پارس ناز پورتال

چگونه سایز دورکمر خود را متناسب کنیم

چگونه سایز دورکمر خود را متناسب کنیم

چگونه سایز دورکمر خود را متناسب کنیم 

سایز دور کمر اصلی ترین عامل برای تناسب اندام میباشد چون کمر در وسط بدن قرار دارد و از نظر ظاهری جلوی چشم است . برای حفظ سایز دور کمر و زیبایی شکم خود شما باید یک رژیم غذایی و یک روال کسل کننده را دنبال کنید. بی شک اگر دنبال کردن این رژیم غذایی با یکسری تمرینات اولیه همراه باشد نتایج کوتاه مدتی را در پی خواهد داشت.

 

کاهش وزن یک چالش سخت و طولانی مدت بشمار می آید. برخی از تمرینات وجود دارند که با استفاده از آن می توانید سایز دور کمر خود را کنترل کنید. در این مقاله برخی از ورزش ها را که برای کاهش دور کمر مفید می باشند مورد اشاره قرار می دهیم.

 

ـ لانژ : لانژ یک تمرین همه کاره بشمار می آید که نتیجه آن سریعا نمایان می شود. استفاده از دمبل در دست و انجام حرکت لانژ و همراه با آن چرخاندن دست به طرفین سبب کاهش سایز دور کمر می شود. این کار را حداقل در ۳ یا ۴ ست و حدود ۱۰ مرتبه در هر ست انجام دهید.

 

ـ کرانچ : هیچ چیزی سریعتر از حرکت کرانچ باعث سوزاندن چربی نمی شود. به پشت بر روی زمین دراز بکشید زانوهای خود را به داخل شکم خم کنید. دستتان را پشت سر خود بگذارید و به صورت ضربدری پای خود را داخل شکم کنید و همزمان سر خود را نیز خم کنید.

 

ـ عادات غذایی : تفاوت هایی که در وعده های غذایی خود ایجاد می کنید می تواند در کاهش وزن شما بسیار موثر باشد. بدون تغییرات غذایی و انجام فعالیت های بدنی نمی توانید وزن خود را کاهش دهید.

 

ـ لگد جانبی زدن بطور ایستاده : در این تمرین به در موقعیت لگد زدن قرار می گیرید و پای خود را بالا می آورید و در هوا لگد می زنید. سعی کنید ۱۵ بار هر دو طرف را انجام دهید. این ورزش برای ران پا بسیار مفید است.

 

ـ اسکوات : این تمرین عضلات ران پا ، شکم و باسن را تحت تاثیر قرار می دهد. پاهای خود را به عرض شانه باز می کنید و تصور می کنید که بر روی صندلی می نشینید و باشن خود را عقب داده و پشت شما صاف است. ۱۰ تا ۲۰ بار این حرکت را تکرار کنید.