پارس ناز پورتال

همه چیز درباره مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس

همه چیز درباره مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس

همه چیز درباره مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس 

بهار سال آینده مراسم ازدواج نوه ملکه انگلستان با دختر بازیگر آمریکایی هست که از همین اکنون برای آن برنامه ریزی شده هست. مکان, فهرست مهمانان و تاریخ دقیق عروسی هنوز توزیع نشده هست اما یک چیز دقیقاً قطعی بنظر میرسد; عروسی پرنس هری و مگان مارکل بسیار پرهزینه خواهد بود.

همه چیز درباره مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس

ایمی دان, برنامه ریز یک شرکت برنامه ریزی مراسم عروسی مستقر در لندن که در ساماندهی عروسی هاي بسیار لوکس تخصص دارد میگوید که حتی برآوردهای محافظه کارانه در مورد هزینه ي مراسم عروسی این دو نیز از اعداد ۶ رقمی آغاز می‌شود.

 

وی دراین باره چنین گفته هست;” بعید میدانم که هری و مگان با هزینه اي کمتر از ۵۰۰٫۰۰۰ پوند بتوانند مراسم عروسی مورد نظرشان را محقق سازند”. زمانی که مواظبت هاي امنیتی را نیز موزد دقت قرار دهیم با هزینه اي چند میلیون پوندی روبه‌رو میشویم. در ادامه ي این مطلب میخواهیم نگاهی جامع به هزینه ي یک عروسی جدید در خاندان سلطنتی بریتانیا بیاندازیم.

همه چیز درباره مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس

هزینه ها با چه کسی هست؟!

پرنس چارلز, پدر هری,بی شک سهم زیادی از فراهم سازی هزینه هاي مراسم عروسی این دو در بهار سال 2018 را بر عهده خواهد داشت حتی اگر سنت ازدواج در خاندان سلطنتی چیز دیگری را دیکته کند. کیت ویلیامز, تاریخ شناس و کارشناس امور خانواده ي سلطنتی می گویدبر زمینه سنت, هزینه مراسم عروسی بر عهده ي خانواده عروس خواهد بود اما مطمئنا در مورد جدید چنین اتفاقی نخواهد افتاد عروسی پرنس ویلیام, برادر هری,

 

و همسرش کاترین را میتوان الگویی برای تعیین پرداخت کننده هزینه هاي عروسی جدید خانواده سلطنتی بریتانیا قرار دارد. پرنس چارلز بخش اعظم این هزینه ها را پرداخت کرد اما به گفته ي ویلیام, خانواده ي کاترین نیز حجم قابل توجهی از این هزینه ها را پرداخت کرده بودند. ویلیام دراین باره گفته هست باید ببینیم که تصمیم خانواده مگان دراین باره چه خواهد بود.

همه چیز درباره مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس

محل برگزاری ضیافت عروسی

این زوج می‌توانند با بهرهگیری از عمارت ها و املاک شخصی ملکه الیزابت و خانواده اش بعنوان محل برگزاری مراسم عروسی و ضیافت هاي پس ازآن, اندکی از هزینه هاي اجاره ي مکان برگزاری عروسی را کاهش دهند که البته دراین مورد نیز انتخاب هاي زیادی پیش روی خود میبینند. ویلیام و کاترین دو ضیافت عروسی

 

در قصر باکینگهام داشتند; یک مراسم ناهار سنتی با ۶۰۰ مهمان که میزبانی آن بر عهده ملکه بوده و با حضور نجیب زادگان و شخصیت هاي رسمی داخلی و خارجی برگزار شد. پس ازآن نیز در همین مکان یک ضیافت خصوصی تر با حضور نزدیک به ۳۰۰ نفر از رفقا و خانواده هاي عروس و داماد برگزار شد.

 

دان دراین مورد گفته هست;” با لیستی ۵۰۰ نفره از مهمانان من می‌گویم که بودجه ي واقع گرایانه ۱۵۰٫۰۰۰ پوند و یا بیشتر خواهد بود. و البته این در صورتی هست که خیلی محافظه کارانه برآورد کنیم”.

همه چیز درباره مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس

لباس عروس

احتمالاً لباس عروسی مارکل یک نظیر ي سفارشی از طراحی شناخته شده و خوشنام خواهد بودو هزینه ي بالایی نیز برای آن پرداخت خواهد گردید. ظاهرا خانواده کاترین برای دوختن این لباس عروس به سراغ الکساندر مک کویین رفته اند که البته هزینه ي آن بطور رسمی تایید نشده هست.

همه چیز درباره مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس

امنیت مراسم عروسی

هزینه ي فراهم سازی امنیت مراسم بیشترین هزینه عروسی رابه خود اختصاص خواهد داد. بر زمینه گزارشات در طول برگزاری مراسم عروسی ویلیام و کاترین بیش از 5٫000 پلیس وظیفه ي فراهم سازی امنیت مراسم را بر عهده داشته و درگیری هایي برای پرداخت هزینه هاي مرتبط به آن در سطح اداری رخ داده هست. گرچه هزینه هاي نهایی و رسمی فراهم سازی امنیت این مراسم هنوز اعلام نشده

 

اما دولت بریتانیا, یک بودجه ي مخصوصا 3٫6 میلیون پوندی برای فراهم سازی هزینه هاي امنیتی این مراسم درنظر گرفت که بخش اعظم آن صرفه افزون کاری هاي افسران پلیس مسئول فراهم سازی امنیت مراسم شد.اگر هری و مگان نیز تصمیم بگیرند که مراسم عروسی شان را در قلب لندن برگزار کنند, هزینه فراهم سازی امنیت مراسم عروسی

 

آنها نیز سرسام آور خواهد بود. پرنس ویلیام با اشاره به تعدد حملات تروریستی درسال هاي جدید در لندن دراین باره گفت هست البته از مراسم عروسی سلطنتی قبل تا کنون شرایط بسیار تغییر کرده هست بنابر این نیازهای امنیتی بسیار سخت تر خواهند بود.

 

فاصله پرنس هری از تخت سلطنت بریتانیا «او نفر پنجم در صف پادشاهی هست» بدان معنی هست که او انتخاب هاي بسیار بیشتری نسبت به پرنس ویلیام برای تعیین مکان برگزاری مراسم عروسی خود دارد.

همه چیز درباره مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس

هزینه برای اقتصاد بریتانیا

در روز عروسی ویلیام و کاترین تمامی ادارات دولتی در بریتانیا تعطیل اعلام شد و روز عروسی پرنس چارلز و دایانا نیز یک تعطیلی مخصوصا دانسته شد ودر مورد پرنس آن نیز همین رخداد به وقوع پيوست. یک مراسم ملی بی شک با خود هزینه هاي زیادی به همراه دارد. بر زمینه بررسی هاي بنگاه تحقیقات تجاری و اقتصادی,

 

هرروز تعطیلی اضافی دراین کشور, ارزش ساخت اقتصادی کشور را 2٫3 میلیارد پوند کاهش خواهد داد. بعضی استدلال میکنند که افزایش رشد سفر های گردشگران خارجی به این کشور در طی این مراسم می‌تواند بخش زیادی از هزینه هاي مراسم عروسی سلطنتی را جبران نماید اما شواهد کافی و قانع کننده اي دراین باره یافت نشده هست.