اینستاگرامرهای موفق بنام Pei Ketron با بیش از ۸۳۴ هزار دنبال کننده، بیان داشته کـه ایجاد تقارن و برش صحیح عکسهای کار ساده‌اي نیست.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

برای این منظور لازم اسـت خودرا در میانه‌ي کادری کـه موردنظرتان اسـت قرار داده و مطمئن شوید تمامی خطوطی کـه در منظره یاب دوربین یا موبایل میبینید، صاف و مستقیم هستند و وقتی قرار اسـت بـه‌ صورت مربعی کراپ شود، دچار نقصان نخواهد شد. البته در مواقعی کـه خطوط، آن‌طور کـه میخواهید صاف نیستند، میتوانید از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر کمک بگیرید.

 

عکس‌ ها را کم‌ نور کنید

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

دراین رابطه یکیدیگر از هنرمندان موفق و پرطرفدار در اینستاگرام موسوم بـه Chris Ozer با بیش از ۵۷۰ هزار فالوئر بیان داشته کـه: «مـن در بیشتر عکس هایي کـه با آیفون خود بـه ثبت میرسانم، سعی میکنم نور عکس‌ها را کاهش دهم زیرا زمانی کـه نور زیاد باشد جزئیاتی همانند ترکیب ابرها در آسمان دیده نمیشود.»

 

عکاسی رابه چشم یک ورزش روزانه نگاه کنید

هنرمندی بنام Philip Park با بیش از ۳۴۲ هزار فالوئر در اینستاگرام بیان داشته کـه می توان بـه عکاسی هم چون یک ورزش یا تمرین بدنیِ روزانه نگاه کرد.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

او در شرح این ادعا اظهار داشته: «زمانی کـه بـه‌موجب مشغله کاری فرصت کافی برای عکاسی ندارم، از مسیرهایی بـه محل کار خود می روم کـه چشم‌اندازهای طبیعی زیباتری دارند. خوشبختانه در مسیر مـن پارک و رودخانه‌اي زیبا قراردارند کـه با عکس گرفتن از گوشه‌کنار آن‌ها گویا تکلیف روزانه خود رابه انجام رسانده‌ام. حتی از زمان ناهار نیز برای عکاسی با موبایل خود استفاده می کنم.»

 

از خودتان پرتره بگیرید، نه سلفی

با این‌ همه ی فیلترهای اصلاح‌ کننده‌ي خوبی کـه در اینستاگرام وجوددارد، می توانید عکس‌هاي فوق‌العاده عالی تولید نمایید کـه یکی از انواع آن‌ها، ثبت پرتره از خویش اسـت. در همین راستا، Martin Reisc با حدود ۳۸ هزار فالوئر در اپلیکیشن موردبحث با ابزارهای ساده‌ي موجود دراین نرم‌افزار، عکس‌هاي بسیار زیبایی دراین سبک خلق می کند.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

وی دراین رابطه بیان داشته: «برای گرفتن عکس‌هایم ترجیح می دهم در فاصله دوری از دوربین قرار داشته باشم. سلف تایمر را روی ۳۰ ثانیه تنظیم نموده و با سرعت خود رابه نقطه‌اي کـه علامت زده‌ام میرسانم و سپس ژستی کـه در ذهنم هست را گرفته و عکاسی صورت می گیرد.»

 

روی ترکیب‌ها و بافت‌ها تمرکز کنید

برای این آیتم نیز پیشنهاد یکیدیگر از اینستاگرامرهای موفق بنام Dan Cole با بیش از ۴۴۷ هزار فالوئر را برایتان انتخاب نموده‌ایم کـه اعتقاد دارد ترکیب مواد موجب نوازش چشم میشوند.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

او دراین رابطه بیان داشته: «مـن برای بافت و ترکیب ارزش بسیاری قائل هستم و بهمین لحاظ سعی میکنم با دوربین یا موبایل خود این موارد رابه ثبت رسانده و با دیگران بـه اشتراک بگذارم. برای این منظور میتوانید از قانون یک‌سوم استفاده کرده و بـه تصویر خود قدرت بیشتری ببخشید.»

 

عکس‌ هاي چندتایی

هرکجا کـه می روید در گرفتن عکس خساست بـه خرج ندهید و تا می توانید از چشم‌اندازها و سوژه‌هاي موردنظرتان عکس‌بردارید تا بعد ها سر فرصت، بهترین و مناسب‌ترین‌ها را از میان بقیه جدا کنید.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

Anthony Danielle با بیش از ۱۸۷ هزار فالوئر در اینستاگرام نیز همین پیشنهاد را دارد ودر این رابطه گفته: «مـن هرجائی کـه بروم دست‌کم ۳۰ تا ۵۰ عکس می گیرم و شاید ۴ یا ۵ شماره ازآن‌ها را در اینستاگرام با بقیه بـه اشتراک بگذارم. از این کـه بتوانم از لنز دوربین خود دنیا رابه بقیه نشان دهم خوشحالم. با تکرار این امر بـه‌تدریج متوجه خواهید شد کـه سبک ویژه خودرا در عکاسی پیدا نموده‌اید.»

 

بـه موبایل خود لنز اضافه کنید

عده اي از اسمارت‌فون‌ها همانند آیفون قابلیت اتصال لنز رادارند و با کمک این ابزار جانبی میتوانید جزئیات بیشتری رابه ثبت برسانید.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

دراین باب، Monica Rubalcava با حدود ۲۷۴۰۰ فالوئر گفته: «هنگامی‌کـه عکس‌هاي ماکرو ثبت میکنم، از اپلیکیشن دوربین خودِ موبایل استفاده می‌نمایم زیرا سریع و آسان اسـت. اما برای گرفتن عکس‌هاي تقریبا حرفه‌اي‌تر لنزهای اکسترنال گزینه‌هاي مناسب‌تری بـه‌شمار میرود زیرا بـه کمک آن‌ها برای نزدیک شدن بـه سوژه، دیوایس خودرا نیز از مواجهه با هر نوع مشکلی محافظت کرده اید.»

 


 

و در ادامه با دروغ های اینستاگرامی هم آشنا شوید

 

مـا خوب می‌دانیم کـه چطور با فیلترهایی کـه هیچ رد و اثری بـه جا نمی گذارند و کاملاً طبیعی بنظر میرسند از خودمان سلفی بگیریم و کدام ماسک هاي این فیلترها سیاهی زیر چشم هایمان را بهتر از هر کرمی می پوشانند. در نهایت عکسهای زیبایی خلق می شود کـه مـا دوست داریم باورشان کنیم. اما آیا واقعاً اینکار لازم اسـت؟

 

«قیافۀ واقعیم همینه.»

فیلترهای اینستاگرام و اسنپ چت و همین طور اپلیکیشن هاي ویرایش عکس فراوانی کـه وجود دارند بـه مـا کمک می‌کنند با تنها چند ضربه ي انگشت، نسخه ي بهتری از خودمان بسازیم. البته ایرادی ندارد کـه کسی بخواهد بعضی نقص هاي ظاهری خودرا برطرف کند، اما بـه شرط آنکه وضع بـه جایی نرسد کـه شخص دیگر چهره ي واقعی خودش را از یاد ببرد.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

مهم تر آنکه شخص نباید فراموش کند کـه چهره اش بدتر از نسخه ي اینستاگرامی آن نیست. در بعضی گوشی هاي هوشمند، اپلیکیشن هاي ویرایش عکسی کـه از قبل روی گوشی نصب شده اند، با استفاده از تنظیمات پیش فرض خود، سلفی ها رابه طور خودکار ویرایش میکنند. بهمین دلیل وقتی از خودتان سلفی میگیرید، یک تصویر ویرایش شده می بینید، نه یک تصویر واقعی.

 

تقریبا همه ی ي ماسک هاي فیلترهای اینستاگرام، صورت را باریک تر، منافذ پوست را محو، چشم ها را بزرگ و بینی را کوچک میکنند. حتی اگر شـما هم قصد زیباتر نشان دادن خودتان را در عکسها نداشته باشید این فیلترها روی عکسهای شـما اعمال می شوند. در نتیجه، وقتی بـه صفحه ي تلفن همراه تان نگاه می‌کنید، چهره ي واقعی خودتان را نمیبینید.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

شاید کسی مشکلی با شکل بینی اش نداشته باشد اما بعد از دیدن مکرر عکسهای خود کـه بطور خودکار ویرایش شده اند، بعید نیست کـه بـه خوب بودن ظاهر بینی اش شک کند و بـه چهره ي بـه ظاهر بی نقص ستاره هاي اینستاگرامی حسادت کند. دانشمندان میگویند عکس هایي کـه در انها از فیلتر استفاده و بـه این ترتیب «مرز واقعیت و خیال محو شده»، میتوانند باعث بروز اختلال خود زشت پنداری شوند.

 

«خودم رو لاغر کردم.»

اینستاگرام مملوء از عکسهای مدلهای خوش اندام و دختران باریک اندام اسـت. انها همه ی جای اینستاگرام هستند و راه فراری از آنها نیست. تحقیقات نشان میدهد اگر بـه آدم ها عکسهای کسانی را نشان دهیم کـه از نظر انها جذابتر از خودشان هستند، آن افراد دیگر از ظاهر خودشان رضایت نخواهند داشت.

 

علاوه بر این، محققان پی برده اند میان استفاده از اینستاگرام و افزایش بروز نشانه هاي اختلال «ارتورکسیا نروسا» ارتباط وجوددارد. این یک اختلال غذایی اسـت کـه بر اثر آن فرد وسواس بیش اندازه اي در مورد سالم بودن مواد غذایی مصرفی خود پیدا می کند. جالب آنکه هیچ شبکه اجتماعی دیگری جز اینستاگرام چنین تأثیری ندارد.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

از آنجایی کـه فرد میـــخواهد یک اندام «بی نقص» مثل انچه در اینستاگرام می‌بیند داشته باشد، بـه رژیم هاي غذایی سختگیرانه، گرسنگی دادن بخود و ورزش بیش از اندازه روی می آورد. اما اندام یک فرد عادی هرگز مانند آن عکسهای زیبا «و بـه احتمال زیاد، ویرایش شده» نخواهد شد.

 

عکس هایي کـه سعی دارند شـما رابه خریدن یک نوشیدنی زهر زدای بدن ترغیب کنند. از این جا اسـت کـه فرد شروع بـه گرفتن ژست هاي بهتر، پوشیدن لباسهای زیباتر و ویرایش عکس هایش می کند، تنها برای این کـه ایده آل و بی نقص نبودن اندامش را پنهان کند.

 

«واقعاً بـه این وسیلۀ جدید احتیاج داشتم!»

مـا برای این بـه خرید نمی‌رویم کـه بـه چیزی نیاز داریم، بلکه می‌خواهیم چیز جدید، جذاب و مد روزی کـه در اینستاگرام دیده ایم را بخریم. ۸۵ درصد از کاربران اینستاگرام صفحاتی را دنبال می‌کنند کـه درباره ي مد و فشن، مد روز و سبک زندگی هستند. بسیاری از افراد، بلاگرهایی را دنبال میکنند کـه دائماً محصولات مختلفی را در صفحه ي خود تبلیغ می‌کنند.

 

علاوه بر این، ۸۰ درصد از کسانی کـه از اینستاگرام استفاده میکنند صفحات برندها را دنبال می‌کنند. هفتاد و دو درصد از پاسخ دهندگان یک نظرسنجی اظهار کردند کـه بعد از دیدن یک محصول در اینستاگرام، خریدی مرتبط با صنعت مد و فشن، استایل و زیبایی داشتند. مردم بیشتر لباس، لوازم آرایشی، کفش و جواهرات میخرند.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

اینروزها برای فروشگاه ها فروش محصولات شان در اینستاگرام بسیار آسان تر اسـت. هم برندها و هم کاربران می‌توانند محصولات تجاری را روی عکسها تگ کنند. لباسی کـه تن این مدل اسـت را دوست دارید؟ کافی اسـت روی عکس بزنید تا مستقیماً بـه صفحه ي فروشگاه هدایت شوید و با انجام چند کار ساده خریدتان را انجام دهید.

 

از زمانی کـه آدم ها بـه این خریدهای تکانشی «آنی و فکر نشده» روی آوردند، دیگر عجیب نیست کـه حالا کسانی وجود دارند کـه با یک لباس در اتاق پرو فروشگاهی عکس می‌گیرند و بدون آنکه آنرا بخرند فروشگاه را ترک میکنند، صرفاً برای آنکه در اینستاگرام ادعا کنند این لباس را خریده اند. البته روش عاقلانه اي اسـت چون با اینکار دستکم وادار نیستند برای عقب نماندن از قافله، پولی خرج کنند.

 

«همه ی چی آرومه، مـن چقدر خوشحالم!»

اگر بخواهیم اینستاگرام را دریک جمله تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم: «جاییکه در آن همه ی جذابتر و شادتر از شـما هستند». با این حال مـا متوجه شده ایم کـه در اغلب موارد این عکسهای چیزی جز یک عکس نیستند کـه هیچ ارتباطی با زندگی واقعی ندارد و فقط برای گرفتن لایک پست شده اسـت. باوجود آنکه این موضوع را می‌دانیم، این مسأله کماکان بطور ناخودآگاه مـا را تحت فشار قرار می‌دهد.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

تحقیقات نشان داده میان استفاده از شبکه هاي اجتماعی و افزایش احساس افسردگی و تنهایی ارتباط وجوددارد. با این حال، اینستاگرام برخلاف دیگر شبکه هاي اجتماعی، دراین زمینه پا را از این هم فراتر گذاشته. بعضی کارشناسان معتقدند اگر تعداد لایک هاي پست ها نمایش داده نمی شد، این مسأله بـه التیام سلامت روان کاربرها کمک میکرد. اینستاگرام این روش رابه صورت آزمایشی در کانادا شروع کرده.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

بلاگرها برخلاف کاربرها موافق این تغییر نبودند. دراین حالت، کاربران دیگر خودشان رابا صاحبان صفحاتی کـه دنبال کننده هاي زیادی دارند مقایسه نمی‌کنند، بهمین دلیل دیگر هنگام انتخاب عکس برای اشتراک گذاری وسواس زیادی بـه خرج نمی‌دهند. علاوه بر این، کاربران صداقت بیشتری با خودشان پیدا می‌کنند.

 

«مهم‌ترین کار دنیا، داشتن عکسهای فوق العاده از سفره.»

منظره هاي ایده آلی کـه عکسهای انها صفحات بلاگرهای سفر را پر کرده، تأثیر زیادی بر صنعت گردشگری دارند. ۶۷ درصد کسانی کـه از هشتگ هاي مرتبط با سفر استفاده می‌کنند، برای انتخاب مقصد سفر بعدی خود از اینستاگرام کمک میگیرند و ۷۰ درصد افراد برنامه ي سفر هـای آینده ي خودرا در شبکه هاي اجتماعی بـه اشتراک می گذارند.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

بعضی مکان ها در نقاط مختلف دنیا مثل مزرعه ي اسطوخودوس در جزیره ي تاسمانی ِ استرالیا و آبدره هاي ایسلند بخاطر «مناسب اینستاگرام» «Instagram-able» بودن، بیش از پیش در بین گردشگران محبوبیت پیدا کرده اند. طبق یک نظرسنجی، «مناسب اینستاگرام» بودن یکی از فاکتورهای اصلی اي اسـت کـه افراد ۱۸ تا ۳۳ ساله هنگام انتخاب مقصد سفر بعدی شان آنرا مد نظر دارند.

 

با این حال، گاهی این میل بـه گرفتن عکس صرفاً برای برانگیختن حسادت دیگران، بـه طرز باور نکردنی اي شدید اسـت. درسال ۲۰۱۶، طولانی ترین پل شیشه اي دنیا در چین افتتاح شد. اما ۱۳ روزبعد پل بسته شد چون این مکان توریستی نمی توانست از عهده ي جمعیت عظیمی کـه میخواستند برای اینستاگرام روی آن عکس بگیرند بربیاید.

 

«مـن خیلی پولدارم.»

برایان دنتون، بلاگر ۱۹ ساله، دست بـه یک آزمایش زد. بـه مدت یک هفته او تظاهر بـه ثروتمند بودن کرد. اما برای این کـه اینطور بنظر برسد وادار نشد کار خاصی انجام دهند؛ او فقط صفحه اش را از عکس هایي از فروشگاه هاي گرانقیمت و جت شخصی اش پر کرد و البته برای اینکار از اپلیکیشن هاي ویرایش عکس کمک گرفت. دنبال کنندگان او اصلاً متوجه واقعیت نشدند.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

بـه گفته ي دنتون، او از این کـه چقدر آسان توانسته بود اینکار را انجام دهد شوکه شده بود. یک بلاگر دیگر بنام جورج میسون هم آزمایش مشابهی انجام داد. او یک هفته عکس هایي از اسپانیا، فرانسه، هلند و یونان در صفحه اش منتشر کرد. همانگونه کـه احتمالاً حدس زده اید، او واقعاً بـه این کشورها نرفته بودو فقط از فوتوشاپ استفاده کرده بود. اما دنبال کنندگان او بـه هیچ عنوان متوجه این مسأله نشدند.

 

اما تلاش برای ثروتمند بنظر رسیدن برای این بلاگرها چیزی جز یک آزمایش نبود. با این حال، کسانی وجود دارند کـه واقعاً حاضرند فقط بخاطر یک سلفی اینستاگرامی، پول خودرا خرج گل هاي اجاره اي، آخرین مدل آیفون و جواهرات گرانقیمت کنند. البته همه ی ي افراد تا این حد پیش نمی‌روند.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

بعضی فقط از رستوران ها عکس می گذارند و بعضی هم در حالیکه در واقع در محل کارشان هستند، عکسهای یک تفریحگاه خوش منظره را پست میکنند. شاید بعضی ها با عکس گوشی هوشمند جدیدشان خودنمایی کنند اما یقیناً هیچ کسی نمیگوید کـه آن رابا قرض گرفتن خریده اسـت. در اینستاگرام همه ی «ثروتمند و موفقند»، پس مـا هم باید باشیم.

 

چـه کسی فکرش را می‌کرد یک اپلیکیشن ساده ي موبایلی بتواند کاری کند کـه احساس کنیم بقیه از مـا از بهترند و مـا را وادار کند پول، وقت و انرژی خودرا صرف تلاش برای انطباق دادن خودمان با اندیشه اي کنیم کـه توسط هزاران کاربر عادی ایجاد شده؟ آیا همه ی ي اینها این معنی را دارند کـه باید الان اینستاگرام را از گوشی هوشمند خود حذف کنید؟ البته کـه نه.

چگونه اینستاگرامر شویم و به شهرت و درآمدزایی دست پیدا کنیم؟

با همه ی ي اینها هم اینستاگرام کماکان جای بسیار خوبی برای اشتراک گذاری لحظات زندگی شـما محسوب می شود. این لحظات هر چـه واقعی تر باشند، بهتر اسـت. چهره ي شـما بدون آن همه ی ماسک و فیلتر هم بسیار خوب اسـت و دست نخورده ترین عکسها بسیار بهتر از صدها عکس اصلاح و آراسته شده ي تکراری بنظر میرسد.

 

ودر آخر نیز:

حالا شـما میدانید کـه اینستاگرام می‌تواند روی وضعیت روانی شـما تأثیر بگذارد، بنابر این آسان تر می توانید متوجه احساسات منفی اي کـه این شبکه اجتماعی در شـما بـه وجود آورده شوید و دیگر خودتان را وادار بـه برآورده کردن انتظاراتی نکنید کـه بـه واسطه ي اینستاگرام در شـما ایجاد شده.