پارس ناز پورتال

همه چیز درباره نوتلا این خوراکی خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
همه چیز درباره نوتلا این خوراکی خوشمزه

همه چیز درباره نوتلا این خوراکی خوشمزه 

نوتلا این خوراکی خوشمزه که اکنون همه آن را می شناسند و محبوب دل همه است.از سیر تا پیاز نوتلا را در این مطلب با هم می خوانیم. 

 

در دنیای محصولات خوردنی حساب نوتلا از بقیه جداست.شکلاتی که نه تنها طرفدار ، بلکه عاشق و دلباخته های زیادی در سراسر دنیا دارد.تا جایی که قرار گرفتن نوتلا روی میز صبحانه می تواند صبحانه را از یک وعده غذایی ساده به یک اتفاق فوق العاده تبدیل کند.

 

 

اما این محصول خوش شانس متعلق به کارخانه ای ایتالیایی است که سایر محصولاتش تا  این حد خوش شانس و خوش اقبال نبودند.

 

شرکت Ferrero  که شکلاتهای Rocher آن هم شهرت زیادی در ایران دارد ، در سال 1946 توسط  Giovani Ferrero  بنیان گذاشته شد.در دنیای بیزینس معروف است که می گویند Ferrero شرکت مرموز و محرمانه است.این شرکت که مالکیت آن خانوادگی است 18 کارخانه و 21500نفر پرسنل دارد.

همه چیز درباره نوتلا این خوراکی خوشمزه

اما Ferrero یک محصول بسیار محبوب هم در بین بچه ها دارد.تخم مرغ های شانسی  kinderیا Kinder Surprise که ممکن است شما هم در کودکی به امید پیدا کردن یک اسباب بازی جالب آنها را خریداری کرده باشید هم در سبد محصولات Ferrero قرار دارد.

 

Ferrero محصولات دیگری هم دارد که عبارتند از Mon Cheri,Pocket Coffee.

همه چیز درباره نوتلا این خوراکی خوشمزه

 اما در بین همه این محصولات بدون شک پرفروش ترین محصولات شکلات صبحانه Nutela به حساب می آید.این شکلات فندقی که سال آینده 50 ساله خواهد شد بطور رسمی در 75 کشور دنیا فروخته می شود و تقریباً بطور غیر رسمی در همه جای دنیا مشتری دارد.

همه چیز درباره نوتلا این خوراکی خوشمزه

نوتلا در واقع فرزند یک خوردنی قدیمی ایتالیایی به نام  Gianduja است که گفته می شود در حوالی سال 1800 در تورین ایتالیا تولید شده بود.

همه چیز درباره نوتلا این خوراکی خوشمزه

  Gianduja ترکیبی بود از 70 درصد خمیر فندق و 30 درصد شکلات.نوتلا هم با کمی پیشرفت نسبت به Gianduja ترکیب زیر را در خود دارد:

 

50درصد شکر،روغن گیاهی (معمولا” روغن نخل)،فندق،شکلات و شیر بدون چربی.

 

در بعضی از کشورهای دنیا این محصول به عنوان کرم شکلاتی معرفی و فروخته می شود اما در بعضی جاها مثل ایتالیا چون طبق استانداردها باید حداقلی  از کاکائو خالص در محصول باشد تا بتوان به آن برچسب شکلات زد نوتلا بعنوان کرم فندق فروخته می شود .

 

حدود نیمی از کالری این کرم شکلاتی از چربی و حدود 40 درصد کالری آن از شکر ناشی می شود .
جالب است بدانید که نوتلا به دلیل تبلیغاتی که از نظر دادگاه ایالتی کالیفرنیا فریب مردم در معرفی محصولی که برای سلامتی مفید است ناچار به پرداخت 3 میلیون دلار خسارت گردید .