پارس ناز پورتال

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

مجموعه : دکوراسیون
چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری 

رنگ خاکستری یکی از پرطرفدار ترین رنگ ها برای بهره گیری در دکوراسیون خانه ها هست که در این مقاله مدلهای خاص از کاربرد این رنگ برایتان آورده ایم. رنگ خاکستری, رنگی همه ي کاره, چند بعدی و خوش ترکیب هست. احتمالاً این کلمات به راحتی خصوصیت هاي این طیف رنگی را بیان نکند. اما وقتی به گستره وسیعی از انواع رنگ هاي خاکستری نگاه میکنیم

 

که از خاکستری روشن و بی رمق نخست میشود و به سمت سیاه متمایل می‌گردد, متوجه خواهیم شد که با چه رنگ پیچیده و جالبی سر و کار داریم.

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

رنگ خاکستری به راحتی با رنگ هاي گوناگون تطابق پیدا میکند و ترکیب بسیار مناسب و هیجان انگیزی با دیگر رنگ ها می سازد. وقت آن رسیده هست که نگاهی جزئی تر به ترکیب این رنگ با انواع دیگری از رنگ ها مثل سفید, سبز چمنی, آبی, صورتی و … بپردازیم.

 

خاکستری و سفید

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

بی تردید اگر تابحال از رنگ هاي خاکستری و سفید در کنار هم بهره گیری نکرده باشید, نمی‌توانید تصور کنید که چه هماهنگی خوبی میان این دو طیف می‌توان برقرر کرد. به ویژه اگر سفید استخوانی را با خاکستری متوسط به کار برده باشید و در کنار آنها از رنگ روشن و طلایی چوبی بهره گیری کرده باشید,

 

حتماً به ترکیب بسیار بینظیر آنها اذعان خواهید کرد. نتیجه می‌تواند به دیوارهایی با رنگ خاکستری نیمه روشن, همراه با المان هاي دکوراتیو به رنگ سفید, و بهره گیری از صندلی و مبلمان چوبی به رنگ روشن باشد.این ترکیب رنگ حتی می‌تواند به شکل زیرکانه اي در دیگر وسایل دکوراتیو اتاق هم به کار رود. بعنوان مثال رومیزی هایي که روی میزها قرار دارند

 

یا روکش کوسن ها میتوانند با طرح نوارهای سفید و خاکستری انتخاب شوندو به این ترتیب حتی در جزئی ترین وسایلی که در اتاق قرار می‌گیرد هم از این رنگ ها در کنار یکدیگر بهره گیری گردد. گرچه بهتر هست رنگ این نوع وسایل را به گونه ای گزینه کنید که با طیف رنگی بهره گیری شده در بخش هاي اصلی اتاق مثل دیوارها هم خوانی داشته باشد.

 

خاکستری و زرد

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

زرد رنگ براق و روحیه بخشی هست که با خاکستری ملایم ترکیب بسیار خوبی را می سازد. بهتر هست در چیدمان این رنگ ها کوشش کنیم همۀ وقت} رنگ زرد را در مرتبه بالاتری قرار دهیم. بعنوان همانند در رنگ آمیزی دیوارها میتوان قسمت بالایی دیوار را به رنگ زرد نقاشی کرد و بخش پایینی دیوار را با طیف خاکستری رنگ آمیزی کرد. چنین کاری باعث میشود که از هر دوی این رنگ ها به برترین شکل بهره ببرید.

 

به ویژه اگر به این دو رنگ به یک اندازه علاقه داشته باشید, و برای گزینه یکی از آنها دچار تردید شوید, می‌توانید از هر دوی آنها برای رنگ آمیز دیوارهای اتاق بهره گیری کنید. در چنین حالتی وسایل و مبلمان چوبی با رنگ روشن و سفید بسیار ایده آل خواهد بود و می‌تواند کنتراست بسیار خوبی را از لحاظ بصری در فضای داخلی اتاق فراهم کند.

 

خاکستری و مرجانی

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

رنگ مرجانی از خانواده رنگ هاي متمایل به نارنجی هست که سایه اي از قرمز و صورتی را هم با خود به همراه دارد. ترکیب این رنگ با خاکستری ملایم می‌تواند هماهنگی بسیار خوبی را در دکوراسیون اتاق و رنگ آمیزی دیوارها ایجاد کند. این دو رنگ به طرز شگفت آوری با یکدیگر هم خوانی دارند, به ویژه اگر کمی سبز نعناعی هم در کنار آنها به کار برده شود, به دکوراسیون فضای داخلی منزل زیبایی دوچندانی می بخشند.

 

برترین ایده اي که می‌توان برای بهره گیری از این رنگ ها ارائه کرد, بهره گیری همزمان از دو رنگ خاکستری و مرجانی بعنوان رنگ هاي اصلی هست. به این ترتیب میتوان دیوارهای اتاق را با این دو رنگ نقاشی کرد و وسایلی که در اتاق قرار میدهیم را هم با رنگ هاي روشنی هم چون سبز نعناعی کم رنگ انتخاب نمود. کنتراست بسیار خوبی که با این نوع انتخاب فراهم میشود, برای دکوراسیون فضای داخلی بسیار ایده آل خواهد بود.

 

خاکستری و صورتی

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

صورتی تیز و نافذ با رنگ خاکستری ترکیب بسیار خوبی می سازد. رنگ صورتی به ویژه در اتاق خواب و برای تخت خواب و وسایل مربوط به آن بسیار مناسب هست. در کنار آن میتوانید دیوارهای اتاق را با رنگ خاکستری بپوشانید و مکمل بسیار خوبی برای رنگ رخت خوابتان بسازید. مهمترین کلید ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی,

 

رسیدن به تعادل میان رنگ هاي به کار رفته در اتاق ها هست. از این جهت به کارگیری رنگ صورتی در کنار رنگ خاکستری نیز باید به گونه اي باشد که این تعادل را دچار اشکال نکند. برای رسیدن به چنین تعادلی باید رنگ هاي به کار رفته از یک تونالیته نزدیک به هم برخوردار باشند.

 

خاکستری و آبی

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

رنگ خاکستری با گروهی از رنگ هاي طیف آبی که قرابت بسیار زیادی با طوسی دارند هماهنگ بسیار خوبی ایجاد مي نماید. در کنار آنها رنگ زرد هم می‌تواند توازن بسیار مناسبی را ایجاد کند و فضا را از حال و هوای سرد و بی روح خارج کند. بهتر هست در این حالت رنگ آبی که مقداری تیره تر از خاکستری انتخاب میشود, برای اجزای دکوراسیون و مبلمان مورد بهره گیری قرار گیرد و در کنار دیوارها که با رنگ خاکستری روشن پوشانده شده اند ترکیب مورد انتظار را بسازند.

 

خاکستری و سبز

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

به کارگیری رنگ خاکستری در کنار طیف سبز می‌تواند اضافه بر ایجاد آرامشی که از خصوصیت هاي طیف خاکستری هست, حال و هوای تازه طبیعت را هم به فضای داخلی اتاق ها بیاورد. درضمن به کارگیری این دو رنگ در کنار یکدیگر نوعی تضاد دلچسب نیز ایجاد می‌کند. به این ترتیب احساس سکون و آرامش خاکستری, همراه با احساس طراوت و زندگی که در رنگ سبز وجود دارد می‌تواند تعادلی عمیق در فضای منزل به وجود بیاورد.

 

خاکستری و خردلی

چیدمان و دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ خاکستری

از آنجا که رنگ خاکستری گاهی به دکوراسیون داخلی فضا احساسی سردی می بخشد, به کارگیری رنگ هاي گرم در کنار آن بسیار خوب خواهد بود. رنگ خردلی یکی از برترین رنگ هاي گرمی هست که همراه با خاکستری میتواند تکمیل کننده دکوراسیون شما باشد. به ویژه اگر از رنگ خردلی برای وسایل دارای بافت

 

پارچه اي بهره گیری نمایید تاثیر بسیار بهتری در ایجاد حس گرمای اتاق خواهد داشت. این وسایل میتوانند شامل پرده ها, رویه مبلمان و کوسن هاي اتاق نشیمن باشند.