پارس ناز پورتال

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

مجموعه : حذف شده است
همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

همه چيز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف

رابطه جنسي براي اولين بار در شب زفاف عروس و داماد مي تواند کاملا لذت بخش باشد و تعداد زيادي از عروس خانمها از درد آن ميترسند.

 

درد شب زفاف

سوال و جواب هاي متعدد در رابطه با شب زفاف و درد شب زفاف را در اين جا پاسخ داده شده است. اميدواريم با خواندن کامل اين مقاله از استرش شب زفاف شما کمتر شود .

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف
اولين رابطه جنسي در شب زفاف هميشه دردناک نيست اما براي عده اي از زنان و ياحتي مردان امكان دارد كه اين ارتباط در شب زفاف نامطلوب و دردناک شود.معمولاً اولين رابطه در شب زفاف ، دردي در حد معمول متوسط دارد كه مي تواند در عده اي از موارد به علت شرايط پزشكي مانند مشكلات مجاري ادرار و يا كيستهاي تخمدان شديد شود. آن گونه دردها در اولين رابطه جنسي در شب زفاف مي تواند منشا هيجاني از قبيل احساس گناه، استرس، اضطراب و غيره داشته باشد.

 

دردهاي واژينالي در اولين رابطه جنسي در شب زفاف

زماني كه يك زن براي اولين بار رابطه جنسي را با همسر خود تجربه مي كند به احتمال قريب به يقين به علت از بين رفتن پرده بكارت در شب زفاف درد متوسط يا شديدي را احساس خواهد كرد به خصوص اگر به علت استرس و يا عدم آمادگي كافي مجراي واژينال وي به اندازه كافي ترشح مخاطي نداشته و به حالت خشك باقي مانده باشد.

 

البته قبل از پرداختن به ادامه اين مطلب، ذكر اين مساله الزامي است كه:پرده بكارت عضوي ماهيچه اي است كه در ابتداي واژن قرار دارد و عمدتا در اولين يا دومين رابطه جنسي از بين مي‌رود. در عده اي از زنان اين پرده شكل حلقوي داشته و ممكن است در اثر رابطه جنسي اصلا آسيبي نبيند و خونريزي رخ ندهد.

 

در زناني كه داراي اين نوع پرده بكارت هستند گاه مشاهده ميشود كه به خاطر بافت ماهيچه اي ضخيم ان ، تا مدتها بعد از اولين رابطه جنسي همواره درد مقاربت مشاهده ميشود.

 

يكي از علل رايج دردهاي واژينال خشكي واژن است. به طور معمول در آستانه رابطه جنسي و تحريك شدن زن، مجراي واژن ترشحات مخاطي را ايجاد كرده تا برقراري رابطه جنسي تسهيل شود اما در اثر استرس و حالات عصبي ممكن است ايجاد اين ترشحات، با خلل مواجه گردد.

 

دردهاي شكمي در هنگام برقراري رابطه جنسي در شب زفاف

اگر عده اي از زنان در هنگام رابطه جنسي احساس دردهاي عميق شكمي كنند، اين مساله ميتواند ناشي از علل پزشكي مانند مشكلات رحمي و .. باشد. مطابق با نظر متخصصان زنان و زايمان اين دردها مي تواند ناشي از كيستهاي تخمدان، مشكلات مجاري ادراري، بيماريهاي عفوني لگني، آنديومتريوزيس و … باشد.

 

علل ايجاد درد در آلت مردانه

هر چند كه اين مشكل چندان رايج نيست اما مرداني هستند كه در اولين رابطه جنسي خود در شب زفاف احساس درد شديد مي كنند. يكي از علل رايج اين مساله بيماري هاي‌ دستگاه تناسلي مردانه و يا آسيب و اختلال در بافتي است كه روي آلت مردانه را مي پوشاند.

 

همچنين در مرداني كه ختنه نشده اند البته در بين ما مسلمانان تقريبا ديده نمي شود اگر پوست ختنه گاه خيلي سفت ومحكم باشد ميتواند در هنگام مقاربت مشكل ايجاد كند. ساير علل درد در مردان در حين رابطه جنسي مي تواند ناشي از آسيب آلت خارجي مردانه، درماتيتهاي پوستي ويا پسوريازيس دا الصدف باشد.

 

مطابق با نظر متخصصان زنان و زايمان دردهاي شكمي ناشي از رابطه جنسي ميتواند ناشي از كيستهاي تخمدان،مشكلات مجاري ادراري، بيماريهاي عفوني لگني، آنديومتريوزيس و … باشد.

 

دردهاي هيجاني در اولين رابطه جنسي در شب زفاف

وجود درد شديد در اولين رابطه جنسي ميتواند ناشي از علل هيجاني از قبيل احساس ترس و گناه و … باشد كه مانع از حفظ آرامش انها در حين رابطه جنسي ميگردد. اگر به علت اين احساسات عدم آرامش براي زنان غير قابل كنترل شود دچار خشكي واژن شده و رابطه جنسي مطلوب برقرار نمي‌گردد.

 

درمان دردهاي مقاربتي
زناني كه در هنگام رابطه جنسي دچار درد و مشكل مي شوند لازم است كه از مواد و محلولهاي ليز كننده مجراي واژن كه البته توسط متخصص تجويز ميشود استفاده كنند.

 

همچنين زناني كه احساس دردهاي شديد شكمي و يا لگني مي كنند بايد توسط متخصص زنان و زايمان مورد ارزيابي و بررسي و آزمايش قرار گيرند و درنهايت زنان و مرداني كه بنابر علل هيجاني ويا عاطفي دچار دردهاي مقاربتي مي‌گردند لازمست كه نزد مشاور، روان شناس يا سكس تراپيست مراجعه داشته باشند.همچنين مرداني كه درحين رابطه جنسي احساس درد دارند بايد نزد متخصصيني مانند اورولوژيست و غيره مراجعه داشته باشند.

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

آموزش شب اول عروسي شب زفاف

شش موضوع مهم شب زفاف «شب حجله» و داشتن رابطه جنسي در شب عروسي را در اين جا بررسي خواهيم کرد و توضيحاتي جامعه و کامل در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار خواهيم داد. در اين جا در مورد شب زفاف «شب حجله» از احاديث و سخنان امامان و بزرگان نيز استفاده شده است.

 

1- نکات مهم در شب زفاف

2- شـب عروسـي شب زفاف

3- شب زفاف و آموزش شب زفاف

4- درد در نخستين رابطه زناشويي در شب زفاف

5- نگاهي ديگر به شب زفاف – دو روايت از شب زفاف

6- آداب شب زفاف

 

شب اول عروسي شب حجله

شب اول عروسي يا شب زفاف اولين شبي است که يک دختر و پسر، تغيير کيفيتي و کميتي در زندگي خود مي دهند و با انجام آداب عروسي و زناشويي، نام شوهر و همسر ـ عروس و داماد ـ را بر خود مي نهند، و زندگي جديد را با همتاي خودآغاز مي کنند.

 

قدرت تکويني زفاف شب اول عروسي به گونه اي است که با توجه به جاذبه وانهاده درضمير انسان، در وهله اول مستحب شمرده ميشود، و با احتمال آلودگي به گناه، واجب به حساب مي آيد. از اين رو ازدواج از سنت نبي اکرم ـ صلي الله عليه و آله ـ است و ايشان فرموند ازدواج از سنت من است و هر کس از سنت من سرپيچي کند، از من نيست.

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

آداب شب اول عروسي «شب حجله»

1. از آداب مستحبّي شب اول عروسي «شب زفاف» ، نماز و دعا است. شب اول عروسي يکي از اوقاتي است که دعا و طلب حاجتي در آن، پيش از انجام اعمال زناشويي مستجاب است.

 

امام باقر«ع»مي فرمايد: «هنگامي که عروس را نزد تو آوردند، خودت وضو بگير و به او نيز بگو وضو بگيرد، دو رکعت نماز بخوان، و به او نيز بگو که دو رکعت نماز مستحبي بخواند، سپس حمد و ثناي پروردگار عالم را انجام بده و صلوات بر محمّد و آلش بفرست، آن گاه دعا کن و به حاضرين بگو «آمين» بگويند و اين دعا را بخوان:

 

«اَللّهُمَّ ارزقني اُلفَها و وُدَّها وَ رِضاها، وَ ارضِني بِها، و اجمَع بَينَنا بِأَحسَنِ اجتماعٍ وَ انس وَ ائتِلافٍ، فَاِنَّکَ تُحِبُّ الحَلالَ وَ تُکرِهُ الحرامَ؛[3]

 

خدايا، دوستي و محبّت و خوشنودي او را روزي من گردان، و مرا به او خشنود ساز و بين ما و او به پيوند نيک و صميمانه جمع کن، چرا که تو حلال را دوست داري و حرام را ناپسند مي داني».

 

هم چنين از ايشان نقل شده است که: هنگامي که خواستي با همسرت همبستر شوي، متوجّه خدا باش و بگو:

 

« اَللّهُمَّ ارزُقني وَلَداً وَاجعَلهُ تَقيا زَکياً لَيسَ في خَلقِهِ زيادَهٌ وَلا نُقصانٌ واجعَل عاقِبَتهُ اِلي خير؛[4]

 

خدايا فرزندي به من عطا فرما، و او را پرهيزگار و پاک گردان، جسمش را کامل و موزون قرار بده، و عاقبت امرش را ختم به خير بفرما»

 

2. اجتناب از شرکت شيطان در انعقاد نطفه: در شب اول عروسي شب زفاف و يا هر وقت ديگر که همسران مي‌خواهند با هم همبستر شوند، بسم الله بگويند، و مراقب باشند که در آن هنگام از هر گونه گناه دور باشند، حتّي فکر گناه نکنند، تا شيطان در نطفه آنان شريک نشود زيرا نطفه پايه اول ساختار فرزند آينده راتشکيل مي دهد. امام صادق “ع” دستور فرموده اند که هنگام همبستر شدن گفته شود

 

«اَعوذَُ بِالله السَميع العَليم مِنَ الشّيطانِ الرَّجيم؛

 

پناه ميبرم از خداي شنوا و دانا، از شيطان رانده از درگاه خدا».

 

3. توصيه هاي‌ پيامبر«ص» به حضرت علي«ع» : هنگامي که عروس به خانه تو وارد شد:

* کفش هاي‌ او را در آور، تا بنشيند.

* پاهاي او را بشوي.

 

* از آن آب، از در خانه تا انتهاي آن بپاش چنين کاري موجب رفع و دفع انواع فقر شده و باعث نزول برکت هاي‌ بسيار خواهد شد.

 

* تا هفت روز، عروس را از خوردن شير، سرکه، گشنيز و سيب ترش منع کن «زيرا رحم زن بر اثر خوردن اين چهار غذا، سرد شده براي باروري آماده نميشود.

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

* در آغاز و وسط و آخر ماه «قمري» آميزش نکن.

* بعد از ظهر آميزش نکن.

* هنگام آميزش سخن نگو.

* هنگام آميزش به فکر زن ديگري نباش.

* شب عيد فطر و قربان آميزش نکن.

* آميزش در شب دوشنبه و آغاز شب سه شنبه و شب پنجشنبه و هنگام ظهر و پنج شنبه و هم چنين شب جمعه و بعد از ظهر جمعه خوب است.[6]

 

* بدون وضو آميزش نکن.

 

دستورات فوق اوامر ارشادي است يعني بهتر است که آن گونه عمل شود. و جنبه وجوبي ندارد. در عده اي از آن ها توجه به انعقاد نطفه است يعني اگر نطفه اي در آن شرايط منعقد شود مي تواند زمينه ساز مشکلاتي باشد.

 

4. آميزش در محيط سر پوشيده: شب اول عروسي شب زفاف در محيطي سرپوشيده بايد انجام گيرد، و نيز لازم است مسائل خصوصي و اسراري که در اين رابطه وجود دارد، براي کسي نقل نشود، و با اين کار حريم حياء و عفّت و غيرت اسلامي را حفظ کنند.

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

پيامبر اکرم«ص» فرمودند: «سوگند به آن کسي که جانم در دست اوست، اگر مردي با همسرش در خانه اي همبستر شود و کودکي انها را بنگرد و سخن و صداي نفس انها را بشنود، آن کودک هرگز رستگار نخواهد شد، اگر پسر باشد، زناکار ميشود و اگر دختر باشد، آلوده دامن ميگردد.»

 

هر کدام از همسران، دستمال جداگانه اي داشته باشند و اگر دستمال آن ها يکي باشد، موجب دشمني و سپس جدايي و طلاق خواهد شد.

 

5. آماده سازي حجله در شب اول عروسي: بهتر است يک اتاق مناسب، راحت و آرامش بخش، در يک مکان آرام و بدور از هر گونه دغدغه و اضطراب آماده شود تا عروس و داماد از هر نظر راحت و آسوده باشند.

 

6. آماده سازي عروس در شب اول عروسي: دختران معمولاًً به دليل شنيدن خاطرات دوستان و اطرافيانش، از شب اول عروسي و خطرات احتمالي آن درباره پرده بکارت ترس و اضطراب دارند، که اولاً خود آن ها بايد با افزايش آگاهي خود، اضطراب را دور کنند، و ثانياً پسران بايد رعايت حال آنان را بکنند و با آماده سازي و به تدريج اقدام نمايند.

 

7. کسب اطلاعات کافي جنسي: پسر و دختر بايد قبل از شب زفاف اطلاعات لازم را در مورد امور جنسي لازم، البته از راه صحيح و مشروع آن را کسب کنند تا آن شب مشکلي پيش نيايد.

 

همه ي چيز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسي شب زفاف