پارس ناز پورتال

همه چیز درباره شغل جذاب دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره شغل جذاب دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره شغل جذاب دیجیتال مارکتینگ 

کار دیجیتال مارکتینگ علاقه تعداد زیادی از افراد جامعه در این روزها شده هست، بافراگیر تر شدن روز به روز اینترنت در دنیا این شغل نیز رونق گرفته هست. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی الکترونیکی روشی از بازاریابی هست که با بهره گیری از فن آوری هاي دیجیتال، به بهره گیری کنندگان دسترسی پیدا کرده و آنان را به مشتری مبدل میسازد.

 

انواع دیجیتال مارکتینگ:

فعالیت هاي دیجیتال مارکتینگ شامل اقدامات زیر هست:

 

بهینه سازی موتور جستجوگر یا همان سئو «SEO»
بازاریابی محتوایی
بازاریابی از طریق تاثیرگذاری
اتوماسیون محتوا
مانورهای بازاریابی «Campaign Marketing»
تجارت الکترونیک«e-commerce»
بازاریابی از طریق شبکه هاي مجازی
تبلیغات نمایشی «بنری و کلیکی»
کتابهای الکترونیکی
دیسکتهای نوری و دیسکت هاي بازی
سایر فرم هاي رسانه هاي دیجیتال

 

بعلاوه دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به سایر کانال هاي غیر اینترنتی رسانه هاي دیجیتال مثل تلفن هاي همراه «SMS, MMS»، خدمات پاسخ دهی تلفنی و یا متن پیام گونه تلفن در حالت انتظار نیز گسترش داد.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ؟

در قرن حاضر، بدون شک دیجیتال مارکتینگ، مطمئن ترین روش رابطه دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب هست. در این نوع بازاریابی، میتوانید پیامها را به گونه اي طراحی کنید تا به طور کامل پاسخگوی نیازها و خواسته هاي معین مخاطبان باشد.

 

در تبلیغات دیجیتالی می توان براحتی و با صرف زمان و هزینه کم پیام بسیار جذابی طراحی کرد که ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق جایگاه خود را در فضای مجازی ارتقا داد.

 

سئو «بهینه سازی موتور جستجو»

بهینه سازی موتور جستجوگر «سئو،Search Engine Optimization»، فرآیندی را گویند که سبب اکثر دیده شدن یک وب سایت یا صفحه وب در جریان بهره گیری مجانی از یک موتور جستوجوگر هست که معمولا بدان نتایج طبیعی یا اکتسابی گویند.بطور کلی هر اندازه که در موقع بهره گیری از موتورهای جستجوگر، صفحه یا سایت مورد جستجو زودتر و یا در رده هاي بالاتر ظاهر شود، مراجعه کننده بیشتری را بخود جذب خواهد کرد.

 

سئو ممکن هست اهداف مختلفی را برای جستجو مورد بهره گیری قرار دهد مثل جستجوی عکس، جستجوی مکانی، جستجوی ویدیو یا آکادمیک یا جستجوی اخبار.

 

نکات مهم دیجیتال مارکتینگ:

۱. مهم تر از تعداد ، کیفیت بازدید کنندگان هست. یادتان باشد که همۀ مشتری شما نیستند!

 

۲. در کمپین دیجیتال مارکتینگ، فقط به دنبال اعداد و ارقام نباشید. زیرا دیجیتال مارکتینگ یک هدف نیست! یک وسیله و ابزار کمکی برای رسیدن به هدف هست.

 

۳. تعداد تعاملات یعنی تعداد لایک ها، نظر ها، به اشتراک گذاری ها حائز اهمیت هست و این موضوع هست که نهایتا به ارتقاع برند و فروش اکثر شما کمک می‌کند.

 

۴. دقت به این نکته مهم هست که هدف دیجیتال مارکتینگ افزایش تعاملات کاربران در وب سایت و شبکه هاي مجازی هست. و در نهایت باید منجر به کسب درآمد و بازگشت هزینه هاي دیجیتال مارکتینگ شود.

 

۵. نکته ي مهم دیگر این هست که بهینه سازی فقط برای وب سایت ها نیست بلکه برای تمامی کمپین هاي دیجیتال مارکتینگ، از جمله شبکه هاي مجازی هست.